XV Forum Rachunkowości i Podatków. Roczne sprawozdanie finansowe za 2023 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych.
Termin: 26.10.2023 - 27.10.2023
Cena:
1950.00 +VAT
Hotel Marriott *****
al. Jerozolimskie 65/79
Mapa Dojazdu
Zarejestruj sięKontakt Pobierz ofertę w PDF
MASZ PYTANIE?
Szkolenia otwarte
tel: +48 22 543 16 06
szkolenia@bdo.pl
Kursy zawodowe
tel: +48 882 041 094
ewelina.musial@bdo.pl
Szkolenia zamknięte podatki
tel: +48 694 853 745
iwona.charzewska@bdo.pl
Szkolenia zamknięte rachunkowość
tel: +48 504 071 444
joanna.bieniek@bdo.pl
Cel
Cel szkolenia
Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Forum Rachunkowości i Podatków, które odbędzie się w dniach 26 - 27 października 2023 w Warszawie w Hotelu Marriott oraz w wersji online - transmisja na żywo.
Forum ma niebagatelne znaczenie praktyczne – dotyczy sporządzenia sprawozdania finansowego za 2023 r. według krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych oraz podatkowego zamknięcia roku i nowelizacji podatkowych regulacji. Uczestnicy otrzymują kompendium konkretnej wiedzy związanej ze zmianami w sprawozdawczości finansowej oraz z regulacjami dotyczącymi podatków CIT, VAT, KSeF. Eksperci wyjaśniają w czasie Forum, jak zastosować te zmiany w firmowych realiach.
W programie Forum zaplanowaliśmy kilkanaście tematów obejmujących najbardziej aktualne zmiany z obszarów prawa i podatków – istotne dla przedsiębiorców w 2023 i 2024 roku.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z programem naszego Forum. Gwarantujemy kompleksową wiedzę, możliwość dyskusji, uzyskania odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania, ale przede wszystkim możliwość rozmowy z najlepszymi ekspertami w tej tematyce. Spotkanie będzie okazją do rozmów i wymiany doświadczeń.
Zapraszamy!
Program
Program
Dzień I 26.10.2023 - Roczne sprawozdanie finansowe za 2023 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych.
Aktualne tendencje w rachunkowości:
- wpływ otoczenia makroekonomicznego na wycenę aktywów i zobowiązań – rachunkowość i sprawozdawczość w czasach niepewności
- raportowanie zrównoważonego rozwoju (ESG) - sprawozdawczość finansowa i niefinansowa – wyzwania na dziś i co nas czeka w 2024 r.
- co należy ujawniać w sprawozdaniach finansowych – perspektywa dyrektora finansowego i audytora
- ostatnie zmiany w UoR, krajowych standardach rachunkowości i MSSF (obowiązujące od 2023 r. i lat kolejnych)
- MSSF 17 i wpływ na jednostki niebędące ubezpieczycielami
- zmiany w MSR 1 – prezentacje zobowiązań jako długo- i krótkoterminowe
- projekty KSR i zmian w MSSF
- wybrane decyzje IFRIC
- wybrane decyzje regulatorów
- odpisy aktualizujące według MSSF i polskich standardów sprawozdawczości (w spółkach niebędących instytucjami finansowymi)
- zagadnienia aktuarialne w jednostkach niebędących ubezpieczycielami
Dzień II 27.10.2023 - Podatki dochodowe, zamknięcie roku. Podatek od towarów i usług, Krajowy System e- Faktur (KSeF):
- Świadczenia na rzecz pracowników.
- Koszty reprezentacji oraz reklamy.
- Pozostałe zagadnienia.
- Kwalifikacja przychodów oraz kosztów do źródeł przychodów.
- Dochód/strata na źródle przychodów.
- Dochód stanowiący podstawę opodatkowania.
- Odliczenie strat z lat ubiegłych.
- Przychody z tytułu dostawy towarów/świadczenia usług.
- Przychody z tytułu dostaw/usług ciągłych.
- Przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej.
- Pozostałe przypadki.
- Podział na koszty bezpośrednie oraz pośrednie.
- Zasady rozliczania kosztów w czasie.
- Definicja dnia poniesienia kosztu.
- Reprezentacja i reklama.
- Koszty eksploatacji samochodów osobowych.
- Wierzytelności.
- Kary umowne i odszkodowania.
- Straty w środkach trwałych oraz obrotowych.
- Zakres zastosowania.
- Stawki podstawowe oraz stawki preferencyjne.
- Tryb zwrotowy.
- Obowiązki informacyjne.
11.15 -11.30 – przerwa, serwis kawowy
- Stan prawny do 30.6.2023 r.
- Stan prawny od 1.7.2023 r.
13.15 – 14.00 lunch
Prowadzący
Prowadzący
Adwokat, Doradca Podatkowy.
Edukacja:
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego.
Doświadczenie zawodowe:
Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. - dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów
w spektakularnych sporach z organami podatkowymi.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse i ubezpieczenia.
Przeprowadził ponad 2000 szkoleń z zakresu podatków i prawa.
Autor licznych publikacji z zakresu podatków oraz prawa.
Specjalizacja:
- podatek dochodowy od osób prawnych (CIT),
- ceny transferowe,
- przekształcenia, łączenia, podziały jednostek gospodarczych,
- kontrole podatkowe, postępowania podatkowe, postępowania sądowo administracyjne w sprawach podatkowych,
- postępowania karnoskarbowe,
- prawo cywilne,
- prawo handlowe,
- problematyka przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
- prawo obrotu instrumentami finansowymi.
Biegły rewident, posiada 17 letnie doświadczenie w zawodzie, doktor nauk ekonomicznych w zakresie fuzji i przejęć kapitałowych, Client Serwis Partner, Członek Zarządu BDO, gdzie kieruje pracami Komitetu Standardów Rachunkowości. W pracy zawodowej zajmuje się badaniem jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych spółek giełdowych sporządzanych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości jak również standardów międzynarodowych. Prowadzi procesy związane z przygotowaniem prospektów emisyjnych na cele ofert publicznych. Bierze udział we wdrażaniu MSSF w sprawozdaniach finansowych oraz procesach przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych. Ceniony wykładowca na organizowanych kursach i konferencjach z zakresu ustawy o rachunkowości oraz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej. Tematyka prowadzonych szkoleń obejmuje m.in. takie zagadnienia jak połączenia i podziały jednostek gospodarczych, podatek odroczony, konsolidacja sprawozdań finansowych, kontrakty długoterminowe itp. Jest współautorem książek - "Kontrakty długoterminowe", "Sprawozdanie finansowe według ustawy o rachunkowości", "Kapitały własne w świetle prawa handlowego, bilansowego i podatkowego w różnych formach działalności gospodarczej", "Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe".
Paweł Dymlang - doradca podatkowy, prawnik, wykładowca i trener, autor licznych publikacji o tematyce podatkowej. Kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnopodatkowym zdobył jako pracownik organów podatkowych, spółki doradztwa podatkowego oraz instytucji finansowych. Przeprowadził przeszło 2000 szkoleń z tematyki podatkowej. Od lat prowadzi własną kancelarię prawną.
Ekspert w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Polsko-Niemieckiego Forum Akademickiego. Stypendysta DAAD (Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej) na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Biegły rewident z kilkunastoletnim doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych (polskie standardy rachunkowości, MSSF, HGB) firm z różnych branż (w szczególności budownictwo, deweloperzy, firmy handlowe), w tym również spółek giełdowych. Zwolennik promowania i wdrażania dobrych praktyk ładu korporacyjnego. Ceniony trener szkoleń w zakresie rachunkowości (MSSF, polskie standardy rachunkowości). Członek Komitetu ds. weryfikacji oficjalnego tłumaczenia Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości (2011, 2013, 2016). Autor licznych artykułów w prasie branżowej poświęconych rachunkowości i rewizji finansowej. Zaangażowany w prace samorządu biegłych rewidentów w zakresie oceny skutków wdrożenia przepisów prawnych z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej i podatków.
