Powered by Smartsupp
Skip to main content

JPK_CIT – nowe wymogi dotyczące prowadzenia ksiąg rachunkowych przez podatników CIT.

Termin: 27.06.2025 - 27.06.2025
Cena: 620.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Podczas szkolenia uzyskasz odpowiedzi na pytania:
  • Jakie są terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów?
  • Kiedy i w jaki sposób przesyłać nowe pliki JPK_KR_PD i JPK_ST_KR?
  • Jak przygotować się do nowego obowiązku sprawozdawczego?
  • O jakie dodatkowe dane należy uzupełnić księgi rachunkowe, aby wygenerować plik JPK_KR_PD?
  • Czy nowe obowiązki wymagają zmiany polityki rachunkowości?
  • W jaki sposób prowadzić ewidencję środków trwałych, aby wypełnić obowiązki dotyczące JPK_ST_KR?
  • Jakie dane będą podlegać raportowaniu i w jaki sposób fiskus je wykorzysta?
​Już od roku 2025 duzi podatnicy CIT obowiązani są prowadzić księgi rachunkowe przy użyciu programów komputerowych i przesyłać je do urzędu skarbowego. Obowiązek ten docelowo obejmie wszystkich podatników CIT prowadzących księgi rachunkowe. Informacje z ksiąg rachunkowych będą przekazywane w plikach JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, zwanych JPK_CIT. Ten nowy obowiązek sprawozdawczy wymaga uzupełnienia ksiąg rachunkowych o dodatkowe dane wskazane w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r.
 
  1. Wprowadzenie.
  2. Terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów
  3. Struktura JPK_KR – pliku generowanego na żądanie urzędu skarbowego
  4. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe podlegające przekazaniu do urzędu skarbowego na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  5. Rozbudowane księgi rachunkowe a zasady (polityka) rachunkowości
  6. Nowe wymogi dotyczące ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – struktura jednolitego pliku kontrolnego JPK_ST_KR
  7. Wątpliwości praktyczne związane z wprowadzeniem nowego obowiązku sprawozdawczego i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
  8. Pytania i odpowiedzi.

 

Dr Dorota Anna Mikulska
ekonomista, biegły rewident, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, sekretarz Regionalnej Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Lublinie. Wieloletni wykładowca i autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, twórca autorskich programów szkoleniowych, ekspert czołowych wydawnictw prawnych. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych oraz prowadzeniu szkoleń, w tym obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Prowadzi własną kancelarię audytorską.
620 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby
   
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
27.06.2025 - 27.06.2025 Transmisja ONLINE 4905925 620.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

JPK_CIT – nowe wymogi dotyczące prowadzenia ksiąg rachunkowych przez podatników CIT.

Termin: 27.06.2025 - 27.06.2025
Cena: 620.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Podczas szkolenia uzyskasz odpowiedzi na pytania:
  • Jakie są terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów?
  • Kiedy i w jaki sposób przesyłać nowe pliki JPK_KR_PD i JPK_ST_KR?
  • Jak przygotować się do nowego obowiązku sprawozdawczego?
  • O jakie dodatkowe dane należy uzupełnić księgi rachunkowe, aby wygenerować plik JPK_KR_PD?
  • Czy nowe obowiązki wymagają zmiany polityki rachunkowości?
  • W jaki sposób prowadzić ewidencję środków trwałych, aby wypełnić obowiązki dotyczące JPK_ST_KR?
  • Jakie dane będą podlegać raportowaniu i w jaki sposób fiskus je wykorzysta?


Program

​Już od roku 2025 duzi podatnicy CIT obowiązani są prowadzić księgi rachunkowe przy użyciu programów komputerowych i przesyłać je do urzędu skarbowego. Obowiązek ten docelowo obejmie wszystkich podatników CIT prowadzących księgi rachunkowe. Informacje z ksiąg rachunkowych będą przekazywane w plikach JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, zwanych JPK_CIT. Ten nowy obowiązek sprawozdawczy wymaga uzupełnienia ksiąg rachunkowych o dodatkowe dane wskazane w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r.
 
  1. Wprowadzenie.
  2. Terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów
  3. Struktura JPK_KR – pliku generowanego na żądanie urzędu skarbowego
  4. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe podlegające przekazaniu do urzędu skarbowego na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  5. Rozbudowane księgi rachunkowe a zasady (polityka) rachunkowości
  6. Nowe wymogi dotyczące ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – struktura jednolitego pliku kontrolnego JPK_ST_KR
  7. Wątpliwości praktyczne związane z wprowadzeniem nowego obowiązku sprawozdawczego i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
  8. Pytania i odpowiedzi.

 

Prowadzący

Dr Dorota Anna Mikulska
ekonomista, biegły rewident, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, sekretarz Regionalnej Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Lublinie. Wieloletni wykładowca i autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, twórca autorskich programów szkoleniowych, ekspert czołowych wydawnictw prawnych. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych oraz prowadzeniu szkoleń, w tym obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Prowadzi własną kancelarię audytorską.

Informacje dodatkowe

620 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby
   
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.