Powered by Smartsupp
Skip to main content

XVII Forum Rachunkowości i Podatków

Termin: 29.10.2025 - 30.10.2025
Cena: 1350.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Szanowni Państwo,

Jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa do udziału w XVII Forum Rachunkowości i Podatków, które odbędzie się w dniach 29–30 października 2025 roku.
Forum odbędzie się w formule hybrydowej co pozwoli Państwu na wybór najdogodniejszej formy uczestnictwa – osobiście w Warszawie lub zdalnieza pośrednictwem transmisji online na żywo. Dzięki temu każdy uczestnik może dostosować swój udział do indywidualnych preferencji i możliwości.

W programie m.in.:
  • Nowelizacja ustawy o rachunkowości – zmiany wprowadzone w 2025 r. oraz projektowane na rok 2026  
  • Sprawozdawczość finansowa 2025 – najczęstsze błędy, aktualne wymogi, kontrola biegłego rewidenta  
  • Zmiany w przepisach podatkowych 2025/2026 – nowe regulacje, plany legislacyjne, orzecznictwo  
  • Zamknięcie roku podatkowego 2025 – problemy praktyczne w CIT, PIT i VAT  
  • KSeF – obowiązkowe e-fakturowanie od 2025 r. – korekty, duplikaty, błędy, integracja z systemami księgowymi  
  • VAT 2025 – praktyczne problemy i kontrowersyjne interpretacje, pakiet zmian unijnych (VIDA, DAC7) - nowe obowiązki raportowe i dokumentacyjne
Udział w Forum to niepowtarzalna okazja do zdobycia aktualnej, praktycznej wiedzy w obliczu dynamicznych zmian w prawie finansowym i podatkowym. Spotkania poprowadzą doświadczeni praktycy i uznani eksperci, którzy zmierzą się z najtrudniejszymi przypadkami interpretacyjnymi i odpowiedzą na pytania uczestników.

Wśród prelegentów tegorocznego Forum nie zabraknie uznanych ekspertów, doskonale znanych naszym Uczestnikom z poprzednich edycji. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się m.in.: Anna Bernaziuk, Ewa Snieżek, Aneta Lech, Hubert Grzyb, Marcin Górski, Justyna Zając-Wysocka, Marcin Krupa oraz Michał Kołosowski.

Na zakończenie pierwszego dnia Forum zapraszamy Państwa do Teatru na spektakl. To świetna okazja, by złapać oddech po intensywnym dniu i spędzić miło czas.

Z wyrazami szacunku,  
Organizatorzy XVII Forum Rachunkowości i Podatków
 
 
Dzień I 29.10.2025:

10.00 - 11.30  MSSF 18 Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych – Michał Kołosowski, biegły rewident
 
1.MSSF 18 - cel, istota i znaczenie standardu
2.Zasady agregowania i dezagregowania danych w sprawozdaniach finansowych
3.Sprawozdanie z rachunku wyników – segmenty (eng. categories) rachunku zysków i strat:
  • operacyjny
  • inwestycyjny
  • finansowy 
  • podatek dochodowy 
  • działalność zaniechana 
4.Dodatkowe ujawnienia w ramach rachunku zysków i strat dla:
  • różnic kursowych
  • instrumentów pochodnych, w tym instrumentów używanych w rachunkowości zabezpieczeń
5. Nowe obligatoryjne rodzaj podsumowań w zakresie rachunku zysków i strat .
6.Nowe regulacje w zakresie sprawozdania z sytuacji finansowej, sprawozdania ze zmian w kapitale własnym. 
7.Mierniki (wskaźniki) używane przez kierownictwo do oceny jednostki:
  • identyfikacja miar używanych przez kierownictwo
  • wymogi ujawnień oraz informacyjne . 
11.30 - 11.45 przerwa, serwis kawowy

11.45 - 13.15 Co nowego w rachunku przepływów pieniężnych? - Prof. nadzw. dr hab. Ewa Śnieżek 

 
1.Wątpliwości przy sporządzaniu rachunku przepływów pieniężnych - wybrane zagadnienia.
2.Działalność finansowa jako istotny element zarządzania finansami jednostek gospodarczych.
3.Czy kolejne nowelizacje ustawy o rachunkowości wpłynęły na sposób ujmowania przepływów pieniężnych? 