Audytor i konsultant dysponujący kilkunastoletnią praktyką zawodową. Posiada rozległe doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych zgodnie z Polskimi Standardami Rachunkowości (PSR) i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Brał udział w licznych procesach due dilligence oraz innych usługach doradczych dla klientów reprezentujących różne branże, w tym dla podmiotów notowanych na GPW oraz dużych grup kapitałowych. Wykładowca, autor licznych publikacji oraz prelegent w zakresie MSSF oraz PSR. Usługi doradcze i konsultacyjne dla spółek giełdowych, m.in.: Grupa INTEGER.PL, MARVIPOL, Grupa TAURON POLSKA ENERGIA, Grupa EMPERIA HOLDING, Grupa KOPEX, Grupa ZPUE;
Audyt spółek notowanych, m.in.: Ferro, ZPUE, Ceramika Nowa Gala, Mercator Medical, Kopex, Emperia Holding. Audyt jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, m.in.:. Oknoplast, Stolbud, Stokrotka, Tradis, Zabrzańskie Zakłady Mechaniczne, Tagor, TFI Forum, KSSE, Damel, Accounting Plaza Central Europe, Adler Polska, Consorfrut Polska, Europrovidus, Gemi, Huta Łaziska, Ferroli Polska, Grupa PGD. Szkolenia z zakresu MSSF: Opracowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu MSSF, między innymi dla podmiotów notowanych na GPW oraz innych znaczących podmiotów pozagiełdowych.
Adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ponad 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
prawnik, doradca podatkowy nr 12 575, certyfikowany księgowy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Podyplomowych Studiów Rachunkowości na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny). Doświadczenie zawodowe zdobyła w renomowanych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym oraz jako specjalista ds. podatkowych w spółce z sektora Oil and Gas aktywnie działającej w kraju i za granicą. Obecnie Senior Tax Consultant w BDO Sp. z o.o. Doświadczony trener i wykładowca z zakresu prawa podatkowego m.in. Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
Biegły Rewident, Partner w Departamencie Rewizji Finansowej BDO, posiada doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych sporządzanych według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości przez instytucje finansowe, w szczególności zakłady ubezpieczeń, fundusze emerytalne i inwestycyjne, banki oraz spółki leasingowe, a także w audycie wewnętrznym zakładów ubezpieczeń. Absolwent studiów magisterskich na kierunku Finanse i Rachunkowość oraz Podyplomowych Studiów dla Managerów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym w Szkole Głównej Handlowej. Posiada międzynarodowe doświadczenie, które zdobywał m.in. w PwC i Grupie Aviva w Londynie. Prowadził szkolenia z MSR39 oraz MSSF9 m. in. dla Najwyższej Izby Kontroli.
Informacje dodatkowe
Koszt uczestnictwa w konferencji*:
2 290 zł+ 23% VAT za jedną osobę - cena regularna
Cena promocyjna - 1 950 zł+ 23%VAT - obowiązuje w przypadku dokonania zgłoszenia do 02.10.2023 r.
Cena udziału w jednym wybranym dniu Forum: 1 050 zł +23% VAT
*Cena bez VAT dla opłacających konferencję w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
Konferencja realizowana będzie również w formie on-line transmisja na żywo - kliknij tu
Prosimy o dokonanie płatności przed konferencją po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w konferencji,
- autorskie materiały konferencyjne w wersji elektronicznej przygotowane przez Naszych ekspertów,
- serwis kawowy,
- lunch,
- certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej.
Hotel Marriott*****, Warszawa, Al. Jerozolimskie 65/79 - https://www.warsawmarriott.pl/
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed konferencją w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na konferencji nie zwalnia z dokonania opłaty.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konferencji lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.