Powered by Smartsupp
Skip to main content

Efektywna komunikacja w zespole

Termin: 29.10.2025 - 29.10.2025
Cena: 820.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Każda organizacja potrzebuje z pewnością efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne pracowników zespół staję się efektywniejszy, może ze sobą pełniej współpracować, a procesy i procedury wspierają wspólny rozwój.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom procesów i mechanizmów psychologicznych, którym podlegamy podczas komunikowania się oraz trening technik zwiększających skuteczność komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy współpracownikami.
Element pracy z emocjami wydaje się być szczególnie istotny w czasach niepokoju społecznego, zmian i ograniczenie możliwości realizacji podstawowych potrzeb psychologicznych. Raporty i opracowania HR pokazują, że większość pracowników odczuwa większy stres niż przed pandemią i sytuacją na Ukrainie, co z kolei wpływa nie tylko na samopoczucie i zdrowie pracownika, ale także na jakość i wydajność jego pracy. Zestresowany pracownik, pracownik nie potrafiący kontrolować swoich emocji nie ma możliwości na w pełni efektywne myślenie racjonalne i rozwijanie kompetencji komunikacji.

Po szkoleniu uczestnik:
-    uświadomi sobie rolę siebie i swojej komunikacji w budowaniu dobrej współpracy w zespole
-    rozwinie umiejętność uczciwej i otwartej komunikacji, w szczególności umiejętności aktywnego słuchania
-   będzie potrafił adekwatnie stosować techniki komunikacyjne decydujące o jego odbiorze przez inne osoby
-   nauczy się, w jaki sposób kierować rozmową pracując pytaniami, aby uzyskać istotne informacje
-    nauczy się kontrolować emocje, które mogą mieć wpływ na jego sposób komunikacji, a przez to na budowanie relacji w zespole
-    otrzyma zestaw technik, które uwolnią napięcia z ciała i umysłu wspierające jego skuteczność komunikacyjną

 
1.    Komunikacja jako podstawa efektywności zespołu
-    symulacja biznesowa MATRIX - doświadczanie komunikacji i zależności komunikacyjnych w pracy zespołowej
-    wnioski z zadania
-    schemat efektywnej komunikacji
-    warunki skuteczności komunikacyjnej
2.    Narzędzia skutecznej komunikacji nadawcy
-    bariery w komunikacji
-    język faktów i język interpretacji - Model Ellisa – jak nasza interpretacja rzeczywistości wpływa na emocje i relacje
-    jednoznaczność wypowiedzi
-    język pozytywne
3.    Narzędzia komunikacji odbiorcy
-    błędy w słuchaniu i ukryte założenia
-    aktywne słuchanie – praca pytaniami
-    aktywne słuchanie – jak parafrazować i klaryfikować
4.    Indywidualne różnice osobowościowe a komunikacja
-    przynależność do pokolenia i stereotypy a język komunikacji
-    styl funkcjonowania społecznego wg Hartmanna a jakość komunikacji
-    5 razy CO – ćwiczenie indywidualne – zmieniam nawyki komunikacyjne
5.    Filtry emocji w komunikacji i techniki radzenia sobie z nimi
-    jak powstają emocje i  jaki mają wpływ na komunikację
-    związek umysłu i ciała w kontrolowaniu emocji
-    skuteczne techniki poznawczej pracy z emocjami
-    natychmiastowe i doraźne sposoby kontroli emocji – praca z ciałem i oddechem – trening umiejętności praktycznych
6.    Zakończenie szkolenia

 

Małgorzata Kamińska
Trener od 2001r., coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w jednej z największych firm rentalowych w Polsce oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP. Od 2006 roku świadczy usługi konsultingowe w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi oraz zarządzanie zespołami – rozwój kompetencji menedżerskich. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista i wystąpienia publiczne.
Drugą specjalizacją są szkolenia w zakresie technik sprzedaży i negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, kontaktów z klientami kluczowymi firm. Jako konsultant wspiera firmy w tworzeniu własnych standardów obsługi klienta.

Cena: 

820 zł + 23% VAT - za osobę

780 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.




 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
29.10.2025 - 29.10.2025 Poznań 4905525 820.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Efektywna komunikacja w zespole

Termin: 29.10.2025 - 29.10.2025
Cena: 820.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

Każda organizacja potrzebuje z pewnością efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne pracowników zespół staję się efektywniejszy, może ze sobą pełniej współpracować, a procesy i procedury wspierają wspólny rozwój.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom procesów i mechanizmów psychologicznych, którym podlegamy podczas komunikowania się oraz trening technik zwiększających skuteczność komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy współpracownikami.
Element pracy z emocjami wydaje się być szczególnie istotny w czasach niepokoju społecznego, zmian i ograniczenie możliwości realizacji podstawowych potrzeb psychologicznych. Raporty i opracowania HR pokazują, że większość pracowników odczuwa większy stres niż przed pandemią i sytuacją na Ukrainie, co z kolei wpływa nie tylko na samopoczucie i zdrowie pracownika, ale także na jakość i wydajność jego pracy. Zestresowany pracownik, pracownik nie potrafiący kontrolować swoich emocji nie ma możliwości na w pełni efektywne myślenie racjonalne i rozwijanie kompetencji komunikacji.

Po szkoleniu uczestnik:
-    uświadomi sobie rolę siebie i swojej komunikacji w budowaniu dobrej współpracy w zespole
-    rozwinie umiejętność uczciwej i otwartej komunikacji, w szczególności umiejętności aktywnego słuchania
-   będzie potrafił adekwatnie stosować techniki komunikacyjne decydujące o jego odbiorze przez inne osoby
-   nauczy się, w jaki sposób kierować rozmową pracując pytaniami, aby uzyskać istotne informacje
-    nauczy się kontrolować emocje, które mogą mieć wpływ na jego sposób komunikacji, a przez to na budowanie relacji w zespole
-    otrzyma zestaw technik, które uwolnią napięcia z ciała i umysłu wspierające jego skuteczność komunikacyjną

 

Program

1.    Komunikacja jako podstawa efektywności zespołu
-    symulacja biznesowa MATRIX - doświadczanie komunikacji i zależności komunikacyjnych w pracy zespołowej
-    wnioski z zadania
-    schemat efektywnej komunikacji
-    warunki skuteczności komunikacyjnej
2.    Narzędzia skutecznej komunikacji nadawcy
-    bariery w komunikacji
-    język faktów i język interpretacji - Model Ellisa – jak nasza interpretacja rzeczywistości wpływa na emocje i relacje
-    jednoznaczność wypowiedzi
-    język pozytywne
3.    Narzędzia komunikacji odbiorcy
-    błędy w słuchaniu i ukryte założenia
-    aktywne słuchanie – praca pytaniami
-    aktywne słuchanie – jak parafrazować i klaryfikować
4.    Indywidualne różnice osobowościowe a komunikacja
-    przynależność do pokolenia i stereotypy a język komunikacji
-    styl funkcjonowania społecznego wg Hartmanna a jakość komunikacji
-    5 razy CO – ćwiczenie indywidualne – zmieniam nawyki komunikacyjne
5.    Filtry emocji w komunikacji i techniki radzenia sobie z nimi
-    jak powstają emocje i  jaki mają wpływ na komunikację
-    związek umysłu i ciała w kontrolowaniu emocji
-    skuteczne techniki poznawczej pracy z emocjami
-    natychmiastowe i doraźne sposoby kontroli emocji – praca z ciałem i oddechem – trening umiejętności praktycznych
6.    Zakończenie szkolenia

 

Prowadzący

Małgorzata Kamińska
Trener od 2001r., coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w jednej z największych firm rentalowych w Polsce oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP. Od 2006 roku świadczy usługi konsultingowe w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi oraz zarządzanie zespołami – rozwój kompetencji menedżerskich. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista i wystąpienia publiczne.
Drugą specjalizacją są szkolenia w zakresie technik sprzedaży i negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, kontaktów z klientami kluczowymi firm. Jako konsultant wspiera firmy w tworzeniu własnych standardów obsługi klienta.

Informacje dodatkowe


Cena: 

820 zł + 23% VAT - za osobę

780 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.