13.15 - 14.00 lunch 

14.00 - 15.30 - Wybrane zagadnienia z rachunkowości - Marcin Krupa, biegły rewident

15.30 - 15.45 przerwa, serwis kawowy 


15.45 - 17.15 - Wybrane zagadnienia z rachunkowości - dr Anna Bernaziuk - Partner Zarządzający BDO, Prezes Zarządu, biegły rewident 

Dzień II 30.10.2025:

10.00 - 11. 30 - Obowiązek KSeF – kto, kiedy i na jakich zasadach - Aneta Lech, doradca podatkowy 
 
1. Start obowiązku KSeF – aktualny harmonogram:
  • Obowiązek od 1 lutego 2026 – kto wcześniej?
  • Wersje KSeF 1.0 vs 2.0 – co się zmienia?
2. Kto musi korzystać z KSeF – obowiązek i wyłączenia:
  • Podatnicy VAT czynni i zwolnieni
  • Faktury wystawiane przez podmioty zagraniczne
  • Rola konsumentów, faktury „offline”
3. Tryby awaryjne KSeF – co zrobić, gdy system nie działa?
  • Tryb awarii, niedostępności i offline24
  • Niedostępność systemu KSeF a obowiązki dokumentacyjne
  • Przechowywanie i transmisja faktur awaryjnych
  • Rola certyfikatów i kodów QR
4. Nowe sankcje w KSeF – odpowiedzialność karna i podatkowa
  • 100% sankcji – kiedy mogą być nałożone?
  • Faktury nieprzesłane do KSeF – kto odpowiada: pracownik czy firma?
  • Błędy techniczne vs intencjonalne naruszenia
5. Obieg faktury w firmie – rewolucja czy ewolucja?
  • Koniec z PDF-ami?
  • Obieg faktur kosztowych i akceptacja
  • Integracja z ERP – czy warto się spieszyć?
11.30 - 11.45 przerwa, serwis kawowy 

11.45 - 13.15 - KSeF w praktyce – wdrożenie, procesy i problemy - Hubert Grzyb, doradca podatkowy 
 
1. Wdrożenie KSeF krok po kroku – plan działania:
  • Audyt procesów fakturowania w firmie
  • Rejestracja i upoważnienia do KSeF (UPL-K, tokeny)
  • Wybór narzędzi i integracja z programem księgowym
2. KSeF a faktury ustrukturyzowane – jak wygląda nowa faktura:
  • Co zawiera faktura w KSeF – omówienie najważniejszych pól i schematu FA(3)
  • Załącznik ustrukturyzowany  
  • Kiedy faktura zostaje uznana za wystawioną i doręczoną?
3. Korekty, duplikaty, anulowanie – nowe podejście:
  • Jak korygować błędne faktury w KSeF
  • Czy można usunąć fakturę wysłaną do KSeF?
  • Duplikat faktury – czy w ogóle istnieje w nowym systemie?
4. KSeF a VAT, JPK i kontrola skarbowa:
  • Czy KSeF zastępuje JPK_FA i inne pliki?
  • Co widzi fiskus i jak szybko może zareagować?
  • Ryzyka i obowiązki ewidencyjne w nowym modelu
5. Praktyczne problemy wdrożeniowe – case studies:
  • Firmy wielooddziałowe, zagraniczne, złożone struktury
  • Podatnicy zwolnieni i mieszane modele fakturowania
  • Co jeśli kontrahent nie korzysta z KSeF?
13.15 - 14.00 lunch 

14.00 - 15.30 - Wybrane zagadnienia VAT - Justyna Zając, doradca podatkowy 

15.30 - 15.45 przerwa, serwis kawowy 

15.45 - 17.15 - Podatki dochodowe - zamknięcie roku 2025 i przygotowanie do zmian w 2026
 - Marcin Górski, doradca podatkowy 

 

Aneta Lech (Pożarowska)

Doradca podatkowy, prawnik. Członek Państwowej Komisji ds Doradztwa Podatkowego. Specjalizuje się w zakresie podatku od towarów i usług oraz Ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Reprezentuje podatników w sporach z organami podatkowymi, także przed sądami administracyjnymi. Obsługuje kontrole podatkowe, przeprowadza audyty podatkowe, opiniuje rozwiązania zmierzające do optymalizacji podatkowej. Jest autorką licznych publikacji w prasie fachowej a także książek o tematyce podatkowej.


