Powered by Smartsupp
Skip to main content

KSeF w sektorze publicznym

Termin: 22.10.2025 - 22.10.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

  • Szkolenie otwarte, przeznaczone przede wszystkim dla jednostek sektora publicznego
  • Szkolenie ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na te praktyczne aspekty, które trzeba rozważyć i zaplanować przed wejściem w życie KSeF, tak żeby organizacja mogła płynnie przejść z dotychczasowego sposobu odbierania i obiegu faktur, na faktury w KSeF.
  • Na szkoleniu przedstawiona zostanie perspektywa jednostek sektora publicznego, które bardzo często są dużymi, skomplikowanymi organizacjami, z wydzielonymi jednostkami budżetowymi i sformalizowanymi procedurami zakupowymi.
  • Dzięki temu uczestnicy szkolenia będą mogli zawczasu rozeznać te procesy obiegu dokumentów i organizacji pracy, które będą wymagały szczególnej analizy przed wejściem w życie KSeF.

1. Wprowadzenie i podstawowe zasady KSeF:
  • Czym jest KSeF  - jak działa, po co zostaje wprowadzony
  • Kogo obejmuje KSeF, jakie transakcje obejmuje KSeF
  • Terminy wdrożenia
  • Wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe
2. Aktualny stan prac nad KSeF
  • Stan prawny
  • Harmonogram publikacji dokumentacji
3. KSeF 2.0 najważniejsze informacje
  • Schema FA(3)
  • Załączniki do faktur
  • Tryb offline, niedostępność, awarie systemu
  • Samoidentyfikacja podatnika
  • Identyfikator płatności
4. Praktyczne aspekty wdrażania KSeF
  • Mapowanie obiegu faktur
  • Dyscyplina fakturowania, nadawania uprawnień
  • Szansa dla organizacji
  • Korzyści z wdrożenia KSeF
5. Bezpieczeństwo KSeF
  • Certyfikaty
  • Uprawnienia do KSeF
  • Polityka bezpieczeństwa i odpowiedzialność
  • KSeF jako źródło ataku
6. Przyszłość KSeF
  • VIDA – co to jest i od kiedy
  • Różnice pomiędzy KSeF i VIDA
7. Podsumowanie
8. Sesja pytań i odpowiedzi 
 
 

Zbigniew Makowski

Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat.
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT.
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej.
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.


Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
22.10.2025 - 22.10.2025 Transmisja ONLINE 4955025 590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KSeF w sektorze publicznym

Termin: 22.10.2025 - 22.10.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

  • Szkolenie otwarte, przeznaczone przede wszystkim dla jednostek sektora publicznego
  • Szkolenie ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na te praktyczne aspekty, które trzeba rozważyć i zaplanować przed wejściem w życie KSeF, tak żeby organizacja mogła płynnie przejść z dotychczasowego sposobu odbierania i obiegu faktur, na faktury w KSeF.
  • Na szkoleniu przedstawiona zostanie perspektywa jednostek sektora publicznego, które bardzo często są dużymi, skomplikowanymi organizacjami, z wydzielonymi jednostkami budżetowymi i sformalizowanymi procedurami zakupowymi.
  • Dzięki temu uczestnicy szkolenia będą mogli zawczasu rozeznać te procesy obiegu dokumentów i organizacji pracy, które będą wymagały szczególnej analizy przed wejściem w życie KSeF.


Program


1. Wprowadzenie i podstawowe zasady KSeF:
  • Czym jest KSeF  - jak działa, po co zostaje wprowadzony
  • Kogo obejmuje KSeF, jakie transakcje obejmuje KSeF
  • Terminy wdrożenia
  • Wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe
2. Aktualny stan prac nad KSeF
  • Stan prawny
  • Harmonogram publikacji dokumentacji
3. KSeF 2.0 najważniejsze informacje
  • Schema FA(3)
  • Załączniki do faktur
  • Tryb offline, niedostępność, awarie systemu
  • Samoidentyfikacja podatnika
  • Identyfikator płatności
4. Praktyczne aspekty wdrażania KSeF
  • Mapowanie obiegu faktur
  • Dyscyplina fakturowania, nadawania uprawnień
  • Szansa dla organizacji
  • Korzyści z wdrożenia KSeF
5. Bezpieczeństwo KSeF
  • Certyfikaty
  • Uprawnienia do KSeF
  • Polityka bezpieczeństwa i odpowiedzialność
  • KSeF jako źródło ataku
6. Przyszłość KSeF
  • VIDA – co to jest i od kiedy
  • Różnice pomiędzy KSeF i VIDA
7. Podsumowanie
8. Sesja pytań i odpowiedzi 
 
 

Prowadzący

Zbigniew Makowski

Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat.
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT.
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej.
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.

Informacje dodatkowe



Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.