Powered by Smartsupp
Skip to main content

KSeF, VAT, CIT oraz kodeks karny skarbowy dla księgowych.

Termin: 30.06.2025 - 02.07.2025
Cena: 2790.00 +VAT
Miejsce: Międzyzdroje
Vienna House Amber Baltic
Promenada Gwiazd 1
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Serdecznie zapraszamy na intensywne szkolenie podatkowe do hotelu Vienna House w Międzyzdrojach.

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie księgowych i specjalistów ds. podatków do nadchodzących zmian oraz bieżących obowiązków wynikających z przepisów dotyczących:

  • Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – wdrożenie, obowiązki, sankcje i praktyka od 2025 r.
  • Podatku VAT i CIT – nowelizacje ustaw, najnowsze interpretacje, orzecznictwo oraz najczęstsze problemy podatników.
  • Kodeksu karnego skarbowego – odpowiedzialność księgowych, ryzyka zawodowe, sposoby zabezpieczenia interesów firmy i pracowników.

Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatów z uwzględnieniem licznych przykładów praktycznych, najnowszych interpretacji organów podatkowych oraz bieżących problemów zgłaszanych przez uczestników.

1.07.2025 - VAT w tym KSEF:
 
I.Rozliczanie VAT:
1. Moment powstania obowiązku podatkowego.
  • Data dostawy towarów.
  • Moment wykonania usługi.
  • Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
  • Częściowe wykonanie usługi.
  • Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
  • Refakturowanie
2. Podstawa opodatkowania.
  • Poprawne kursy walut. Faktury sprzedaży i korekty. Zmiany SLIM VAT 3.
  • Koszty dodatkowe (transport, ubezpieczenie, opakowanie, inne).
  • Wyłączenia z podstawy opodatkowania.
  • Ujmowanie faktur korygujących. Obecnie i po KSeF.
3. Bezpieczny obrót międzynarodowy.
  • Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %.
  • Prawidłowe rozliczanie WNT.
  • Eksport towarów w świetle najnowszych interpretacji i orzecznictwa.
  • Import i eksport usług. Moment VAT. Kursy. Prezentacja w JPK VAT.
4. Podatek naliczony.
  • Związek akupów z czynnościami opodatkowanymi. Jak sprawdzić czy istnieje?
  • Wydatki pracownicze i inne „kłopotliwe” zakupy. Przegląd interpretacji.
  • Termin odliczenia VAT.
  • Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.
5. Fakturowanie.
  • Zmiany do faktur zaliczkowych od 1.09.2023 r.
  • Prawidłowa treść faktury, korekty, faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
  • Terminy wystawiania faktur.
  • Praktyczne rozliczanie KSEF po wejściu ustawy w życie. 
II.Rozliczanie KSEF:
 
1.Wprowadzenie – kontekst zmian.
  • Obowiązek korzystania z KSeF od 1.02.2026 r. – podstawy prawne i harmonogram.
  • Rola schemy FA(3) i powody wprowadzenia nowej wersji.
  • Porównanie FA(1), FA(2) i FA(3) – najważniejsze różnice.
2.Nowa struktura FA(3) – przegląd zmian.
  • Nowe pola: termin płatności, kod kraju nabywcy, kod teryt podatnika.
  • Zmiany w oznaczeniach TP, GTU, MPP, IED.
  • Uproszczenia i usunięcia: m.in. struktura Podmiot3 i PodmiotUpoważniony.
3.Szczegółowa analiza struktury FA(3).
  • Omówienie sekcji: nagłówek, kontrahenci, treść faktury (Fa), stopka, załączniki.
  • Nowe możliwości techniczne, np. rozbudowana obsługa płatności częściowych.
  • Znaczenie pól kontrolnych, oznaczeń specjalnych i identyfikatorów faktur.
4.Kluczowe aspekty podatkowe w FA(3).
  • Oznaczenia GTU, TP, MPP, IED i ich wpływ na JPK i rozliczenia VAT.
  • Faktury zaliczkowe, końcowe i rozliczeniowe – obowiązki ewidencyjne.
  • Ulga na złe długi – obowiązkowe pole, praktyczne konsekwencje.
5.Praktyczne przypadki
  • Korekty faktur – obowiązek posługiwania się wyłącznie fakturą korygującą (noty korygujące zlikwidowane od 1.02.2026 r.).
  • Duplikaty – zakaz wystawiania duplikatów do e-Faktur.
  • Faktura uproszczona.
  • Faktury zaliczkowe – sposób dokumentowania wpłat i ich rozliczenia w FA(3), rozdzielenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
  • Faktura wystawiona offline – tryb offline24, skutki podatkowe, daty wystawienia i otrzymania, wymóg dosłania do KSeF.
  • Brak możliwości anulowania faktur ustrukturyzowanych.
6.Zagadnienia techniczne i integracyjne.
  • Struktura XSD, walidacja, obsługa błędów.
  • Integracja systemów ERP – techniczne aspekty dostosowania do FA(3).
  • API KSeF, tokeny, certyfikaty – nowe wymagania i bezpieczeństwo.
 2.07.2025 - Podatek dochodowy od osób prawnych: 
 
