Powered by Smartsupp
Skip to main content

Zmiany w prawie pracy

Z początkiem 2023 r. zostały wprowadzone największe od wielu lat zmiany do Kodeksie pracy oraz wielu rozporządzeń wykonawczych. Dotychczas pracodawcy i pracownicy zajmujący się sprawami pracowniczymi przeszli z tego zakresu szkolenia, jednakże faktyczne stosowanie zmienionych przepisów ujawniło wiele wątpliwości i problemów w ich zakresie. 


Najważniejsze z nich to np.: 

  • Dlaczego mail to nie postać elektroniczna oświadczenia woli oraz czy pracownik może składać wnioski (np. urlopowe lub o wolne z tytułu działania siły wyższej) i oświadczenia w drodze mailowej – zaskakujące skutki nowych przepisów?
  • Czy należy stworzyć nową wymaganą część E teczki osobowej, jeśli w firmie nie są prowadzone kontrole prewencyjne trzeźwości?
  • Jakie nowe zapisy i zmiany należy wprowadzić do regulaminu pracy w związku z wprowadzeniem w 2023 r. nowych przepisów?
  • Jak prowadzić ewidencję i listę obecności pracowników zdalnych – po zmianie przepisów?
  • Czy można nie wpisywać w informacji o warunkach zatrudnienia informacji o wymiarze urlopu, jeśli pracownik ma dostęp do elektronicznego portalu pracowniczego, w którym ten wymiar może sprawdzić?
  • Czy w informacji o warunkach zatrudnienia pracownika zdalnego – w składnikach wynagrodzenia - wpisujemy prawo do ekwiwalentów i ryczałtów z tytułu pracy zdalnej?
  • Czy w informacji o warunkach zatrudnienia informujemy o przerwie na karmienie lub o przerwie od pracy przy komputerze?
  • Jak określić dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy w informacji o warunkach zatrudnienia pracownika zadaniowego?
  • Jak zmiana przepisów wpłynęła na treść wniosku o urlop rodzicielski i czy możliwe jest złożenie wniosku o tzw. długi urlop rodzicielski? 
  • Jak nowe przepisy wpłynęła na treść umowy o pracę i czy jest możliwe po zmianie przepisów, aby umowa na zastępstwo nie miała w sobie konkretnego terminu, do którego została zawarta. 
  • Ile i jakie daty powinny pojawić się w umowie o pracę i czym jest dzień nawiązania stosunku pracy, dzień zwarcia umowy oraz dzień rozpoczęcia pracy – oraz dlaczego te terminy po zmianie przepisów stały się ważniejsze niż dotychczas. 
  • Jakie nowe dokumenty w związku ze zmianą przepisów o szkoleniach powinny pojawić się u pracodawcy?

 

Stacjonarne

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
Legalność zatrudnienia cudzoziemców po zmianach od 1 czerwca 2025

Stacjonarne      Wrocław
  23.06.2025 -         23.06.2025

  720.00 + VAT
Planowanie i rozliczanie czasu pracy w praktycznych przykładach w 2025 roku z uwzględnieniem najnowszych stanowisk PIP oraz orzecznictwa Sądu Najwyższego

Stacjonarne      Katowice
  23.06.2025 -         23.06.2025

  680.00 + VAT
Legalność zatrudnienia cudzoziemców po zmianach od 1 czerwca 2025

Stacjonarne      Olsztyn
  23.06.2025 -         23.06.2025

  720.00 + VAT
Prawo pracy 2025 w praktyce – nowe obowiązki, uprawnienia i wyzwania dla pracodawców i pracowników. Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami

Stacjonarne      Lublin
  24.06.2025 -         24.06.2025

  720.00 + VAT
Prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej – kontrole PIP w 2025

Stacjonarne      Gdańsk
  24.06.2025 -         24.06.2025

  720.00 + VAT
Zatrudnianie cudzoziemców w 2025 r. Zmiany w legalizacji zatrudnienia wprowadzone nową ustawą.

Stacjonarne      Gdańsk
  24.06.2025 -         24.06.2025

  720.00 + VAT
ZMIANY W PRAWIE PRACY W 2025 r – KOMPENDIUM ZMIAN

Stacjonarne      Warszawa
  24.06.2025 -         24.06.2025

  720.00 + VAT

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
Powierzanie pracy cudzoziemcom w Polsce od 1 czerwca 2025 r.

Online     
  27.06.2025 -         27.06.2025

  490.00 + VAT
Prawo pracy dla początkujących

Online     
  27.06.2025 -         27.06.2025

  540.00 + VAT
Q&A Prawo pracy - pytania i odpowiedzi dla zaawansowanych. Nowość!

Online     
  21.07.2025 -         21.07.2025

  540.00 + VAT
Dyplomowany Kurs specjalisty ds. kadr i płac. Warsztaty zakończone egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji zawodowych

Online     
  11.10.2025 -         30.11.2025

  2390.00 + VAT

26 kwietnia 2023 roku weszło w życie wiele nowych przepisów dotyczących zatrudnienia. Dotyczą one nowych uprawnień pracowniczych, wprowadzają dodatkową ochronę przed zwolnieniem i nowe obowiązki informacyjne w zakresie umów o pracę. Większe uprawnienia zyskują też pracownicy i członkowie ich rodzin.

W związku z powyższym proponujemy Państwu opracowanie: 

  • wzoru Informacji o warunkach zatrudnienia
  • wzoru umów o pracę na okres próbny, czas określony, czas nieokreślony
  • wzoru umowy o zakazie konkurencji
  • wzoru wniosków ZUS po zmianach od 26 kwietnia 2023 r.
  • przeprowadzenie weryfikacji obecnego Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagrodzeń Spółki z naniesieniem zmian dostosowujących go do przepisów, które obowiązują od 26 kwietnia 2023 r.

Zapraszamy do kontaktu, chętnie przygotujemy ofertę w powyższym zakresie.

Oferujemy usługę polegającą na kompleksowym audycie akt osobowych pracowników:

    • Analizę stosowanych praktyk, wzorów umów, regulaminów i pozostałej dokumentacji pracowniczej stosowanej przez dział personalny oraz kadr w poszczególnych lokalizacjach i obszarach funkcjonalnych
    • Zminimalizowanie ryzyka wystąpienia nieprawidłowości w postępowaniu osób zarządzających pracownikami
    • Zminimalizowanie ryzyka powstania bezzasadnych sporów i roszczeń związanych z nawiązaniem stosunku pracy
    • Zminimalizowanie ryzyka niewłaściwego formułowania składników wynagrodzenia w tym premii i nagródoraz wydatkowania środków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
    • Zminimalizowanie ryzyka odpowiedzialności przedstawicieli firmy za niepoprawne prowadzenie akt osobowych pracowników i osób wykonujących pracę na innej podstawie

Oferujemy szerokie wsparcie merytoryczne w zakresie indywidualnych aspektów prawa pracy.

    • Tworzymy i analizujemy umowy dotyczące zatrudnienia, w tym umowy o pracę i cywilnoprawne, a także inne kluczowe dokumenty kadrowe.
    • Doradzamy w kwestiach związanych z obowiązującymi przepisami – obejmującymi m.in. wynagrodzenia, urlopy, czy prawa pracowników korzystających z urlopów rodzicielskich.
    • Pomagamy przygotować i interpretować wewnętrzne akty prawa pracy, takie jak regulaminy pracy i wynagradzania, dostosowane do potrzeb organizacji.
    • Analizujemy potencjalne zagrożenia wynikające z polityki kadrowej, wskazując działania prewencyjne ograniczające ryzyko konfliktów i roszczeń pracowniczych.
    • Świadczymy indywidualne konsultacje, ułatwiające właściwe zrozumienie przepisów i ocenę ich wpływu na codzienną działalność przedsiębiorstwa.

     

      Każdy temat z naszej oferty szkoleń możemy zorganizować na Państwa życzenie w formule szkolenia zamkniętego stacjonarnego lub w formule online. Szkolenie w formule online organizujemy z wykorzystamien narzędzi preferowancyh przez Państwa pracowników - Skype, Zoom, Clickmeeting, Ms Teams. Zaletą warsztatów wewnętrznych jest możliwość dostosowania tematyki szkolenia, jego zakresu, terminu realizacji oraz formy do Państwa indywidualnych potrzeb. Szkolenia "in company" to doskonała alternatywa w stosunku do szkoleń organizowanych w formule otwartej, nie tylko ze względu na indywidualny charakter, ale również aspekty finansowe. Dodatkowym atutem jest możliwość indywidualnego doradztwa i konsultacji przez naszych ekspertów w zakresie obejmującym merytoryczne aspekty organizowanego szkolenia.

      Oferowana tematyka szkoleń

      • Prawo pracy - aktualizacja przepisów
      • Planowanie i rozliczanie czasu pracy, harmonogramowanie 
      • Prawo pracy dla menedżerów/liderów
      • Dokumentacja pracownicza, akta osobowe
      • Podatek dochodowy od osób fizycznych - PIT
      • Zatrudnianie cudzoziemców
      • Delegowanie pracowników do krajów UE
      • Wynagrodzenia na liście płac
      • Zajęcia i potrącenia komornicze
      • Składki, zasiłki, emerytury
      • RODO - Ochrona danych osobowych
      • Rozliczanie umów cywilnoprawnych
      • Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
      • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
      • Kursy kadrowo-płacowe

      KONTAKT:

      Iwona Charzewska
      Manager szkolenia in-company
      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
      tel: +48 (22) 543 16 99



         

        Wioletta Brzozowska

        Manager szkolenia otwarte
        Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
        tel: +48 22 679 45 00

        Martyna Potyńska

        Doradztwo - prawo pracy, cudzoziemcy RODO
        Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
        tel: +48 22 543 17 91

        Iwona Charzewska

        Manager szkolenia in-company
        Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
        tel: +48 (22) 543 16 99

        Newsletter BDO

        Chcesz otrzymywać najnowsze informacje o najnowszych artykułach, aktualnościach i szkoleniach?