Cel
Cel szkolenia
Osiągnięcie sukcesu na nowym stanowisku jest rzeczą niezmiernie ważną, nie tylko dla samej osoby awansowanej, lecz również stanowi określony element ogólnych możliwości firmy. Nowa sytuacja otwiera możliwości eksperymentowania, podejmowania autonomicznych decyzji, ale wiąże się również z ogromną odpowiedzialnością. Jako pracownik do tej pory byłeś rozliczany jedynie z własnych wyników, od teraz Twoje nowe zadanie to wynik i skuteczność całego zespołu.
SZKOLENIE SKIEROWANE DO:
- Nowych kierowników, którzy właśnie otrzymai awans na swoje pierwsze stanowisko menedżera
- Kandydatów na menedżerów
- Wszystkich, którzy pragną usystematyzować wiedzę na temat zarządzania
CEL:
Szkolenie to ma pomóc młodym menedżerom w osiągnięciu sukcesu w początkach ich kariery kierowniczej, jak również ułatwić i przyspieszyć zdobywanie doświadczenia na nowym stanowisku.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieć:
- Zrozumieć wielowymiarowość managementu i wybrać właściwe środki działania
- Analizować sytuację i potencjał swojego zespołu
- Zbudować własny autorytet i poprowadzić nowy zespół
- Stworzyć własny plan działania w celu osiągnięcia sukcesu
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Szkolenie to daje uczestniczkom praktyczną pomoc w przejściu przez pierwszy etap ich nowej drogi zawodowej. Poprzez studia przypadków odegrają rolę szefów, przeżyją przejęcie obowiązków, prowadzenie zebrań, przeanalizują słabości i atuty podlegającego im zespołowi.
Program
Program
1. Zrozumieć skomplikowaną rolę menedżera
- Specyfika działań menedżera
- Role menedżera
- Odpowiedzialność wypływająca z autorytetu i wynikająca z faktu, że jest się członkiem zespołu
- Budowanie autorytetu. Trudne przypadki, gdy: zespół nadal przywiązany jest do dawnego szefa, zarządzasz swymi byłymi kolegami, nie jesteś postrzegana, jako szef, członkowie zespołu są dużo starsi lub bardziej doświadczeni itd.
2. Umiejętność analizy sytuacji i dostosowywania rozwiązań
- Ogólna analiza sytuacji - historia zespołu, ocena jego potencjału, cele do osiągnięcia
- Komunikacja w górę, czyli u jak zyskać odpowiednie narzędzia działania od przełożonych
- Zauważyć, zrozumieć przyczyny i panować nad sprzeciwem
3. Pierwszy kontakt z zespołem
- Zebrać informacje
- Przygotować i poprowadzić pierwsze zebranie
- Określić sytuację każdego współpracownika
4. Indywidualne poznanie swoich współpracowników - analiza zespołu
- Zakres obowiązków i doświadczenie każdego z nich
- Motywacja osobista
- Plan rozwoju
5. Delikatne sytuacje
- Umiejętność odnalezienia się pomiędzy własnym zwierzchnikiem a zespołem
- Menedżer "starej daty"
- Menedżer osób z większym doświadczeniem
6. Przystosowywać swój styl managementu i zachować kontrolę
- Kryteria, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze stylu managementu
- Umiejętność wydawania poleceń, delegowanie i skuteczna informacja zwrotna
- Rozbudzanie zaangażowania
7. Skuteczny plan działania, określenie celu
- Wytyczyć główne cele dla zespołu i skonsultować je z przełożonymi
- Skonstruować plan działania: od czego zacznę, jakie mam opcje, jakie wyzwania przede mną
- Stoją, co jest moim priorytetem?
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).
W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.
W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.