Dzielimy się wiedzą

Wiedza jest kluczem do sukcesu. BDO posiada dynamicznie rozwijający się Dział Doradztwa i Doskonalenia Zawodowego. Chętnie dzielimy się posiadanymi doświadczeniami i praktyczna wiedzą. 8 tys. osób, które rocznie decyduje się korzystać z naszych usług docenia wiedzę naszych specjalistów.

Nasze szkolenia prowadzone są przez praktyków, wybitnych specjalistów mających duże doświadczenie zawodowe oraz doskonałe przygotowanie warsztatowe, autorów wielu fachowych publikacji i opracowań.

Zaletą naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter, wynikający z przyjętej metodologii, której podstawą są przykłady oraz  ćwiczenia.

Specjalizujemy się w organizowaniu szkoleń otwartych i zamkniętych dla firm, kursach zawodowych oraz studiach podyplomowych.

Szkolimy z zakresu rachunkowości, zagadnień podatkowych, finansów przedsiębiorstw oraz szeroko pojętego controllingu i rachunkowości zarządczej.

W najbliższym czasie polecamy m.in.:

Temat szkolenia Termin szkolenia Miejsce szkolenia
Rozpoczęcie Zakończenie
Różnice kursowe w aspekcie prawa bilansowego oraz podatkowego. 2017.10.23 2017.10.23 Wrocław
Ceny transferowe. Kurs specjalisty w zakresie dokumentacji podatkowej. Warsztaty praktyczne. 2017.10.23 2017.11.07 Kraków
Podatek dochodowy od osób prawnych - wybrane zagadnienia oraz planowane zmiany na 2018 rok. 2017.10.24 2017.10.24 Katowice
Podróże służbowe krajowe i zagraniczne w 2017 roku - zasady rozliczania oraz konsekwencje podatkowe. 2017.10.24 2017.10.24 Wrocław
Akademia środków trwałych z uwzględnieniem nowego KSR 11. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w świetle podatku dochodowego, ustawy o rachunkowości oraz MSR-ów. 2017.10.24 2017.11.07 Kraków
Podatkowe zamknięcie roku oraz przegląd podatkowy (VAT, PIT, CIT). 2017.10.25 2017.10.27 Kazimierz Dolny
Rewolucja w VAT i CIT w 2018 roku. 2017.10.25 2017.10.26 Poznań
Rewolucja w VAT i CIT w 2018 roku. 2017.10.25 2017.10.26 Wrocław
VAT od podstaw oraz JPK, podzielona płatność 2018 . 2017.10.25 2017.10.25 Olsztyn
Certyfikowany kurs controllingu dla controllerów finansowych z egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji. Organizacja systemu, rachunek kosztów, budżetowanie i analiza. 2017.10.26 2018.01.19 Wrocław
VAT 2017 / 2018 oraz JPK - bieżące kluczowe problemy oraz podzielona płatność VAT i pozostałe zmiany. 2017.10.27 2017.10.27 Szczecin
Specjalne Strefy Ekonomiczne dla zaawansowanych. Rozliczenia z zakresu podatku dochodowego inwestora strefowego. 2017.10.27 2017.10.27 Kraków
Faktura VAT 2017 - wybrane zagadnienia JPK - sankcje 2017 - Split payment. 2017.10.27 2017.10.27 Warszawa
VAT 2017/2018 oraz JPK - bieżące kluczowe problemy oraz podzielona płatność VAT i pozostałe zmiany. 2017.10.27 2017.10.27 Katowice
VAT w Niemczech - inwestycje w Niemczech, relacje z niemieckim kontrahentem, obsługa księgowa niemieckich firm. 2017.10.27 2017.10.27 Wrocław
Strony 12345wszystkich 144

 

 Nie znalazłeś szkolenia dla siebie. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki szkoleń !!!

 
wyszukiwarka zaawansowana

 

 

Zaufali nam

 

Analityk finansowy - praktyczne aspekty (SZKOLENIE W ARCHIWUM)

