Powered by Smartsupp
Skip to main content

Zamknięcie podatkowe roku 2025 – najważniejsze obowiązki i rozliczenia w VAT, CIT i PIT.

Termin: 27.10.2025 - 28.10.2025
Cena: 1490.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, jak prawidłowo przygotować się do zamknięcia roku podatkowego, uwzględniając zmiany w VAT i podatkach dochodowych obowiązujące w 2025 roku.

Omówione zostaną korekty przychodów i kosztów, rozliczenia VAT na przełomie roku, obowiązki dokumentacyjne oraz najczęstsze błędy wykrywane w kontrolach. Dzięki temu uczestnicy będą mogli bezpiecznie zakończyć rok podatkowy i zminimalizować ryzyko sporu z organami podatkowymi.
I Dzień - Podatek VAT:
 
1. Zmiany w trakcie 2025 roku:
  • zmiany stawek VAT
2. Kaucje a VAT po nowemu 
3. Usługi ciągłe – data powstania obowiązku podatkowego
4. Zaliczki w VAT a obowiązek podatkowy,
5. Zaliczki w eksporcie towarów – kiedy i jaki VAT
6.WDT i WNT – data obowiązku podatkowego
7. Refakturowanie zasady i obowiązek podatkowy
 
8. Zbycie nieruchomości a VAT:
  • dylematy związane z rozumieniem pojęcia nieruchomości zabudowanej,
  • zbycie samych gruntów  
9. Korekty obrotu :
  • korekty sprzedaży „in plus” i „in minus” – terminy rozliczeń
  • kiedy korygować zawyżone/zaniżone stawki VAT
10. Biała lista a realne konsekwencje w VAT (w tym wykreślenie)
11. Zasady odliczania podatku naliczonego
12. Należyta staranność jako warunek odliczenia podatku naliczonego
13. Odliczanie VAT od zakupów dla pracowników i kontrahentów (prezenty, imprezy integracyjne itp.) – świadczenia darmowe lub częściowo odpłatne
14. Szacowanie obrotu – „transakcje” z pracownikiem
15. Premie / bonusy / rabaty pośrednie / usługi marketingowe a VAT
16.KSEF – zmiany w trakcie 2025 r.
17. Inne zagadnienia w podatku VAT, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych 

II Dzień - Podatki dochodowe:
 
1. Przychody:
  • przychody nietypowe
  • przychody z rozwiązania odpisów aktualizujących
  • zwłoka w płatnościach – czy skutkuje przychodem
  • przedpłaty i zaliczki a przychód podatkowy
  • przychody powstające na zasadzie kasowej
  • przychody powstające w okresach rozliczeniowych
  • korygowanie przychodów – zasady (w tym korygowanie przychodów z kar umownych)
2. Koszty uzyskania przychodu:
  • związek przyczynowo- skutkowy wydatków z przychodami
  • koszty na przełomie roku
  • koszty pracownicze i ich rodzaje
  • dokumentowanie wydatków, jako warunek zaliczalności wydatków do kosztów podatkowych 
  • reprezentacja – kiedy realnie występuje
  • wydatki związane z odszkodowaniami/karami umownymi
  • płatności na białą listę i przez split payment jako warunek dla bytu kosztu podatkowego
3. Hipotetyczna koszty odsetkowe 
4. Korekta kosztów – kiedy na bieżąco a kiedy wstecz? (oczywista omyłka/błąd rachunkowy)
5. Ulga na złe długi w podatku dochodowym 
6. Estoński CIT – istota, zalety i wady
7.Podatek u źródła:
  • kiedy występuje, co do zasady
  • korzystanie z urządzenia przemysłowego i licencji a podatek u źródła
  • wyłączenia z poboru podatku u źródła,
8. Opodatkowanie fundacji rodzinnych
9. Mały podatnik – do kiedy i jakie zasady
10. Dokumentacja cen transferowych – dla kogo, jakie zasady
11. Obowiązki roczne w kontekście dokumentacji cen transferowych (CIT-TP)
12. Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników a podatek PIT
13. Wybór formy opodatkowania podatkiem PIT
14. Inne zagadnienia w podatkach dochodowych, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych. 
 
 


Janusz Pietrzykowski
Doradca podatkowy, specjalizuje się w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Urzędzie Kontroli Skarbowej oraz w Spółce Doradztwa Podatkowego Ernst & Young w charakterze doradcy podatkowego na stanowisku kierownika sekcji. Obecnie prowadzi własną kancelarię podatkową.
Koszty udziału w szkoleniu:

1 490 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej  osoby
   760 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej osoby w wybranym dniu szkolenia

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, lunch oraz serwis kawowy, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO w wersji elektronicznej.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
27.10.2025 - 28.10.2025 Poznań 4954525 1490.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Zamknięcie podatkowe roku 2025 – najważniejsze obowiązki i rozliczenia w VAT, CIT i PIT.