1. Zagadnienia ogólne:
  • zwolnienia przedmiotowe i podmiotowe,
  • ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy,
  • rok podatkowy i terminy w obowiązkach informacyjnych od 1.01.2024 roku,
  • strata podatkowa z uwzględnieniem zmian
  • 19 i 9 % stawka CIT – kiedy możliwa stawka obniżona do zastosowania
  • estoński podatnik CIT, stawka podatku
  • podatek minimalny
2.Zaliczki na podatek, podatek za rok podatkowy, zeznanie roczne:
  • uproszczone formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy a rzeczywiste zaliczki na podatek, kiedy można zdecydować o wyborze
  • obowiązki płatnika,
  • zwolnienia z obowiązku składania zeznań podatkowych,
  • rozliczenie w drodze ulg: darowizny, ulga badawczo-rozwojowa, ulga na ekspansję, sponsoringowa, prototyp
  • ulga na złe długi od strony wierzyciela i dłużnika
  • rozliczanie straty podatkowej z lat ubiegłych
3. Przychody:
  • przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej,
  • przychody z tytułu zbycia rzeczy, przeniesienia praw oraz świadczenia usług,
  • przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych,
  • przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej (kiedy przychód jest otrzymany a kiedy postawiony do dyspozycji?),
  • przychody z tytułu świadczeń nieodpłatnych oraz częściowo nieodpłatnych,
  • inne zasady rozpoznawania przychodów – wybrane przykłady,
  • przychody z zysków kapitałowych i pozostałej działalności operacyjnej
4. Koszty uzyskania przychodów:
  • definicja kosztów uzyskania przychodów,
  • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie,
  • rozliczanie kosztów w czasie,
  • ograniczenia w kwalifikacji do kosztów podatkowych – transakcje z podmiotami powiązanymi, koszty finansowania dłużnego
5. Szczególne zasady rozpoznania przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów oraz koszty niestanowiące kosztów podatkowych:
  • świadczenia na rzecz pracowników,
  • koszty eksploatacji samochodów osobowych,
  • koszty podróży służbowych,
  • koszty wsparcia sprzedaży,
  • reprezentacja i reklama,
  • kary umowne odszkodowania czy zawsze stanowią NKUP?
  • leasing operacyjny i finansowy na przykładach .
6. Amortyzacja :
  • podstawowe warunki funkcjonowania rozliczenia kosztów w czasie.
  • amortyzacja podwyższona i indywidualna.
  • jak wybrać metodę amortyzacji podatkowej – amortyzacja proporcjonalna, spowolniona, przyśpieszona i jednorazowa
  • wyłączenia z amortyzacji podatkowej
7. Podatek u źródła w transakcjach międzynarodowych:
  • ograniczony oraz nieograniczony obowiązek podatkowy,
  • postanowienia ustawy o CIT a postanowienia konwencji modelowej OECD oraz wybranych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania,
  • dywidendy,
  • odsetki,
  • należności licencyjne,
  • zakup usług o charakterze niematerialnym,
  • certyfikat rezydencji oraz pozostałe obowiązki informacyjno – dokumentacyjne,
  • model rozliczania WHT a nowe obowiązki płatnika podatku u źródła w przypadku płatności powyżej 2 mln zł.
III. Zagrożenia wynikające z kodeksu karnego skarbowego oraz karnego dla zespołów księgowych.
 
 
 
 


Mariusz Nowak

Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.


Koszty udziału w szkoleniu - 2 990 zł/os. + 23% VAT

Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych cena bez VAT.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
 
W cenie szkolenia zapewniamy:
  • uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • pełne wyżywienie (od kolacji w dniu 30.06  do obiadu w dniu 02.07),
  • 2 noclegi w pokojach dwuosobowych (istnieje możliwość zakwaterowania w pokoju jednoosobowym za dodatkową  dopłatą 640 zł+ 23% VAT),
  • bezpłatne korzystanie ze strefy SPA - przeszklonego basenu z widokiem na morze oraz zewnętrznego basenu z leżakami i koszami plażowymi i saun. 
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Informacje o hotelu - Vienna House by Wyndham Amber Baltic Międzyzdroje 

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
30.06.2025 - 02.07.2025 Międzyzdroje 4913125 2790.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KSeF, VAT, CIT oraz kodeks karny skarbowy dla księgowych.

Termin: 30.06.2025 - 02.07.2025
Cena: 2790.00 +VAT
Miejsce: Międzyzdroje

Cel szkolenia

Serdecznie zapraszamy na intensywne szkolenie podatkowe do hotelu Vienna House w Międzyzdrojach.

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie księgowych i specjalistów ds. podatków do nadchodzących zmian oraz bieżących obowiązków wynikających z przepisów dotyczących:

  • Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – wdrożenie, obowiązki, sankcje i praktyka od 2025 r.
  • Podatku VAT i CIT – nowelizacje ustaw, najnowsze interpretacje, orzecznictwo oraz najczęstsze problemy podatników.
  • Kodeksu karnego skarbowego – odpowiedzialność księgowych, ryzyka zawodowe, sposoby zabezpieczenia interesów firmy i pracowników.

Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatów z uwzględnieniem licznych przykładów praktycznych, najnowszych interpretacji organów podatkowych oraz bieżących problemów zgłaszanych przez uczestników.



Program

1.07.2025 - VAT w tym KSEF:
 
I.Rozliczanie VAT:
1. Moment powstania obowiązku podatkowego.
  • Data dostawy towarów.
  • Moment wykonania usługi.
  • Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
  • Częściowe wykonanie usługi.
  • Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
  • Refakturowanie
2. Podstawa opodatkowania.
  • Poprawne kursy walut. Faktury sprzedaży i korekty. Zmiany SLIM VAT 3.
  • Koszty dodatkowe (transport, ubezpieczenie, opakowanie, inne).
  • Wyłączenia z podstawy opodatkowania.
  • Ujmowanie faktur korygujących. Obecnie i po KSeF.
3. Bezpieczny obrót międzynarodowy.
  • Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %.
  • Prawidłowe rozliczanie WNT.
  • Eksport towarów w świetle najnowszych interpretacji i orzecznictwa.
  • Import i eksport usług. Moment VAT. Kursy. Prezentacja w JPK VAT.
4. Podatek naliczony.
  • Związek akupów z czynnościami opodatkowanymi. Jak sprawdzić czy istnieje?
  • Wydatki pracownicze i inne „kłopotliwe” zakupy. Przegląd interpretacji.
  • Termin odliczenia VAT.
  • Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.
5. Fakturowanie.
  • Zmiany do faktur zaliczkowych od 1.09.2023 r.
  • Prawidłowa treść faktury, korekty, faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
  • Terminy wystawiania faktur.
  • Praktyczne rozliczanie KSEF po wejściu ustawy w życie. 
II.Rozliczanie KSEF:
 
1.Wprowadzenie – kontekst zmian.
  • Obowiązek korzystania z KSeF od 1.02.2026 r. – podstawy prawne i harmonogram.
  • Rola schemy FA(3) i powody wprowadzenia nowej wersji.
  • Porównanie FA(1), FA(2) i FA(3) – najważniejsze różnice.
2.Nowa struktura FA(3) – przegląd zmian.
  • Nowe pola: termin płatności, kod kraju nabywcy, kod teryt podatnika.
  • Zmiany w oznaczeniach TP, GTU, MPP, IED.
  • Uproszczenia i usunięcia: m.in. struktura Podmiot3 i PodmiotUpoważniony.
3.Szczegółowa analiza struktury FA(3).
  • Omówienie sekcji: nagłówek, kontrahenci, treść faktury (Fa), stopka, załączniki.
  • Nowe możliwości techniczne, np. rozbudowana obsługa płatności częściowych.
  • Znaczenie pól kontrolnych, oznaczeń specjalnych i identyfikatorów faktur.
4.Kluczowe aspekty podatkowe w FA(3).
  • Oznaczenia GTU, TP, MPP, IED i ich wpływ na JPK i rozliczenia VAT.
  • Faktury zaliczkowe, końcowe i rozliczeniowe – obowiązki ewidencyjne.
  • Ulga na złe długi – obowiązkowe pole, praktyczne konsekwencje.
5.Praktyczne przypadki
  • Korekty faktur – obowiązek posługiwania się wyłącznie fakturą korygującą (noty korygujące zlikwidowane od 1.02.2026 r.).
  • Duplikaty – zakaz wystawiania duplikatów do e-Faktur.
  • Faktura uproszczona.
  • Faktury zaliczkowe – sposób dokumentowania wpłat i ich rozliczenia w FA(3), rozdzielenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
  • Faktura wystawiona offline – tryb offline24, skutki podatkowe, daty wystawienia i otrzymania, wymóg dosłania do KSeF.
  • Brak możliwości anulowania faktur ustrukturyzowanych.
6.Zagadnienia techniczne i integracyjne.
  • Struktura XSD, walidacja, obsługa błędów.
  • Integracja systemów ERP – techniczne aspekty dostosowania do FA(3).
  • API KSeF, tokeny, certyfikaty – nowe wymagania i bezpieczeństwo.
 2.07.2025 - Podatek dochodowy od osób prawnych: 
 