Marcin Górski

Adwokat, Doradca Podatkowy.

Edukacja:
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego.

Doświadczenie zawodowe:
Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. -  dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów
w spektakularnych sporach z organami podatkowymi.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse i ubezpieczenia.
Przeprowadził ponad 2000 szkoleń z zakresu podatków i prawa.

Autor licznych publikacji z zakresu podatków oraz prawa.
Specjalizacja:

  • podatek dochodowy od osób prawnych (CIT),
  • ceny transferowe,
  • przekształcenia, łączenia, podziały jednostek gospodarczych,
  • kontrole podatkowe, postępowania podatkowe, postępowania sądowo administracyjne w sprawach podatkowych,
  • postępowania karnoskarbowe,
  • prawo cywilne,
  • prawo handlowe,
  • problematyka przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
  • prawo obrotu instrumentami finansowymi.

Prof. nadzw. dr hab. Ewa Śnieżek

pracownik Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, renomowany wykładowca akademicki i ceniony trener-konsultant. Otrzymała I nagrodę w konkursie im. S. Skrzywana za najlepszą pracę doktorską z dziedziny rachunkowości. Na stałe współpracuje z Polskim Komitetem Standardów Rachunkowości. Brała udział w pracach nad nowelizacją ustawy o rachunkowości, jest twórcą Krajowego Standardu Rachunkowości nr 1 Rachunek przepływów pieniężnych. Jest autorką wielu publikacji na temat przepływów pieniężnych oraz współautorką podręczników akademickich i komentarzy do znowelizowanej ustawy o rachunkowości.


Dr Anna Bernaziuk - Partner Zarządzający BDO, Prezes Zarządu, biegły rewident

Jest związana z BDO od początku działania firmy w Polsce. Przez wiele lat aktywnie uczestniczyła w procesie zarządzania nie tylko Działem Rewizji Finansowej, ale i całą firmą. Przed objęciem stanowiska Prezesa firmy pełniła funkcję Dyrektora Generalnego BDO, podległego bezpośrednio Prezesowi Zarządu.

Ekspert i uznany autorytet w dziedzinie rachunkowości i finansów, biegły rewident z bogatym doświadczeniem w procesach badania i upubliczniania spółek. Wysoko ceniony doradca, wykładowca licznych szkoleń z obszaru rachunkowości, m.in. w zakresie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, konsolidacji sprawozdań finansowych, instrumentów finansowych oraz fuzji i przejęć kapitałowych. 

Współautorka kilkunastu praktycznych, wysoko cenionych publikacji i artykułów z zakresu rachunkowości. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie fuzji i przejęć kapitałowych. 


Michał Kołosowski

Michał Kołosowski rozpoczął swoją karierę zawodową w międzynarodowej firmie audytorskiej, a później zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm "Wielkiej Czwórki". Jest posiadaczem certyfikatu Diploma in International Financial Reporting, wydanego przez ACCA. Jako Partner w grupie kapitałowej UHY ECA, która jest częścią międzynarodowej sieci niezależnych firm audytorskich i konsultingowych, posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analizach finansowych typu due diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalizuje się w obsłudze spółek z branży nieruchomości i real estate oraz funduszy inwestycyjnych zamkniętych. Jest autorem licznych artykułów i cenionym wykładowcą w dziedzinie rachunkowości, a także współautorem publikacji dotyczących międzynarodowych standardów rachunkowości.


Marcin Krupa - Partner w Dziale Rewizji Finansowej, biegły rewident

Audytor i konsultant dysponujący kilkunastoletnią praktyką zawodową. Posiada rozległe doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych zgodnie z Polskimi Standardami Rachunkowości (PSR) i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Brał udział w licznych procesach due dilligence oraz innych usługach doradczych dla klientów reprezentujących różne branże, w tym dla podmiotów notowanych na GPW oraz dużych grup kapitałowych. Wykładowca, autor licznych publikacji oraz prelegent w zakresie MSSF oraz PSR.

