Wybrane postępowania podatkowe dla początkujących
Termin: 11.09.2025 - 11.09.2025
Cena: 550.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę zawodową na stanowisku pracy ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz innych osób zainteresowanych przedmiotową tematyką.
Cel szkolenia: Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników samorządowych organów podatkowych, którzy rozpoczęli swoją pracę w urzędach gmin i urzędach miast. Przekazana wiedza zostanie nakierowana przede wszystkim dla kilka podstawowych postępowań jakie powinien znać i poprowadzić każdy pracownik służby podatkowej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawidłowe przeprowadzenie i udokumentowanie postępowania dowodowego.
Program
I.Czynności sprawdzające
Postępowanie w ramach czynności sprawdzających.
1)Cel czynności sprawdzających.
2)Korekta deklaracji, w tym korekta deklaracji z urzędu.
3)Wezwanie do złożenia wyjaśnień.
4)Żądanie przedstawienia dokumentów.
5)Odpowiednie stosowanie innych przepisów Ordynacji podatkowej, czyli jakie inne przepisy stosujemy do czynności sprawdzających.
II.Postępowanie przed organem I instancji.
1.Wszczęcie postępowania podatkowego.
1)Wszczęcie postępowania na wniosek.
2)Wszczęcie postępowania z urzędu.
3)Forma wniosku / podania / żądania.
4)Współudział stron w postępowaniu.
5)Prawo strony do rozszerzenia / zmiany zakresu żądania.
6)Wyłączenia organu / wyłączenia pracownika.
7)Postępowanie dowodowe, a w nim:
a)dokumenty urzędowe;
b)dokumenty prywatne;
c)fakty znane organowi z urzędu;
d)fakty powszechnie znane;
e)oględziny;
f)dowód: z przesłuchania strony; przesłuchania świadka, przesłuchania biegłego;
g)biegły w postępowaniu podatkowym.
8)Doręczanie korespondencji podatkowej, w tym: opiekun prawny, kurator pełnomocnik do spraw doręczeń.
9)Wezwania, postanowienia, protokoły i metryka sprawy podatkowej.
10)Zasada ostatniego słowa
11)Decyzja podatkowa, jej elementy składowe, podpis na decyzji.
12)Weryfikacja popełnionych błędów.
2.Postępowanie w ramach własnego uznania wniesionego odwołania.
1)Przesłanki do uznania odwołania.
2)Forma orzekania o uznaniu odwołania.
3)Odwołanie od nowo wydanej decyzji.
III.Nakładanie kar porządkowych.
1)Zakres podmiotowy.
2)Zakres przedmiotowy.
3)Pryncypia orzekania o wysokości kary.
4)Forma orzekania.
Prowadzący
Arkadiusz Jerzy Sputowski freelancer; prawnik (UMCS w Lublinie); absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie studiów podyplomowych: skarbowość i podatki„; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Stosunków Międzynarodowych – studia w zakresie „wiedzy o integracji europejskiej” oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); współpracownik kilku firm audytorskich na terenie Polski,: audytor środków pochodzących z UE (wykonanych ponad 40 audytów projektów środków z UE); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, b. starszy inspektor kontroli gospodarki finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa i samorządu terytorialnego, autor ponad 140 artykułów / specjalistycznych publikacji z zakresu prawa podatkowego i dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz audytu wewnętrznego, które ukazały się m. in. w Rachunkowości Budżetowej, Gazecie Samorządu i Administracji, Vademecum Podatkowo – Księgowym, Biuletynie Instytutu Studiów Podatkowych, Finansach Publicznych), autor 30 poradników i książek z zakresu prawa podatkowego, audytu wewnętrznego oraz egzekucji administracyjnej; trener i wykładowca (m. in. trener i wykładowca w szkoleniach generalnych i specjalistycznych dla służby cywilnej) oraz wielu firm szkoleniowych.
Atutem naszych szkoleń jest mała liczebność grup sprzyjająca aktywnemu uczestnictwu,
swobodnej wymianie doświadczeń oraz efektywnym konsultacjom
Informacje dodatkowe
Cena: 550 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.