Efektywna komunikacja w zespole
Termin: 29.10.2025 - 29.10.2025
Cena: 820.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Cel szkolenia
Każda organizacja potrzebuje z pewnością efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne pracowników zespół staję się efektywniejszy, może ze sobą pełniej współpracować, a procesy i procedury wspierają wspólny rozwój.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom procesów i mechanizmów psychologicznych, którym podlegamy podczas komunikowania się oraz trening technik zwiększających skuteczność komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy współpracownikami.
Element pracy z emocjami wydaje się być szczególnie istotny w czasach niepokoju społecznego, zmian i ograniczenie możliwości realizacji podstawowych potrzeb psychologicznych. Raporty i opracowania HR pokazują, że większość pracowników odczuwa większy stres niż przed pandemią i sytuacją na Ukrainie, co z kolei wpływa nie tylko na samopoczucie i zdrowie pracownika, ale także na jakość i wydajność jego pracy. Zestresowany pracownik, pracownik nie potrafiący kontrolować swoich emocji nie ma możliwości na w pełni efektywne myślenie racjonalne i rozwijanie kompetencji komunikacji.
Po szkoleniu uczestnik:
- uświadomi sobie rolę siebie i swojej komunikacji w budowaniu dobrej współpracy w zespole
- rozwinie umiejętność uczciwej i otwartej komunikacji, w szczególności umiejętności aktywnego słuchania
- będzie potrafił adekwatnie stosować techniki komunikacyjne decydujące o jego odbiorze przez inne osoby
- nauczy się, w jaki sposób kierować rozmową pracując pytaniami, aby uzyskać istotne informacje
- nauczy się kontrolować emocje, które mogą mieć wpływ na jego sposób komunikacji, a przez to na budowanie relacji w zespole
- otrzyma zestaw technik, które uwolnią napięcia z ciała i umysłu wspierające jego skuteczność komunikacyjną
Program
1. Komunikacja jako podstawa efektywności zespołu
- symulacja biznesowa MATRIX - doświadczanie komunikacji i zależności komunikacyjnych w pracy zespołowej
- wnioski z zadania
- schemat efektywnej komunikacji
- warunki skuteczności komunikacyjnej
2. Narzędzia skutecznej komunikacji nadawcy
- bariery w komunikacji
- język faktów i język interpretacji - Model Ellisa – jak nasza interpretacja rzeczywistości wpływa na emocje i relacje
- jednoznaczność wypowiedzi
- język pozytywne
3. Narzędzia komunikacji odbiorcy
- błędy w słuchaniu i ukryte założenia
- aktywne słuchanie – praca pytaniami
- aktywne słuchanie – jak parafrazować i klaryfikować
4. Indywidualne różnice osobowościowe a komunikacja
- przynależność do pokolenia i stereotypy a język komunikacji
- styl funkcjonowania społecznego wg Hartmanna a jakość komunikacji
- 5 razy CO – ćwiczenie indywidualne – zmieniam nawyki komunikacyjne
5. Filtry emocji w komunikacji i techniki radzenia sobie z nimi
- jak powstają emocje i jaki mają wpływ na komunikację
- związek umysłu i ciała w kontrolowaniu emocji
- skuteczne techniki poznawczej pracy z emocjami
- natychmiastowe i doraźne sposoby kontroli emocji – praca z ciałem i oddechem – trening umiejętności praktycznych
6. Zakończenie szkolenia
Prowadzący
Małgorzata Kamińska
Trener od 2001r., coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w jednej z największych firm rentalowych w Polsce oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP. Od 2006 roku świadczy usługi konsultingowe w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi oraz zarządzanie zespołami – rozwój kompetencji menedżerskich. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista i wystąpienia publiczne.
Drugą specjalizacją są szkolenia w zakresie technik sprzedaży i negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, kontaktów z klientami kluczowymi firm. Jako konsultant wspiera firmy w tworzeniu własnych standardów obsługi klienta.
Informacje dodatkowe
Cena: 820 zł + 23% VAT - za osobę
780 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-formaCena obejmuje:- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
- lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Więcej informacji o hotelu: Hotel MercureWarunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.