Usługi doradcze i konsultacyjne dla spółek giełdowych, m.in.: Grupa INTEGER.PL, MARVIPOL, Grupa TAURON POLSKA ENERGIA, Grupa EMPERIA HOLDING, Grupa KOPEX, Grupa ZPUE;

Audyt spółek notowanych, m.in.: Ferro, ZPUE, Ceramika Nowa Gala, Mercator Medical, Kopex, Emperia Holding;

Audyt jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, m.in.: Oknoplast, Stolbud, Stokrotka, Tradis, Zabrzańskie Zakłady Mechaniczne, Tagor, TFI Forum, KSSE, Damel, Accounting Plaza Central Europe, Adler Polska, Consorfrut Polska, Europrovidus, Gemi, Huta Łaziska, Ferroli Polska, Grupa PGD;

Szkolenia z zakresu MSSF: Opracowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu MSSF, m.in. dla podmiotów notowanych na GPW oraz innych znaczących podmiotów pozagiełdowych.

Posiada uprawnienia biegłego rewidenta.
 


Hubert Grzyb

adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
 


Justyna Zając-Wysocka
Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Przewodnicząca  Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby  Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i  Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm  doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa  Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej").
 

Koszt uczestnictwa w konferencji on- line/ transmisja na żywo*:

1 350 zł+ 23% VAT za jedną osobę - koszt uczestnictwa w dwóch dniach 

Cena udziału w jednym wybranym dniu Forum: 750 zł +23% VAT

*Cena bez VAT dla opłacających konferencję w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.


Konferencja realizowana jest również w formie stacjonarnej link do konferencji -WARSZAWA 

Prosimy o dokonanie płatności przed konferencją po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod.

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w konferencji,
  • autorskie materiały konferencyjne w wersji elektronicznej przygotowane przez Naszych ekspertów,
  • certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed konferencją w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na konferencji nie zwalnia z dokonania opłaty.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konferencji lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
29.10.2025 - 30.10.2025 Transmisja ONLINE 4932325 1350.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

XVII Forum Rachunkowości i Podatków

Termin: 29.10.2025 - 30.10.2025
Cena: 1350.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Szanowni Państwo,

Jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa do udziału w XVII Forum Rachunkowości i Podatków, które odbędzie się w dniach 29–30 października 2025 roku.
Forum odbędzie się w formule hybrydowej co pozwoli Państwu na wybór najdogodniejszej formy uczestnictwa – osobiście w Warszawie lub zdalnieza pośrednictwem transmisji online na żywo. Dzięki temu każdy uczestnik może dostosować swój udział do indywidualnych preferencji i możliwości.

W programie m.in.:
  • Nowelizacja ustawy o rachunkowości – zmiany wprowadzone w 2025 r. oraz projektowane na rok 2026  
  • Sprawozdawczość finansowa 2025 – najczęstsze błędy, aktualne wymogi, kontrola biegłego rewidenta  
  • Zmiany w przepisach podatkowych 2025/2026 – nowe regulacje, plany legislacyjne, orzecznictwo  
  • Zamknięcie roku podatkowego 2025 – problemy praktyczne w CIT, PIT i VAT  
  • KSeF – obowiązkowe e-fakturowanie od 2025 r. – korekty, duplikaty, błędy, integracja z systemami księgowymi  
  • VAT 2025 – praktyczne problemy i kontrowersyjne interpretacje, pakiet zmian unijnych (VIDA, DAC7) - nowe obowiązki raportowe i dokumentacyjne
Udział w Forum to niepowtarzalna okazja do zdobycia aktualnej, praktycznej wiedzy w obliczu dynamicznych zmian w prawie finansowym i podatkowym. Spotkania poprowadzą doświadczeni praktycy i uznani eksperci, którzy zmierzą się z najtrudniejszymi przypadkami interpretacyjnymi i odpowiedzą na pytania uczestników.

Wśród prelegentów tegorocznego Forum nie zabraknie uznanych ekspertów, doskonale znanych naszym Uczestnikom z poprzednich edycji. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się m.in.: Anna Bernaziuk, Ewa Snieżek, Aneta Lech, Hubert Grzyb, Marcin Górski, Justyna Zając-Wysocka, Marcin Krupa oraz Michał Kołosowski.

Na zakończenie pierwszego dnia Forum zapraszamy Państwa do Teatru na spektakl. To świetna okazja, by złapać oddech po intensywnym dniu i spędzić miło czas.

Z wyrazami szacunku,  
Organizatorzy XVII Forum Rachunkowości i Podatków
 
 


Program

Dzień I 29.10.2025:

10.00 - 11.30  MSSF 18 Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych – Michał Kołosowski, biegły rewident
 
1.MSSF 18 - cel, istota i znaczenie standardu
2.Zasady agregowania i dezagregowania danych w sprawozdaniach finansowych
3.Sprawozdanie z rachunku wyników – segmenty (eng. categories) rachunku zysków i strat:
  • operacyjny
  • inwestycyjny
  • finansowy 
  • podatek dochodowy 
  • działalność zaniechana 
4.Dodatkowe ujawnienia w ramach rachunku zysków i strat dla:
  • różnic kursowych
  • instrumentów pochodnych, w tym instrumentów używanych w rachunkowości zabezpieczeń
5. Nowe obligatoryjne rodzaj podsumowań w zakresie rachunku zysków i strat .
6.Nowe regulacje w zakresie sprawozdania z sytuacji finansowej, sprawozdania ze zmian w kapitale własnym. 
7.Mierniki (wskaźniki) używane przez kierownictwo do oceny jednostki:
  • identyfikacja miar używanych przez kierownictwo
  • wymogi ujawnień oraz informacyjne . 
11.30 - 11.45 przerwa, serwis kawowy

11.45 - 13.15 Co nowego w rachunku przepływów pieniężnych? - Prof. nadzw. dr hab. Ewa Śnieżek 

 
1.Wątpliwości przy sporządzaniu rachunku przepływów pieniężnych - wybrane zagadnienia.
2.Działalność finansowa jako istotny element zarządzania finansami jednostek gospodarczych.
3.Czy kolejne nowelizacje ustawy o rachunkowości wpłynęły na sposób ujmowania przepływów pieniężnych? 

13.15 - 14.00 lunch 

14.00 - 15.30 - Wybrane zagadnienia z rachunkowości - Marcin Krupa, biegły rewident

15.30 - 15.45 przerwa, serwis kawowy 


15.45 - 17.15 - Wybrane zagadnienia z rachunkowości - dr Anna Bernaziuk - Partner Zarządzający BDO, Prezes Zarządu, biegły rewident 

Dzień II 30.10.2025:

10.00 - 11. 30 - Obowiązek KSeF – kto, kiedy i na jakich zasadach - Aneta Lech, doradca podatkowy 
 
1. Start obowiązku KSeF – aktualny harmonogram:
  • Obowiązek od 1 lutego 2026 – kto wcześniej?
  • Wersje KSeF 1.0 vs 2.0 – co się zmienia?
2. Kto musi korzystać z KSeF – obowiązek i wyłączenia:
  • Podatnicy VAT czynni i zwolnieni
  • Faktury wystawiane przez podmioty zagraniczne
  • Rola konsumentów, faktury „offline”
3. Tryby awaryjne KSeF – co zrobić, gdy system nie działa?
  • Tryb awarii, niedostępności i offline24
  • Niedostępność systemu KSeF a obowiązki dokumentacyjne
  • Przechowywanie i transmisja faktur awaryjnych
  • Rola certyfikatów i kodów QR
4. Nowe sankcje w KSeF – odpowiedzialność karna i podatkowa
  • 100% sankcji – kiedy mogą być nałożone?
  • Faktury nieprzesłane do KSeF – kto odpowiada: pracownik czy firma?
  • Błędy techniczne vs intencjonalne naruszenia
5. Obieg faktury w firmie – rewolucja czy ewolucja?
  • Koniec z PDF-ami?
  • Obieg faktur kosztowych i akceptacja
  • Integracja z ERP – czy warto się spieszyć?
11.30 - 11.45 przerwa, serwis kawowy 

11.45 - 13.15 - KSeF w praktyce – wdrożenie, procesy i problemy - Hubert Grzyb, doradca podatkowy 
 
1. Wdrożenie KSeF krok po kroku – plan działania:
  • Audyt procesów fakturowania w firmie
  • Rejestracja i upoważnienia do KSeF (UPL-K, tokeny)
  • Wybór narzędzi i integracja z programem księgowym
2. KSeF a faktury ustrukturyzowane – jak wygląda nowa faktura:
  • Co zawiera faktura w KSeF – omówienie najważniejszych pól i schematu FA(3)
  • Załącznik ustrukturyzowany  
  • Kiedy faktura zostaje uznana za wystawioną i doręczoną?
3. Korekty, duplikaty, anulowanie – nowe podejście:
  • Jak korygować błędne faktury w KSeF
  • Czy można usunąć fakturę wysłaną do KSeF?
  • Duplikat faktury – czy w ogóle istnieje w nowym systemie?
4. KSeF a VAT, JPK i kontrola skarbowa:
  • Czy KSeF zastępuje JPK_FA i inne pliki?
  • Co widzi fiskus i jak szybko może zareagować?
  • Ryzyka i obowiązki ewidencyjne w nowym modelu
5. Praktyczne problemy wdrożeniowe – case studies:
  • Firmy wielooddziałowe, zagraniczne, złożone struktury
  • Podatnicy zwolnieni i mieszane modele fakturowania
  • Co jeśli kontrahent nie korzysta z KSeF?
13.15 - 14.00 lunch 

14.00 - 15.30 - Wybrane zagadnienia VAT - Justyna Zając, doradca podatkowy 

15.30 - 15.45 przerwa, serwis kawowy 

15.45 - 17.15 - Podatki dochodowe - zamknięcie roku 2025 i przygotowanie do zmian w 2026
 - Marcin Górski, doradca podatkowy 

 

Prowadzący

Aneta Lech (Pożarowska)

Doradca podatkowy, prawnik. Członek Państwowej Komisji ds Doradztwa Podatkowego. Specjalizuje się w zakresie podatku od towarów i usług oraz Ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Reprezentuje podatników w sporach z organami podatkowymi, także przed sądami administracyjnymi. Obsługuje kontrole podatkowe, przeprowadza audyty podatkowe, opiniuje rozwiązania zmierzające do optymalizacji podatkowej. Jest autorką licznych publikacji w prasie fachowej a także książek o tematyce podatkowej.



Marcin Górski

Adwokat, Doradca Podatkowy.

Edukacja:
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego.

Doświadczenie zawodowe:
Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. -  dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów
w spektakularnych sporach z organami podatkowymi.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse i ubezpieczenia.
Przeprowadził ponad 2000 szkoleń z zakresu podatków i prawa.

Autor licznych publikacji z zakresu podatków oraz prawa.
Specjalizacja:

  • podatek dochodowy od osób prawnych (CIT),
  • ceny transferowe,
  • przekształcenia, łączenia, podziały jednostek gospodarczych,
  • kontrole podatkowe, postępowania podatkowe, postępowania sądowo administracyjne w sprawach podatkowych,
  • postępowania karnoskarbowe,
  • prawo cywilne,
  • prawo handlowe,
  • problematyka przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
  • prawo obrotu instrumentami finansowymi.


Prof. nadzw. dr hab. Ewa Śnieżek

pracownik Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, renomowany wykładowca akademicki i ceniony trener-konsultant. Otrzymała I nagrodę w konkursie im. S. Skrzywana za najlepszą pracę doktorską z dziedziny rachunkowości. Na stałe współpracuje z Polskim Komitetem Standardów Rachunkowości. Brała udział w pracach nad nowelizacją ustawy o rachunkowości, jest twórcą Krajowego Standardu Rachunkowości nr 1 Rachunek przepływów pieniężnych. Jest autorką wielu publikacji na temat przepływów pieniężnych oraz współautorką podręczników akademickich i komentarzy do znowelizowanej ustawy o rachunkowości.



Dr Anna Bernaziuk - Partner Zarządzający BDO, Prezes Zarządu, biegły rewident

Jest związana z BDO od początku działania firmy w Polsce. Przez wiele lat aktywnie uczestniczyła w procesie zarządzania nie tylko Działem Rewizji Finansowej, ale i całą firmą. Przed objęciem stanowiska Prezesa firmy pełniła funkcję Dyrektora Generalnego BDO, podległego bezpośrednio Prezesowi Zarządu.

Ekspert i uznany autorytet w dziedzinie rachunkowości i finansów, biegły rewident z bogatym doświadczeniem w procesach badania i upubliczniania spółek. Wysoko ceniony doradca, wykładowca licznych szkoleń z obszaru rachunkowości, m.in. w zakresie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, konsolidacji sprawozdań finansowych, instrumentów finansowych oraz fuzji i przejęć kapitałowych. 

Współautorka kilkunastu praktycznych, wysoko cenionych publikacji i artykułów z zakresu rachunkowości. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie fuzji i przejęć kapitałowych. 



Michał Kołosowski

Michał Kołosowski rozpoczął swoją karierę zawodową w międzynarodowej firmie audytorskiej, a później zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm "Wielkiej Czwórki". Jest posiadaczem certyfikatu Diploma in International Financial Reporting, wydanego przez ACCA. Jako Partner w grupie kapitałowej UHY ECA, która jest częścią międzynarodowej sieci niezależnych firm audytorskich i konsultingowych, posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analizach finansowych typu due diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalizuje się w obsłudze spółek z branży nieruchomości i real estate oraz funduszy inwestycyjnych zamkniętych. Jest autorem licznych artykułów i cenionym wykładowcą w dziedzinie rachunkowości, a także współautorem publikacji dotyczących międzynarodowych standardów rachunkowości.



Marcin Krupa - Partner w Dziale Rewizji Finansowej, biegły rewident

Audytor i konsultant dysponujący kilkunastoletnią praktyką zawodową. Posiada rozległe doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych zgodnie z Polskimi Standardami Rachunkowości (PSR) i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Brał udział w licznych procesach due dilligence oraz innych usługach doradczych dla klientów reprezentujących różne branże, w tym dla podmiotów notowanych na GPW oraz dużych grup kapitałowych. Wykładowca, autor licznych publikacji oraz prelegent w zakresie MSSF oraz PSR.

Usługi doradcze i konsultacyjne dla spółek giełdowych, m.in.: Grupa INTEGER.PL, MARVIPOL, Grupa TAURON POLSKA ENERGIA, Grupa EMPERIA HOLDING, Grupa KOPEX, Grupa ZPUE;

Audyt spółek notowanych, m.in.: Ferro, ZPUE, Ceramika Nowa Gala, Mercator Medical, Kopex, Emperia Holding;

Audyt jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, m.in.: Oknoplast, Stolbud, Stokrotka, Tradis, Zabrzańskie Zakłady Mechaniczne, Tagor, TFI Forum, KSSE, Damel, Accounting Plaza Central Europe, Adler Polska, Consorfrut Polska, Europrovidus, Gemi, Huta Łaziska, Ferroli Polska, Grupa PGD;

Szkolenia z zakresu MSSF: Opracowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu MSSF, m.in. dla podmiotów notowanych na GPW oraz innych znaczących podmiotów pozagiełdowych.

Posiada uprawnienia biegłego rewidenta.
 



Hubert Grzyb

adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
 



Justyna Zając-Wysocka
Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Przewodnicząca  Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby  Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i  Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm  doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa  Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej").
 

Informacje dodatkowe

Koszt uczestnictwa w konferencji on- line/ transmisja na żywo*:

1 350 zł+ 23% VAT za jedną osobę - koszt uczestnictwa w dwóch dniach 

Cena udziału w jednym wybranym dniu Forum: 750 zł +23% VAT

*Cena bez VAT dla opłacających konferencję w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.


Konferencja realizowana jest również w formie stacjonarnej link do konferencji -WARSZAWA 

Prosimy o dokonanie płatności przed konferencją po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod.

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w konferencji,
  • autorskie materiały konferencyjne w wersji elektronicznej przygotowane przez Naszych ekspertów,
  • certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed konferencją w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na konferencji nie zwalnia z dokonania opłaty.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konferencji lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.