Powered by Smartsupp
Skip to main content

Postępowanie administracyjne w praktyce organów administracji publicznej.

Termin: 23.05.2025 - 23.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Program

1. Zasady ogólne postępowania administracyjnego.
2. Podmioty postępowania administracyjnego i sposoby reprezentacji.
a) pojęcie organu administracji publicznej, rodzaje, właściwość rzeczowa, miejscowa i instytucjonalna, upoważnienie do prowadzenia postępowania - pełnomocnictwo administracyjne
b) przesłanki i tryb wyłączenia organu i wyłączenia pracownika organu administracji publicznej 
3.  Pojęcie  strony postępowania administracyjnego.
4. Pełnomocnik w postępowaniu administracyjnym, rodzaje pełnomocnictwa, w tym ustanowienie pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego, sposób jego dokumentacji. Przedstawiciel             w postępowaniu administracyjnym.
5. Terminy załatwienia sprawy, bezczynność organu i przewlekłość postępowania.
6. Doręczenia.
a)   doręczenia papierowe,
b) doręczenia elektroniczne – sposoby wysyłki elektronicznej, przedmiot i podmiot doręczeń elektronicznych, dokumentowanie doręczenia i badanie skuteczności doręczenia, zasady sporządzania skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału, sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej, stwierdzanie skuteczności doręczenia elektronicznego pism kierowanych do ARiMR przez beneficjentów, 
c) skutki niedoręczenia pisma procesowego, w tym konsekwencje niedoręczenia decyzji.
7. Wezwania (cel, treść, adresaci, forma i tryb).
8. Wszczęcie postępowania (z urzędu, na wniosek, odmowa wszczęcia, uzupełnianie braków formalnych).
9. Postępowanie dowodowe (katalog środków dowodowych i jego charakter, przesłanki, forma i tryb przeprowadzania poszczególnych dowodów, reguły dowodzenia, zasada swobodnej oceny dowodów).
10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentu przez pracownika organu prowadzącego postępowanie.
11. Zawieszenie postępowania (z urzędu i na wniosek).
12. Wydanie decyzji (rodzaje decyzji, elementy jej treści, błędy praktyczne w konstruowaniu decyzji, rygor natychmiastowej wykonalności, prawomocność a ostateczność decyzji administracyjnej, środki zaskarżenia).
 13. Postanowienia, zażalenie (forma, elementy składowe i tryb wydawania).
14. Umorzenie postępowania administracyjnego.
15. Udostępnianie akt.                   
16. Mediacja w postępowaniu administracyjnym, pozycja organu jako strony mediacji (charakter sprawy pozwalający na przeprowadzenie mediacji,  dobrowolność mediacji, ugoda, poufność przebiegu mediacji, czas trwania mediacji i sposób jej zakończenia,  koszty mediacji).
17. Postępowanie odwoławcze.
a) forma, termin i tryb wniesienia odwołania,
b) postępowanie w trybie autokontroli organu I instancji,
c) dopuszczalność odwołania, postępowanie odwoławcze merytoryczne, rodzaje rozstrzygnięć                    w postępowaniu odwoławczym,    
d)  oświadczenie o zrzeczeniu się odwołania,
e) sprzeciw od decyzji kasatoryjnej – wymogi formalne i tryb jego wnoszenia oraz rozpoznania,
f)  forma uwzględnienia skargi strony w trybie autokontroli (art. 54 § 3 p.p.s.a.).
18. Tryby nadzwyczajne:
a) wznowienie postępowania (przesłanki, właściwość organu, przedmiot postępowania, rodzaje rozstrzygnięć),
b) uchylenie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
c) stwierdzenie nieważności decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
d) wygaśnięcie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
e) tryby nadzwyczajne a postanowienia.
19. Wydawanie zaświadczeń (definicja zaświadczenia, treść, forma i  tryb).
20. Zasady nakładania administracyjnych kar pieniężnych (art. 189a–189k k.p.a.).
21. Koszty postępowania.
22. Zagadnienia podnoszone na innych szkoleniach przez WUP i PUP:
  1. Czy podjęcie decyzji Dyrektora PUP w imieniu Starosty o umorzeniu świadczenia jest prawidłowe bez wystawienia decyzji stricte zgodnej z kpa (zgoda dyrektora tylko na piśmie bezrobotnego przedstawiającego przesłanki do umorzenia – podpis dyrektora na takim piśmie – brak wystawienia decyzji). Jak wyegzekwować w ramach realizowanego projektu wystawienie decyzji administracyjnej od Dyrektora.
  2. Nienależne pobrane świadczenie z ustawy o promocji (…) a jego umorzenie w świetle przepisów kpa.
  3. Wystawianie decyzji z datą wsteczną (np. pozbawienie statusu osoby bezrobotnej)
    a rozliczenie w projekcie takiego wydatku.
  4. Formułowanie podstaw prawnych i uzasadnień w wydawanych rozstrzygnięciach.
  5. Prowadzenie postępowania wyjaśniającego (postępowanie dowodowe, środki dowodowe, materiał dowodowy, rozprawa administracyjna).
 
 

 

Małgorzata Czartoryska

Prawnik, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1999r. ukończyła aplikację administracyjną. Wykładowca przedmiotów prawniczych Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współpracownik licznych firm szkoleniowych, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem szkolący pracowników ministerstw (min. Ministerstwo Budownictwa), organów kontroli finansowej, UOKiK urzędów wojewódzkich, urzędów miast i gmin, starostw, jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, urzędów i izb skarbowych, radców prawnych, komorników sądowych. Stały trener Najwyższej Izby Kontroli. Autor licznych publikacji poświęconych zagadnieniom samorządu. Współpracownik Wydawnictw prawniczych takich jak Pro-Lex, Infor i Beck Platforma Edukacyjna Project System.
Autor poradnika dla gmin "Egzekucja administracyjna opłaty śmieciowej". Swe szkoleniowe zainteresowania poświęca głównie egzekucji administracyjnej, postępowaniom administracyjnym i podatkowym, finansom publicznym oraz ochronie danych osobowych i dostępowi do informacji publicznej.  Z racji  zatrudnienia w administracji finansowej w praktyce zajmuje się zagadnieniami egzekucji administracyjnej, postępowaniami administracyjnymi i podatkowymi, procedurami kontroli zarządczej oraz zagadnieniami odpowiedzialności za naruszenia finansów publicznych. W związku z pełnieniem obowiązków rzecznika prasowego i ABI posiada szeroką wiedze w zakresie ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej. Prowadzi audyt ochrony danych osobowych w takich jednostkach jak placówki oświatowe, szpitale, urzędy administracji publicznej. W 2015 r. uzyskała uprawnienia audytora wewnętrznego Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg. Normy ISO 27001.




Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
23.05.2025 - 23.05.2025 Transmisja ONLINE 4895325 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Postępowanie administracyjne w praktyce organów administracji publicznej.

Termin: 23.05.2025 - 23.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Program

1. Zasady ogólne postępowania administracyjnego.
2. Podmioty postępowania administracyjnego i sposoby reprezentacji.
a) pojęcie organu administracji publicznej, rodzaje, właściwość rzeczowa, miejscowa i instytucjonalna, upoważnienie do prowadzenia postępowania - pełnomocnictwo administracyjne
b) przesłanki i tryb wyłączenia organu i wyłączenia pracownika organu administracji publicznej 
3.  Pojęcie  strony postępowania administracyjnego.
4. Pełnomocnik w postępowaniu administracyjnym, rodzaje pełnomocnictwa, w tym ustanowienie pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego, sposób jego dokumentacji. Przedstawiciel             w postępowaniu administracyjnym.
5. Terminy załatwienia sprawy, bezczynność organu i przewlekłość postępowania.
6. Doręczenia.
a)   doręczenia papierowe,
b) doręczenia elektroniczne – sposoby wysyłki elektronicznej, przedmiot i podmiot doręczeń elektronicznych, dokumentowanie doręczenia i badanie skuteczności doręczenia, zasady sporządzania skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału, sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej, stwierdzanie skuteczności doręczenia elektronicznego pism kierowanych do ARiMR przez beneficjentów, 
c) skutki niedoręczenia pisma procesowego, w tym konsekwencje niedoręczenia decyzji.
7. Wezwania (cel, treść, adresaci, forma i tryb).
8. Wszczęcie postępowania (z urzędu, na wniosek, odmowa wszczęcia, uzupełnianie braków formalnych).
9. Postępowanie dowodowe (katalog środków dowodowych i jego charakter, przesłanki, forma i tryb przeprowadzania poszczególnych dowodów, reguły dowodzenia, zasada swobodnej oceny dowodów).
10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentu przez pracownika organu prowadzącego postępowanie.
11. Zawieszenie postępowania (z urzędu i na wniosek).
12. Wydanie decyzji (rodzaje decyzji, elementy jej treści, błędy praktyczne w konstruowaniu decyzji, rygor natychmiastowej wykonalności, prawomocność a ostateczność decyzji administracyjnej, środki zaskarżenia).
 13. Postanowienia, zażalenie (forma, elementy składowe i tryb wydawania).
14. Umorzenie postępowania administracyjnego.
15. Udostępnianie akt.                   
16. Mediacja w postępowaniu administracyjnym, pozycja organu jako strony mediacji (charakter sprawy pozwalający na przeprowadzenie mediacji,  dobrowolność mediacji, ugoda, poufność przebiegu mediacji, czas trwania mediacji i sposób jej zakończenia,  koszty mediacji).
17. Postępowanie odwoławcze.
a) forma, termin i tryb wniesienia odwołania,
b) postępowanie w trybie autokontroli organu I instancji,
c) dopuszczalność odwołania, postępowanie odwoławcze merytoryczne, rodzaje rozstrzygnięć                    w postępowaniu odwoławczym,    
d)  oświadczenie o zrzeczeniu się odwołania,
e) sprzeciw od decyzji kasatoryjnej – wymogi formalne i tryb jego wnoszenia oraz rozpoznania,
f)  forma uwzględnienia skargi strony w trybie autokontroli (art. 54 § 3 p.p.s.a.).
18. Tryby nadzwyczajne:
a) wznowienie postępowania (przesłanki, właściwość organu, przedmiot postępowania, rodzaje rozstrzygnięć),
b) uchylenie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
c) stwierdzenie nieważności decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
d) wygaśnięcie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
e) tryby nadzwyczajne a postanowienia.
19. Wydawanie zaświadczeń (definicja zaświadczenia, treść, forma i  tryb).
20. Zasady nakładania administracyjnych kar pieniężnych (art. 189a–189k k.p.a.).
21. Koszty postępowania.
22. Zagadnienia podnoszone na innych szkoleniach przez WUP i PUP:
  1. Czy podjęcie decyzji Dyrektora PUP w imieniu Starosty o umorzeniu świadczenia jest prawidłowe bez wystawienia decyzji stricte zgodnej z kpa (zgoda dyrektora tylko na piśmie bezrobotnego przedstawiającego przesłanki do umorzenia – podpis dyrektora na takim piśmie – brak wystawienia decyzji). Jak wyegzekwować w ramach realizowanego projektu wystawienie decyzji administracyjnej od Dyrektora.
  2. Nienależne pobrane świadczenie z ustawy o promocji (…) a jego umorzenie w świetle przepisów kpa.
  3. Wystawianie decyzji z datą wsteczną (np. pozbawienie statusu osoby bezrobotnej)
    a rozliczenie w projekcie takiego wydatku.
  4. Formułowanie podstaw prawnych i uzasadnień w wydawanych rozstrzygnięciach.
  5. Prowadzenie postępowania wyjaśniającego (postępowanie dowodowe, środki dowodowe, materiał dowodowy, rozprawa administracyjna).
 
 

 

Prowadzący

Małgorzata Czartoryska

Prawnik, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1999r. ukończyła aplikację administracyjną. Wykładowca przedmiotów prawniczych Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współpracownik licznych firm szkoleniowych, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem szkolący pracowników ministerstw (min. Ministerstwo Budownictwa), organów kontroli finansowej, UOKiK urzędów wojewódzkich, urzędów miast i gmin, starostw, jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, urzędów i izb skarbowych, radców prawnych, komorników sądowych. Stały trener Najwyższej Izby Kontroli. Autor licznych publikacji poświęconych zagadnieniom samorządu. Współpracownik Wydawnictw prawniczych takich jak Pro-Lex, Infor i Beck Platforma Edukacyjna Project System.
Autor poradnika dla gmin "Egzekucja administracyjna opłaty śmieciowej". Swe szkoleniowe zainteresowania poświęca głównie egzekucji administracyjnej, postępowaniom administracyjnym i podatkowym, finansom publicznym oraz ochronie danych osobowych i dostępowi do informacji publicznej.  Z racji  zatrudnienia w administracji finansowej w praktyce zajmuje się zagadnieniami egzekucji administracyjnej, postępowaniami administracyjnymi i podatkowymi, procedurami kontroli zarządczej oraz zagadnieniami odpowiedzialności za naruszenia finansów publicznych. W związku z pełnieniem obowiązków rzecznika prasowego i ABI posiada szeroką wiedze w zakresie ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej. Prowadzi audyt ochrony danych osobowych w takich jednostkach jak placówki oświatowe, szpitale, urzędy administracji publicznej. W 2015 r. uzyskała uprawnienia audytora wewnętrznego Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg. Normy ISO 27001.



Informacje dodatkowe



Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.