Termin: 27.10.2025 - 28.10.2025
Cena: 1490.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, jak prawidłowo przygotować się do zamknięcia roku podatkowego, uwzględniając zmiany w VAT i podatkach dochodowych obowiązujące w 2025 roku.

Omówione zostaną korekty przychodów i kosztów, rozliczenia VAT na przełomie roku, obowiązki dokumentacyjne oraz najczęstsze błędy wykrywane w kontrolach. Dzięki temu uczestnicy będą mogli bezpiecznie zakończyć rok podatkowy i zminimalizować ryzyko sporu z organami podatkowymi.

Program

I Dzień - Podatek VAT:
 
1. Zmiany w trakcie 2025 roku:
  • zmiany stawek VAT
2. Kaucje a VAT po nowemu 
3. Usługi ciągłe – data powstania obowiązku podatkowego
4. Zaliczki w VAT a obowiązek podatkowy,
5. Zaliczki w eksporcie towarów – kiedy i jaki VAT
6.WDT i WNT – data obowiązku podatkowego
7. Refakturowanie zasady i obowiązek podatkowy
 
8. Zbycie nieruchomości a VAT:
  • dylematy związane z rozumieniem pojęcia nieruchomości zabudowanej,
  • zbycie samych gruntów  
9. Korekty obrotu :
  • korekty sprzedaży „in plus” i „in minus” – terminy rozliczeń
  • kiedy korygować zawyżone/zaniżone stawki VAT
10. Biała lista a realne konsekwencje w VAT (w tym wykreślenie)
11. Zasady odliczania podatku naliczonego
12. Należyta staranność jako warunek odliczenia podatku naliczonego
13. Odliczanie VAT od zakupów dla pracowników i kontrahentów (prezenty, imprezy integracyjne itp.) – świadczenia darmowe lub częściowo odpłatne
14. Szacowanie obrotu – „transakcje” z pracownikiem
15. Premie / bonusy / rabaty pośrednie / usługi marketingowe a VAT
16.KSEF – zmiany w trakcie 2025 r.
17. Inne zagadnienia w podatku VAT, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych 

II Dzień - Podatki dochodowe:
 
1. Przychody:
  • przychody nietypowe
  • przychody z rozwiązania odpisów aktualizujących
  • zwłoka w płatnościach – czy skutkuje przychodem
  • przedpłaty i zaliczki a przychód podatkowy
  • przychody powstające na zasadzie kasowej
  • przychody powstające w okresach rozliczeniowych
  • korygowanie przychodów – zasady (w tym korygowanie przychodów z kar umownych)
2. Koszty uzyskania przychodu:
  • związek przyczynowo- skutkowy wydatków z przychodami
  • koszty na przełomie roku
  • koszty pracownicze i ich rodzaje
  • dokumentowanie wydatków, jako warunek zaliczalności wydatków do kosztów podatkowych 
  • reprezentacja – kiedy realnie występuje
  • wydatki związane z odszkodowaniami/karami umownymi
  • płatności na białą listę i przez split payment jako warunek dla bytu kosztu podatkowego
3. Hipotetyczna koszty odsetkowe 
4. Korekta kosztów – kiedy na bieżąco a kiedy wstecz? (oczywista omyłka/błąd rachunkowy)
5. Ulga na złe długi w podatku dochodowym 
6. Estoński CIT – istota, zalety i wady
7.Podatek u źródła:
  • kiedy występuje, co do zasady
  • korzystanie z urządzenia przemysłowego i licencji a podatek u źródła
  • wyłączenia z poboru podatku u źródła,
8. Opodatkowanie fundacji rodzinnych
9. Mały podatnik – do kiedy i jakie zasady
10. Dokumentacja cen transferowych – dla kogo, jakie zasady
11. Obowiązki roczne w kontekście dokumentacji cen transferowych (CIT-TP)
12. Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników a podatek PIT
13. Wybór formy opodatkowania podatkiem PIT
14. Inne zagadnienia w podatkach dochodowych, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych. 
 
 


Prowadzący

Janusz Pietrzykowski
Doradca podatkowy, specjalizuje się w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Urzędzie Kontroli Skarbowej oraz w Spółce Doradztwa Podatkowego Ernst & Young w charakterze doradcy podatkowego na stanowisku kierownika sekcji. Obecnie prowadzi własną kancelarię podatkową.

Informacje dodatkowe

Koszty udziału w szkoleniu:

1 490 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej  osoby
   760 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej osoby w wybranym dniu szkolenia

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, lunch oraz serwis kawowy, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO w wersji elektronicznej.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.