Powered by Smartsupp
Skip to main content

Wybrane postępowania podatkowe dla początkujących

Termin: 11.09.2025 - 11.09.2025
Cena: 550.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia


Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę zawodową na stanowisku pracy ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz innych osób zainteresowanych przedmiotową tematyką.

Cel szkolenia: Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników samorządowych organów podatkowych, którzy rozpoczęli swoją pracę w urzędach gmin i urzędach miast. Przekazana wiedza zostanie nakierowana przede wszystkim dla kilka podstawowych postępowań jakie powinien znać i poprowadzić każdy pracownik służby podatkowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawidłowe przeprowadzenie i udokumentowanie postępowania dowodowego.
I.Czynności sprawdzające 
Postępowanie w ramach czynności sprawdzających.
1)Cel czynności sprawdzających.
2)Korekta deklaracji, w tym korekta deklaracji z urzędu.
3)Wezwanie do złożenia wyjaśnień.
4)Żądanie przedstawienia dokumentów.
5)Odpowiednie stosowanie innych przepisów Ordynacji podatkowej, czyli jakie inne przepisy stosujemy do czynności sprawdzających.
 
II.Postępowanie przed organem I instancji.
1.Wszczęcie postępowania podatkowego.
1)Wszczęcie postępowania na wniosek.
2)Wszczęcie postępowania z urzędu.
3)Forma wniosku / podania / żądania. 
4)Współudział stron w postępowaniu.
5)Prawo strony do rozszerzenia / zmiany zakresu żądania.
6)Wyłączenia organu / wyłączenia pracownika.
7)Postępowanie dowodowe, a w nim:
a)dokumenty urzędowe;
b)dokumenty prywatne;
c)fakty znane organowi z urzędu;
d)fakty powszechnie znane;
e)oględziny;
f)dowód: z przesłuchania strony; przesłuchania świadka, przesłuchania biegłego;
g)biegły w postępowaniu podatkowym.
8)Doręczanie korespondencji podatkowej, w tym: opiekun prawny, kurator pełnomocnik do spraw doręczeń.
9)Wezwania, postanowienia, protokoły i metryka sprawy podatkowej.
10)Zasada ostatniego słowa
11)Decyzja podatkowa, jej elementy składowe, podpis na decyzji.
12)Weryfikacja popełnionych błędów.
2.Postępowanie w ramach własnego uznania wniesionego odwołania.
1)Przesłanki do uznania odwołania.
2)Forma orzekania o uznaniu odwołania.
3)Odwołanie od nowo wydanej decyzji.
III.Nakładanie kar porządkowych.
1)Zakres podmiotowy.
2)Zakres przedmiotowy.
3)Pryncypia orzekania o wysokości kary.
4)Forma orzekania.


Arkadiusz Jerzy Sputowski
 freelancer; prawnik (UMCS w Lublinie); absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie  w zakresie studiów podyplomowych: skarbowość i podatki„; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Stosunków Międzynarodowych – studia w zakresie  „wiedzy  o integracji europejskiej” oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu.  Licencjonowany audytor wewnętrzny  (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); współpracownik kilku firm audytorskich na terenie Polski,: audytor środków pochodzących z UE (wykonanych ponad 40 audytów projektów środków z UE); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu,  b. starszy inspektor kontroli gospodarki  finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa  i samorządu terytorialnego, autor  ponad 140 artykułów / specjalistycznych publikacji z zakresu prawa podatkowego  i dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz audytu wewnętrznego, które ukazały się m. in. w Rachunkowości Budżetowej, Gazecie Samorządu i Administracji, Vademecum Podatkowo – Księgowym, Biuletynie Instytutu Studiów Podatkowych, Finansach Publicznych), autor 30 poradników  i książek z zakresu prawa podatkowego, audytu wewnętrznego oraz egzekucji administracyjnej; trener  i wykładowca (m. in. trener i wykładowca w szkoleniach generalnych i specjalistycznych dla służby cywilnej) oraz  wielu firm szkoleniowych. 
Atutem naszych szkoleń jest mała liczebność grup sprzyjająca aktywnemu uczestnictwu,
swobodnej wymianie doświadczeń oraz efektywnym konsultacjom


Cena:  550 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
11.09.2025 - 11.09.2025 Transmisja ONLINE 4924025 550.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Wybrane postępowania podatkowe dla początkujących

Termin: 11.09.2025 - 11.09.2025
Cena: 550.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia


Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę zawodową na stanowisku pracy ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz innych osób zainteresowanych przedmiotową tematyką.