1. Zagadnienia ogólne:
  • zwolnienia przedmiotowe i podmiotowe,
  • ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy,
  • rok podatkowy i terminy w obowiązkach informacyjnych od 1.01.2024 roku,
  • strata podatkowa z uwzględnieniem zmian
  • 19 i 9 % stawka CIT – kiedy możliwa stawka obniżona do zastosowania
  • estoński podatnik CIT, stawka podatku
  • podatek minimalny
2.Zaliczki na podatek, podatek za rok podatkowy, zeznanie roczne:
  • uproszczone formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy a rzeczywiste zaliczki na podatek, kiedy można zdecydować o wyborze
  • obowiązki płatnika,
  • zwolnienia z obowiązku składania zeznań podatkowych,
  • rozliczenie w drodze ulg: darowizny, ulga badawczo-rozwojowa, ulga na ekspansję, sponsoringowa, prototyp
  • ulga na złe długi od strony wierzyciela i dłużnika
  • rozliczanie straty podatkowej z lat ubiegłych
3. Przychody:
  • przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej,
  • przychody z tytułu zbycia rzeczy, przeniesienia praw oraz świadczenia usług,
  • przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych,
  • przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej (kiedy przychód jest otrzymany a kiedy postawiony do dyspozycji?),
  • przychody z tytułu świadczeń nieodpłatnych oraz częściowo nieodpłatnych,
  • inne zasady rozpoznawania przychodów – wybrane przykłady,
  • przychody z zysków kapitałowych i pozostałej działalności operacyjnej
4. Koszty uzyskania przychodów:
  • definicja kosztów uzyskania przychodów,
  • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie,
  • rozliczanie kosztów w czasie,
  • ograniczenia w kwalifikacji do kosztów podatkowych – transakcje z podmiotami powiązanymi, koszty finansowania dłużnego
5. Szczególne zasady rozpoznania przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów oraz koszty niestanowiące kosztów podatkowych:
  • świadczenia na rzecz pracowników,
  • koszty eksploatacji samochodów osobowych,
  • koszty podróży służbowych,
  • koszty wsparcia sprzedaży,
  • reprezentacja i reklama,
  • kary umowne odszkodowania czy zawsze stanowią NKUP?
  • leasing operacyjny i finansowy na przykładach .
6. Amortyzacja :
  • podstawowe warunki funkcjonowania rozliczenia kosztów w czasie.
  • amortyzacja podwyższona i indywidualna.
  • jak wybrać metodę amortyzacji podatkowej – amortyzacja proporcjonalna, spowolniona, przyśpieszona i jednorazowa
  • wyłączenia z amortyzacji podatkowej
7. Podatek u źródła w transakcjach międzynarodowych:
  • ograniczony oraz nieograniczony obowiązek podatkowy,
  • postanowienia ustawy o CIT a postanowienia konwencji modelowej OECD oraz wybranych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania,
  • dywidendy,
  • odsetki,
  • należności licencyjne,
  • zakup usług o charakterze niematerialnym,
  • certyfikat rezydencji oraz pozostałe obowiązki informacyjno – dokumentacyjne,
  • model rozliczania WHT a nowe obowiązki płatnika podatku u źródła w przypadku płatności powyżej 2 mln zł.
III. Zagrożenia wynikające z kodeksu karnego skarbowego oraz karnego dla zespołów księgowych.
 
 
 
 


Prowadzący

Mariusz Nowak

Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.



Informacje dodatkowe

Koszty udziału w szkoleniu - 2 990 zł/os. + 23% VAT

Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych cena bez VAT.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
 
W cenie szkolenia zapewniamy:
  • uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • pełne wyżywienie (od kolacji w dniu 30.06  do obiadu w dniu 02.07),
  • 2 noclegi w pokojach dwuosobowych (istnieje możliwość zakwaterowania w pokoju jednoosobowym za dodatkową  dopłatą 640 zł+ 23% VAT),
  • bezpłatne korzystanie ze strefy SPA - przeszklonego basenu z widokiem na morze oraz zewnętrznego basenu z leżakami i koszami plażowymi i saun. 
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Informacje o hotelu - Vienna House by Wyndham Amber Baltic Międzyzdroje 

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.