Termin: 2017.10.21 - 2018.01.14
Miasto: Warszawa
Cena: 3450.00 zł +VAT

Cel

Cel szkolenia

  • Poznanie praktycznych wskazówek i zasad usprawniających pracę finansistów w obszarze analiz i raportowania informacji zarządczej;
  • Zdobycie umiejętności sprawnego wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych i innych zaawansowanych narzędzi do kalkulacji i prezentacji informacji analitycznych;
  • Przećwiczenie modelowania wielowariantowych analiz "co jeśli" w różnorodnych obszarach finansowych, ich interpretacji i właściwego wnioskowania dla decydentów;
  • Usystematyzowanie wiedzy i praktyk związanych z szacowaniem kosztu kapitału dla oceny efektywności projektów.

Adresaci kursu:

Osoby wspierające decydentów informacją zarządczą, a więc przede wszystkim dyrektorzy finansowi, controllerzy, analitycy finansowi i specjaliści rachunkowości, analitycy produkcji, sprzedaży i marketingu, pragnący poznawać i rozwijać praktyczne umiejętności analityczne, podnoszące jakość wykonywanej pracy.

WAŻNE:

  • Zajęcia z praktykami - warsztaty, studia przypadków, najlepsze praktyki
  • Zajęcia komputerowe - wymagany własny laptop z MS Office 2013 (dla osób, które nie posiadają własnego laptopa istnieje możliwość zamówienia za dodatkową opłatą)

Program

Program

1.MS Excel


Temat: Optymalne wykorzystanie MS Excel w analizach finansowych, 

 Sprawne działanie
- tekst jako kolumna
- wklej specjalnie
- przenoszenie kolumn
- rozwiązania sieciowe
- wstawianie obiektów

  • Szybkie znajdowanie informacji
    - funkcje wyszukujące
    - sumy częściowe
    - znajdź
    - filtrowanie
    - sortowanie
  • Tabele przestawne
    - tworzenie
    - modyfikacja
    - wykresy przestawne
  • Przydatne funkcje
    - logiczne
    - tekstowe
    - statystyczne
    - data/godzina
    - wyszukujące
  • Automatyzacja
    - wzorce z formułami
    - połączenia z innymi plikami i z www
    - sprawdzanie poprawności

2. Analizy sprzedaży i marketingu

Water faile
Analiza symulacji
Solver - dopasowywanie trendów. Optymalizacja modeli

Temat: Analizy sprzedażowe

  • Tworzenie Raportów sprzedaży 
    - W rozbiciu na regiony, kanały sprzedaży, rodzaje produktów, segmenty rynku, itp. 
    - Porównanie do budżetu (planów), analogicznych okresów historycznych
    - Estymacja oczekiwanej sprzedaży w danym punkcie sprzedaży (POS)
    - Wizualizacja danych w raportach
  • Analiza przyczyn odchyleń
    -  Dekompozycja różnicy
    -  Wizualizacja
    -  Analiza wspólnego wpływu dwóch elementów
  • Szacowanie liniowych i nieliniowych trendów (zależności) na podstawie danych
    - Wykresy punktowe i analiza trendów
    - Trendy nieliniowe
    - Trendy z niestandardowymi funkcjami dopasowania

Temat: Analizy marketingowe

  • Analiza symulacji
  • Macierz BCG i inne pochodne metody analizy potencjałów poszczególnych rynków/segmentów
  • Analiza pozycjonowania produktów/marek
    - Metody pozyskiwania danych na temat postrzegania pozycjonowania produktów
    - Tworzenie map percepcyjnych
    - Wnioski i analizy
  • Wizualizacja - mapa segmentów/produktów

3. Analizy rentowności

Temat: Analizy rentowności produktów

  • Analiz rentowności na podstawie ustawowych sprawozdań finansowych - podstawowe wskaźniki rentowności i ich ograniczenia informacyjne
  • Konstruowanie zarządczych raportów rentowności produktów dla podejmowania decyzji strategicznych
    - wielostopniowy rachunek marż pokrycia w zasobowym rachunku kosztów
    - raportowanie rentowności i analizy odchyleń w rachunku kosztów standardowych (normatywnych/postulowanych)
  • Interpretacje i wnioskowanie na podstawie analiz rentowności produktów
    - analizy poziomu niewykorzystanych zdolności
    - wizualizacja wielostopniowych marż dla decydentów

Temat: Analizy rentowności klientów

  • Konstrukcja rachunku marż pokrycia dla potrzeb oceny rentowności klientów
    - struktura raportów i uzgodnienia wyników z innymi raportami finansowymi
    - rentowność segmentów klientów z uwzględnieniem organizacji sieci i kanałów sprzedaży
    - analizy rentowności klientów w ujęciu geograficznych regionów sprzedaży (problematyka alokacji kosztów w sprzedaży crossowej)
  • Szacowanie rentowności klientów z wykorzystaniem metody rachunku kosztów działań sterowanego czasem (Time Driven Activity Based Costing - TD ABC)
    - uproszczone kalkulacje kosztów procesów obsługi klienta
    - ujęcie TD ABC w rachunku marż pokrycia
  • Prezentacje rentowności klientów dla decydentów
    - analizy z wykorzystanie krzywej wieloryba
    - mapy decyzyjne klientów z wykorzystaniem zrównoważonej karty wyników (BSC) i rachunku kosztów działań sterowanego czasem (TD ABC)

4. Analizy projektów i kosztów kapitału

  • Analiza projektów inwestycyjnych podnoszących wartość firmy.
    - IRR, NPV i inne.
    - Wybór najlepszego projektu z pośród innych projektów.
    - Benchmarking (wewnętrzny, zewnętrzny) w projektach inwestycyjnych. 
    - Rekalkulacje projektów   inwestycyjnych (efektu uczenia się organizacji).
    - Analiza wrażliwości i scenariuszy.
    - Wycena ryzyka w projekcie i informacje jakościowe.
    - Aspekt płynności finansowej i kapitału pracującego na ocenę projektu, bieżącą wartość projektu (working capital).
  • Ewidencja projektów, a struktura MPK przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo zarządzane poprzez projekty.
  • Budżety projektów inwestycyjnych lub budżet inwestycji w kontekście całościowego budżetu firmy.
  • Koszt kapitału i WACC.
  • EVA - co to jest, jak liczyć, wady i zalety. System motywacyjny w EVA. Korekty w kalkulacji EVA.
  • Wycena firmy metodami DCF i EVA. Elementy zarządzania wartością firmy.

5. Analizy sprawozdań i raportów

Temat: Analizy wskaźnikowe sprawozdań finansowych

  • Analiza dynamiki, trendów i struktury:
    - dynamika wielkości finansowych i jej interpretacja praktyczna
    - metody określania trendów jako podstawa do diagnozy i planowania
    - analiza struktury jako podstawowa forma analizy przyczynowej
    - ćwiczenie interpretacji i wyciągania wniosków z analizy zmienności w czasie i strukturze wielkości finansowych.
  • Czytanie sprawozdań finansowych i raportów księgowych:
    - omówienie podstawowych pozycji rachunku wyników, bilansu i sprawozdania z przepływów pieniężnych. ćwiczenie interpretacji sprawozdań finansowych w zakresie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.
    - omówienie zależności pomiędzy poszczególnymi pozycjami sprawozdań finansowych.
    - zestawienie obrotów i sald kont księgowych jako źródło danych do pogłębionej analizy finansowej
  • Wskaźniki i modele finansowe:
    - klasyczne wskaźniki finansowe i ich wykorzystanie przy podejmowaniu decyzji menadżerskich
      * rentowność
      * płynność 
      * produktywność
      * wskaźniki zadłużenia
      * wskaźniki rynkowe
    - korygowanie klasycznych wskaźników z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa i branży.
    - szczegółowa analiza, planowanie i kontrola płynności z uwzględnieniem struktury czasowej rozrachunków
    - wskaźniki syntetyczne i modele analityczne
    - rynkowa wartość dodana (mve)
  • Planowanie finansowe i kontrola:
    - monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
    - planowanie przepływów pieniężnych w krótkim i długim okresie czasu
    - planowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
    - budowanie sprawozdań finansowych pro-forma
  • Strategie finansowe:
    - strategie kapitału obrotowego
      * konserwatywna
      * umiarkowana
      * agresywna
    - praktyczne aspekty wyboru strategii kapitału obrotowego
  • Pozyskiwanie finansowania zewnętrznego:
    - kredyty bankowe
    - inwestorzy zewnętrzni
    - fundusze podwyższonego ryzyka
    - wybór właściwego źródła finansowania przedsiębiorstwa
    - praktyczne aspekty związane z poszukiwaniem kapitału
  • Studium przypadku - Kompleksowa analiza danych finansowych przedsiębiorstwa wzbogacona o zagadnienia zgłoszone przez uczestników warsztatów.
  • Podsumowanie warsztatów i dyskusja