Cel szkolenia: Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników samorządowych organów podatkowych, którzy rozpoczęli swoją pracę w urzędach gmin i urzędach miast. Przekazana wiedza zostanie nakierowana przede wszystkim dla kilka podstawowych postępowań jakie powinien znać i poprowadzić każdy pracownik służby podatkowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawidłowe przeprowadzenie i udokumentowanie postępowania dowodowego.

Program

I.Czynności sprawdzające 
Postępowanie w ramach czynności sprawdzających.
1)Cel czynności sprawdzających.
2)Korekta deklaracji, w tym korekta deklaracji z urzędu.
3)Wezwanie do złożenia wyjaśnień.
4)Żądanie przedstawienia dokumentów.
5)Odpowiednie stosowanie innych przepisów Ordynacji podatkowej, czyli jakie inne przepisy stosujemy do czynności sprawdzających.
 
II.Postępowanie przed organem I instancji.
1.Wszczęcie postępowania podatkowego.
1)Wszczęcie postępowania na wniosek.
2)Wszczęcie postępowania z urzędu.
3)Forma wniosku / podania / żądania. 
4)Współudział stron w postępowaniu.
5)Prawo strony do rozszerzenia / zmiany zakresu żądania.
6)Wyłączenia organu / wyłączenia pracownika.
7)Postępowanie dowodowe, a w nim:
a)dokumenty urzędowe;
b)dokumenty prywatne;
c)fakty znane organowi z urzędu;
d)fakty powszechnie znane;
e)oględziny;
f)dowód: z przesłuchania strony; przesłuchania świadka, przesłuchania biegłego;
g)biegły w postępowaniu podatkowym.
8)Doręczanie korespondencji podatkowej, w tym: opiekun prawny, kurator pełnomocnik do spraw doręczeń.
9)Wezwania, postanowienia, protokoły i metryka sprawy podatkowej.
10)Zasada ostatniego słowa
11)Decyzja podatkowa, jej elementy składowe, podpis na decyzji.
12)Weryfikacja popełnionych błędów.
2.Postępowanie w ramach własnego uznania wniesionego odwołania.
1)Przesłanki do uznania odwołania.
2)Forma orzekania o uznaniu odwołania.
3)Odwołanie od nowo wydanej decyzji.
III.Nakładanie kar porządkowych.
1)Zakres podmiotowy.
2)Zakres przedmiotowy.
3)Pryncypia orzekania o wysokości kary.
4)Forma orzekania.


Prowadzący

Arkadiusz Jerzy Sputowski
 freelancer; prawnik (UMCS w Lublinie); absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie  w zakresie studiów podyplomowych: skarbowość i podatki„; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Stosunków Międzynarodowych – studia w zakresie  „wiedzy  o integracji europejskiej” oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu.  Licencjonowany audytor wewnętrzny  (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); współpracownik kilku firm audytorskich na terenie Polski,: audytor środków pochodzących z UE (wykonanych ponad 40 audytów projektów środków z UE); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu,  b. starszy inspektor kontroli gospodarki  finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa  i samorządu terytorialnego, autor  ponad 140 artykułów / specjalistycznych publikacji z zakresu prawa podatkowego  i dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz audytu wewnętrznego, które ukazały się m. in. w Rachunkowości Budżetowej, Gazecie Samorządu i Administracji, Vademecum Podatkowo – Księgowym, Biuletynie Instytutu Studiów Podatkowych, Finansach Publicznych), autor 30 poradników  i książek z zakresu prawa podatkowego, audytu wewnętrznego oraz egzekucji administracyjnej; trener  i wykładowca (m. in. trener i wykładowca w szkoleniach generalnych i specjalistycznych dla służby cywilnej) oraz  wielu firm szkoleniowych. 
Atutem naszych szkoleń jest mała liczebność grup sprzyjająca aktywnemu uczestnictwu,
swobodnej wymianie doświadczeń oraz efektywnym konsultacjom

Informacje dodatkowe



Cena:  550 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.