Cel
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej, czyli tzw. e-Faktury. Szkolenie obejmuje najnowsze regulacje wynikające z projektu ustawy o obligatoryjności KSeF.
Podczas szkolenia omówione zostaną zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur. Szczegółowo omówiony zostanie wariant schemy FA(2) przedstawiającej treść e-Faktury oraz zostanie zaprezentowane wystawienie e-Faktury poprzez Aplikację Klienta udostępnioną przez Ministerstwo Finansów. W tej części wykładowca omówi w szczególności w jaki sposób firmy przeprowadzają wdrożenia KSeF.
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych.
Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program
Program
Część I:1. Czym jest e-Faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF)?
2. Jakie faktury wystawia się w KSeF?
3. Faktury wyłączone z KSeF.
4. Kto może nie wystawiać e-Faktur?
5. Pozyskanie uprawnień właścicielskich.
6. Nadawanie dalszych uprawnień.
7. Obieg e-Faktur. Wystawianie i odbieranie.
8. e-Faktura dla odbiorców indywidulanych i zagranicznych.
9. Data wystawienia e-Faktury.
10. Data otrzymania e-Faktury.
11. e-Faktury a duplikaty i noty korygujące.
12. Duża zmiana w ujmowaniu e-Faktur korygujących.
13. Awaria systemu. Jak się zachować?
14. Nowe wymogi przy wykonywaniu przelewów bankowych (nr KSeF).
15. Kary pieniężne za błędy w KSeF.
Część II - Omówienie schemy FA(2). Jaka jest treść e-Faktury?:1. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
2. Nagłówek e-Faktury.
3. Dane sprzedawcy, nabywcy.
4. Podmiot trzeci na fakturze.
5. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
6. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur?
7. Wymogi dla faktur korygujących.
8. Wymogi dla faktur zaliczkowych.
9. Węzeł „Rozliczenie”.
10. Węzeł „Płatność”.
11. Węzeł „Warunki Transakcji”.
12. Stopka e-Faktury.
Prowadzący
Prowadzący
Hubert Grzyb
Adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ponad 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.