PRAWO PRACY W 2023 roku. Regulamin pracy zdalnej oraz badanie trzeźwości pracowników oraz inne planowane zmiany w prawie pracy na 2023 r. (SZKOLENIE W ARCHIWUM)
Termin: 27.01.2023 - 27.01.2023
Cena:
680.00 +VAT
Hotel Vienna House Easy Angelo Katowice****
Sokolska 24
Mapa Dojazdu
Cel
Cel szkolenia
Przedstawienie i omówienie zmian w prawie pracy przewidzianych na 2023 rok.Adresaci: Pracownicy działu kadr, plac, HR, ZZL.
Efekty:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili bezproblemowo ustalić czy wprowadzenie pracy zdalnej i kontroli trzeźwości wymaga zawarcia porozumienia z przedstawicielstwem pracowniczym czy wystarczy wydanie w tym zakresie regulaminu przez pracodawcę. Dowiedzą się jakie elementy powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. Otrzymają odpowiedź na pytanie jak planowane przepisy zmienią zasady ustalania i rozliczania czasu pracy. Będą wiedzieli którzy z pracowników i w jakim wymiarze będą uprawnieni do uzyskania zwolnień od pracy/urlopów
Program
Program
1. Praca zdalna krok po kroku – od dokumentacji kadrowej do skutecznego wdrożenia• Do kiedy dotychczasowe regulaminy pracy zdalnej będą obowiązywały ?
• Kiedy praca zdalna będzie mogła być zlecana ?
• Na jakich zasadach wprowadzić hybrydową pracę zdalną ?
• Na jakich zasadach pracownik będzie mógł odmówić pracy zdalnej ?
• Czy pracownik lub pracodawca mogą jednostronnie zrezygnować z pracy zdalnej ?
• Kiedy pracodawca będzie zmuszony ustalić zasady pracy zdalnej w regulaminie bądź porozumieniu ?
• Jak postąpić w razie nieuzgodnienia regulaminu pracy zdalnej z przedstawicielami pracowników lub związku zawodowego ?
• Na czym będzie polegał mechanizm okazjonalnej pracy zdalnej ?
• Jakie elementy obligatoryjnie będą musiały być w regulaminie bądź porozumieniu o pracy zdalnej ?
• Kiedy pracy zdalnej nie będzie można zlecić pracownikowi ?
• Jakie koszty związane z pracą zdalną będzie ponosił pracodawca ?
• W jaki sposób pracodawca będzie mógł kontrolować stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną ?
• Na jakich zasadach ewidencjonować czas pracy w ramach pracy zdalnej ?
• Wykaz dokumentów jakie pracodawca będzie musiał przygotować w związku z pracą zdalną
• Jak powinna przebiegać ocena ryzyka zawodowego w przypadku pracowników świadczących pracę zdalną ?
2. Jak poprawnie ustalić zasady badania trzeźwości pracowników po zmianach ?
• Dopuszczalność badań trzeźwości w obecnym stanie prawnym
• W jakiej postaci wprowadzić zasady badania trzeźwości (aneks do regulaminu pracy, obwieszczenie pracodawcy) ?
• Konsekwencje niewprowadzenia zasad badania trzeźwości pracowników
• Kto będzie mógł być objęty kontrolą trzeźwości realizowaną przez pracodawcę ?
• Czy kontrola będzie mogła mieć charakter prewencyjny ?
• Jakie stężenie alkoholu we krwi pracownika wykonujące pracę będzie dopuszczalne ?
• Kto będzie mógł przeprowadzić badanie trzeźwości pracownika ?
• Jakim wymogom będą musiały odpowiadać alkomaty użytkowane przez pracodawców do badania stężenia alkoholu we krwi ?
• Jak długo pracodawca będzie mógł przechowywać informację o wynikach badania ?
• Jakie elementy powinny się obligatoryjnie znaleźć w protokole z badania trzeźwości ?
• Jak wprowadzić kontrolę na obecność substancji działających podobnie do alkoholu ?
• Czy kontrolą będzie można objąć osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych lub umów o współpracy (b2b) ?
• Jak powinno przebiegać badanie – główne założenia wynikające z projektu rozporządzenia ministerstwa zdrowia
3. Umowy o pracę po nowemu
• Jak poprawnie zwierać umowę o pracę na okres próbny po wejściu w życie zmian ?
• Zawężenie zakresu przesłanek dopuszczających możliwość ponownego zawarcia umowy o pracę na okres próbny
• Jakie dodatkowe elementy powinny zawierać nowozawierane umowy o pracę ?
• Jak po zmianach poprawnie wypowiedzieć umowę na czas określony ?
• Czy umowy o pracę na czas określony zawarte przed wejściem w życie zmian podlegają nowym zasadom rozwiązywania ?
• Jakie nowe roszczenia przysługują pracownikowi z którym wadliwie rozwiązano umowę o pracę na czas określony ?
4. Rozszerzony obowiązek informacyjny pracodawcy – 15 punktów w informacji o warunkach zatrudnienia
• Jakie elementy powinna zawierać informacja o warunkach zatrudnienia ?
• Czy dotychczas zatrudnieni pracownicy będą musieli otrzymać nową wersję informacji o warunkach zatrudnienia?
• Czy po zmianie przepisów informacja o warunkach zatrudnienia będzie musiała być wydawana do każdej kolejnej umowy o pracę ?
• W jakiej formie (pisemna/elektroniczna) przekazać informację o warunkach zatrudnienia ?
• Jakie inne, nowe obowiązki informacyjne spoczywają na pracodawcy ?
• Konsekwencje prawne niewydania informacji o warunkach zatrudnienia
5. Zmiany dotyczące uprawnień związanych z rodzicielstwem
• O ile wydłuży się urlop rodzicielski w związku z implementacją dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1158 ?
• Nowe zasady (podział na części, wymiar) udzielania urlopu rodzicielskiego
• Kto będzie mógł odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, pracy w porze nocnej ?
• Rozszerzenie zakresu ochrony przed zwolnieniem z uwagi na rodzicielstwo
• Na czym mogą polegać zakazane „ przygotowania w związku z rozwiązaniem stosunku pracy” ?
• Zmiany w zasadach dopuszczania pracowników do pracy po zakończonym urlopie rodzicielskim i wychowawczym
• Dyskusja
6. Urlop ojcowski po zmianach
• W jakiej formie złożyć wniosek o urlop ojcowski ?
• Skrócenie czasookresu na wybranie urlopu rodzicielskiego
• Dyskusja
7. Urlop opiekuńczy
• „Na kogo” będzie można skorzystać z urlopu opiekuńczego ?
• Zasady odpłatności za urlop opiekuńczy
• Czy urlop jest przeliczany na godziny ?
• Na ile wcześniej należy złożyć wniosek o udzielenie urlopu ?
• Czy pracodawca będzie mógł odmówić pracownikowi udzielenia urlopu opiekuńczego ?
• Dyskusja
8. Zmiany w zakresie czasu pracy
• Kiedy czas szkolenia będzie podlegał wliczeniu do czasu pracy ?
• Na jakich zasadach będzie przysługiwało zwolnienie z tytułu siły wyższej (art. 148(1) KP) ?
• Jak zdefiniować siłę wyższą ?
• Kiedy najpóźniej pracownik powinien zawnioskować o udzielenie zwolnienia ?
• Czy wiosek o zwolnienie będzie można złożyć elektronicznie ?
• Jakie wynagrodzenie będzie przysługiwało w okresie zwolnienia ?
• Dodatkowe płatne przerwy w pracy
• Dyskusja
9. Rozszerzenie zasad odpowiedzialności wykroczeniowej, czyli jakie nowe wykroczenia planuje się do wprowadzenia w kodeksie pracy
Prowadzący
Prowadzący
Michał Olesiak
Doświadczony prawnik i praktyk z zakresu prawa pracy. Prawnik z 9-letnim stażem w Państwowej Inspekcji Pracy na stanowiskach m.in. starszego specjalisty oraz rzecznika prasowego. W 2005 r. odbył aplikację administracyjną w PIP, w 2008 r. złożył egzamin sędziowski. Członek rady programowej czasopisma oraz autor licznych publikacji w miesięczniku Kadry i Płace w Administracji,autor publikacji wydawanych nakładem Głównego Inspektoratu Pracy, ZUS, wydawnictwa Presscom. Doświadczony trener prawa pracy, wykładowca prawa pracy na studiach podyplomowych.
Informacje dodatkowe
Cena:
680 zł + 23% VAT - za osobę
620 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
- lunch, serwis kawowy
Więcej informacji o hotelu:
https://www.viennahouse.com/pl/easy-katowice/hotel/w-skrocie.html
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.