Temat: Analizy potrzeb gotówkowych

  • Omówienie przykładów szacowania potrzeb gotówkowych przez controllerów finansowych w ujęciu:
    - strategicznym - zapotrzebowanie na kapitał
    - operacyjnym - budżetowanie gotówki
    - taktycznym - szacunki gotówkowe
  • Tworzenie modelu planowania potrzeb gotówkowych metodą pośrednią
  • Analiza przepływów gotówkowych metodą bezpośrednią i pośrednią
    - wizualizacja przepływów pieniężnych z wykorzystaniem cash flow bridge
    - analiza odchyleń szacowanego i zrealizowanego poziomu gotówki i ich interpretacja

 

6. Wizualizacja informacji. Wizualizacja danych

  • Zasady i dobre praktyki wizualizacji informacji
    - Kolory i kształty - znaczenie w przekazie informacji analitycznej
    - Standaryzacja wizualizacji - rola analityka finansowego w kształtowaniu kultury przekazu informacji zarządczej
    - Najlepsze praktyki i najczęściej spotykane błędy w wizualizacji analiz finansowych
  • Wizualizacja w MS Excel
    - Wizualizacja informacji
    - Czytelne raportowanie
    - Podejmowanie decyzji - pulpity menedżerskie
  • Zaawansowane narzędzia IT do wizualizacji informacji analitycznych
    - Wykorzystanie map myśli w pracy analityków finansowych
    - Zastosowanie nakładek analitycznych
    - Pulpity menedżerskie w narzędziach Business Intelligence


Kurs obejmuje 96h zajęć lekcyjnych

Terminy spotkań:

  • 21-22.10.2017
  • 04-05.11.2017
  • 18-19.11.2017
  • 02-03.12.2017
  • 16-17.12.2017
  • 13-14.01.2018


Lokalizacja

Miejsce szkolenia

Centrum miasta
ul. Postępu 12

Lokalizacja na mapie


Wyświetl większą mapę

Informacje dodatkowe

Współpraca:

    

 

Cena:  3 450zł + 23% VAT  za jedną osobę        

60zł - dzień wynajęcia laptopa

Płatności należy dokonać przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.

Warunkiem udziału szkoleniu jest przesłanie przed rozpoczęciem zajęć potwierdzenia dokonania przelewu (e-mailem lub faxem).

- REZYGNACJI MOŻNA DOKONAC MAKSYMALNIE NA 7 DNI PRZED ROZPOCZECIEM KURSU, JEDYNIE W FORMIE PISEMNEJ

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, przerwę kanapkową, zaświadczenie ukończenia kursu.

Zajęcia odbywają się: w soboty i niedziele, w godz. 9:00 - 15:45


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Kontakt

Kontakt w sprawie szkoleń otwartych:

tel: +48 22 543 17 75
fax: +48 22 543 16 01

szkolenia@bdo.pl

 

 Kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych (in company):

Krzysztof Wojciechowski
tel: +48 22 543 17 41
fax: +48 22 543 16 01

krzysztof.wojciechowski@bdo.pl

 

Formularz rejestracji

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
2017.10.21 - 2018.01.14 Warszawa 464417 3450.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy