Powered by Smartsupp
Skip to main content

Praktyczne warsztaty prawa pracy z Piotrem Wojciechowskim z uwzględnieniem ostatnich zmian oraz omówieniem szykowanych projektów ustaw. Transparentność wynagrodzeń.

Termin: 16.09.2025 - 16.09.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam na szkolenie, w ramach którego omówione zostaną wszystkie ostatnie najważniejsze zmiany w prawie pracy, zarówno już te przyjęte i wchodzące w życie, jak również te planowane, w taki sposób abyście mogli Państwo przygotować swoje organizacje do tych zmian. W czasie szkolenia wspólnie przyjrzymy się uważnie nowym obowiązkom, omówimy w praktyce jakie działania należy podjąć i zarekomenduję Państwu najlepsze praktyki w tym zakresie.
W godzinach popołudniowych wrócimy do bardziej tradycyjnych tematów związanych z zarządzaniem czasem pracy i urlopami wypoczynkowymi. Omówię wspólnie z Państwem wszystkie najnowsze orzeczenia Sądu Najwyższego w tym zakresie, doradzę w rozwiązywaniu bieżących problemów w Państwa organizacjach, omówię również planowane zmiany w zakresie skrócenia czasu pracy,
Do zobaczenia,
Piotr Wojciechowski 
I. Etap zatrudniania i rozwiązywania umów o pracę.
1. Prawidłowe zasady przeprowadzania rozmów rekrutacyjnych – zakaz dyskryminacji z uwzględnieniem zmian przepisów w tym zakresie, omówienie nowych form dyskryminacji. 
2. Różnice pomiędzy umowami: umową o pracę a umową zlecenia – praktyczne wytyczne. 
3. Praktyczne aspekty prawne rozwiązywania umów o pracę: 
a) jak prawidłowo sporządzać porozumienie, wypowiedzenie umowy o prace, 
b) w jaki sposób przeprowadzać spotkanie na temat wypowiedzenia umowy o pracę 
c) zwolnienia w tzw. trybie dyscyplinarnym – kiedy stosować ?
d) okresy ochronne przed wypowiedzeniem – aspekty prawne.

II. Transparentność wynagrodzeń. 
1. Analiza przepisów zmieniających kodeks pracy w zakresie transparentności wynagrodzeń – co należy zmienić w procedurach organizacji, w jaki sposób sporządzać ogłoszenia rekrutacyjne ?
2. Analiz przepisów dyrektywy o transparentności płac– na co się przygotować w przyszłości ?       

III. Dokumenty pracownicze w postaci elektronicznej po planowanych zmianach – jak powinny być tworzone i przechowywane ?
1. W jakiej formie sporządzać dokumentację pracowniczą – różnice w pojęciu postać dokumentu a forma dokumentu ?
2. Kiedy można sporządzać dokument w prawie pracy w dowolnej formie, a kiedy przymusowo w formie wskazanej w przepisach ?
3. Czy po projektowanych zmianach dokumenty pracownicze będą mogły być przekazywane w formie chatu, na platformie służbowej lub w formie ustnej.
 
IV. Mobbing i dyskryminacja – planowane zmiany. 
1. Nowa definicja mobbingu i nowe obowiązki pracodawcy - szkolenia i regulamin.  
2. Nowa definicja dyskryminacji – dyskryminacja przez asocjację i asumpcję – na co uważać ? 
3. Propozycje wprowadzenia zmian do procedur obowiązujących u pracodawcy.       

IV. Praca zdalna – aspekty prawno – organizacyjne i zarządcze.  
1. Praca zdalna – komu przysługuje przymusowo, komu dobrowolnie i jak można odmówić ? 
2. Praca zdalna a podróż służbowa – co jest podróżą służbową, a co nie jest w formule pracy zdalnej. 

V. Zasady wliczania do stażu pracy zatrudnienia cywilnoprawnego. 
1. Jakie okresy działalności cywilnoprawnej będą uwzględniane w stażu pracy ?  
2. Jakie dokumenty będą potwierdzać obowiązek wliczenia stażu cywilnoprawnego do stażu pracy ? 
3. W jakich sytuacjach będzie można odmówić wliczenia okresu do stażu pracy ? 

VI. Czas pracy i urlopy wypoczynkowe – praktyczne casy. 
1. Zasady prowadzenia dokumentacji według Państwowej Inspekcji Pracy. 
2. Zasady zarządzania nadgodzinami.
3. Omówienie najczęstszych błędów w zakresie stosowania przepisów o czasie pracy i urlopach wypoczynkowych.
4. Skrócenie czasu pracy – projektowane zmiany.     

 

Mec. Piotr Wojciechowski

W latach 1998 – 2001 pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa pracy, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi tworzonymi na potrzeby kolejno wybieranych rządów, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej działającej przy Ministrze Pracy oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy zajmującej się tworzeniem nowego ustawodawstwa pracy.
W latach 2001 – 2008 pracownik Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy, w latach 2004 – 2008 na stanowisku wicedyrektora Departamentu. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. W 2006 r. złożył egzamin państwowy i otrzymał uprawnienia inspektora pracy.
Obecnie wykłada prawo pracy na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Politologii Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Wyższej Szkole Menadżerskiej, publikuje książki i artykuły prasowe oraz uczestniczy w konferencjach tematycznych związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy.
 


Cena:  540 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
16.09.2025 - 16.09.2025 Transmisja ONLINE 4940425 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Praktyczne warsztaty prawa pracy z Piotrem Wojciechowskim z uwzględnieniem ostatnich zmian oraz omówieniem szykowanych projektów ustaw. Transparentność wynagrodzeń.

Termin: 16.09.2025 - 16.09.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam na szkolenie, w ramach którego omówione zostaną wszystkie ostatnie najważniejsze zmiany w prawie pracy, zarówno już te przyjęte i wchodzące w życie, jak również te planowane, w taki sposób abyście mogli Państwo przygotować swoje organizacje do tych zmian. W czasie szkolenia wspólnie przyjrzymy się uważnie nowym obowiązkom, omówimy w praktyce jakie działania należy podjąć i zarekomenduję Państwu najlepsze praktyki w tym zakresie.
W godzinach popołudniowych wrócimy do bardziej tradycyjnych tematów związanych z zarządzaniem czasem pracy i urlopami wypoczynkowymi. Omówię wspólnie z Państwem wszystkie najnowsze orzeczenia Sądu Najwyższego w tym zakresie, doradzę w rozwiązywaniu bieżących problemów w Państwa organizacjach, omówię również planowane zmiany w zakresie skrócenia czasu pracy,
Do zobaczenia,
Piotr Wojciechowski 

Program

I. Etap zatrudniania i rozwiązywania umów o pracę.
1. Prawidłowe zasady przeprowadzania rozmów rekrutacyjnych – zakaz dyskryminacji z uwzględnieniem zmian przepisów w tym zakresie, omówienie nowych form dyskryminacji. 
2. Różnice pomiędzy umowami: umową o pracę a umową zlecenia – praktyczne wytyczne. 
3. Praktyczne aspekty prawne rozwiązywania umów o pracę: 
a) jak prawidłowo sporządzać porozumienie, wypowiedzenie umowy o prace, 
b) w jaki sposób przeprowadzać spotkanie na temat wypowiedzenia umowy o pracę 
c) zwolnienia w tzw. trybie dyscyplinarnym – kiedy stosować ?
d) okresy ochronne przed wypowiedzeniem – aspekty prawne.

II. Transparentność wynagrodzeń. 
1. Analiza przepisów zmieniających kodeks pracy w zakresie transparentności wynagrodzeń – co należy zmienić w procedurach organizacji, w jaki sposób sporządzać ogłoszenia rekrutacyjne ?
2. Analiz przepisów dyrektywy o transparentności płac– na co się przygotować w przyszłości ?       

III. Dokumenty pracownicze w postaci elektronicznej po planowanych zmianach – jak powinny być tworzone i przechowywane ?
1. W jakiej formie sporządzać dokumentację pracowniczą – różnice w pojęciu postać dokumentu a forma dokumentu ?
2. Kiedy można sporządzać dokument w prawie pracy w dowolnej formie, a kiedy przymusowo w formie wskazanej w przepisach ?
3. Czy po projektowanych zmianach dokumenty pracownicze będą mogły być przekazywane w formie chatu, na platformie służbowej lub w formie ustnej.
 
IV. Mobbing i dyskryminacja – planowane zmiany. 
1. Nowa definicja mobbingu i nowe obowiązki pracodawcy - szkolenia i regulamin.  
2. Nowa definicja dyskryminacji – dyskryminacja przez asocjację i asumpcję – na co uważać ? 
3. Propozycje wprowadzenia zmian do procedur obowiązujących u pracodawcy.       

IV. Praca zdalna – aspekty prawno – organizacyjne i zarządcze.  
1. Praca zdalna – komu przysługuje przymusowo, komu dobrowolnie i jak można odmówić ? 
2. Praca zdalna a podróż służbowa – co jest podróżą służbową, a co nie jest w formule pracy zdalnej. 

V. Zasady wliczania do stażu pracy zatrudnienia cywilnoprawnego. 
1. Jakie okresy działalności cywilnoprawnej będą uwzględniane w stażu pracy ?  
2. Jakie dokumenty będą potwierdzać obowiązek wliczenia stażu cywilnoprawnego do stażu pracy ? 
3. W jakich sytuacjach będzie można odmówić wliczenia okresu do stażu pracy ? 

VI. Czas pracy i urlopy wypoczynkowe – praktyczne casy. 
1. Zasady prowadzenia dokumentacji według Państwowej Inspekcji Pracy. 
2. Zasady zarządzania nadgodzinami.
3. Omówienie najczęstszych błędów w zakresie stosowania przepisów o czasie pracy i urlopach wypoczynkowych.
4. Skrócenie czasu pracy – projektowane zmiany.     

 

Prowadzący

Mec. Piotr Wojciechowski

W latach 1998 – 2001 pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa pracy, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi tworzonymi na potrzeby kolejno wybieranych rządów, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej działającej przy Ministrze Pracy oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy zajmującej się tworzeniem nowego ustawodawstwa pracy.
W latach 2001 – 2008 pracownik Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy, w latach 2004 – 2008 na stanowisku wicedyrektora Departamentu. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. W 2006 r. złożył egzamin państwowy i otrzymał uprawnienia inspektora pracy.
Obecnie wykłada prawo pracy na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Politologii Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Wyższej Szkole Menadżerskiej, publikuje książki i artykuły prasowe oraz uczestniczy w konferencjach tematycznych związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy.
 



Informacje dodatkowe

Cena:  540 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty