Powered by Smartsupp
Skip to main content

TECZKA PRACOWNICZA w 2025r Obowiązki pracodawców związane z prowadzeniem akt osobowych

Termin: 22.08.2025 - 22.08.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Gdańsk
Hotel Scandic ****
ul. Podwale Grodzkie 9

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia


Szkolenia z zakresu prowadzenia dokumentacji kadrowej skierowane są do:
•    pracowników działów kadr i HR,
•    osób odpowiedzialnych za administrowanie dokumentacją pracowniczą w firmach i jednostkach administracji publicznej,
•    przedsiębiorców samodzielnie prowadzących akta osobowe pracowników.

Szkolenie szczególnie polecane dla osób, które chcą:
•    poznać obowiązujące przepisy prawa pracy w 2025 roku,
•    zrozumieć wymagania wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych,
•    unikać błędów mogących skutkować nieprawidłowościami podczas kontroli Państwowej Inspekcji Pracy,
•    stosować w praktyce wzory dokumentów oraz procedury opracowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Czego się nauczysz?
Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:
•    jakich dokumentów można wymagać od kandydata do pracy i jak przestrzegać zasad RODO podczas rekrutacji,
•    jakie są aktualne zasady przechowywania dokumentacji pracowniczej,
•    jak prowadzić akta osobowe w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika,
•    jak postępować, gdy ten sam pracownik zostaje zatrudniony na drugą umowę o pracę,
•    czy i kiedy można przechowywać kopię dowodu osobistego w aktach osobowych,
•    gdzie należy umieszczać skierowania na badania lekarskie i orzeczenia lekarskie,
•    gdzie powinna znajdować się kopia wydanego świadectwa pracy,
•    jak postępować z dokumentacją w trakcie 50-letniego okresu przechowywania, gdy pracownik zostaje ponownie zatrudniony,
•    w jakich przypadkach możliwe jest skrócenie okresu przechowywania dokumentacji,
•    jakie obowiązki ciążą na pracodawcy przy przejściu z dokumentacji papierowej na elektroniczną,
•    jak układać dokumenty w przypadku nałożenia na pracownika więcej niż jednej kary porządkowej,
•    jakie dokumenty dotyczące czasu pracy przechowujemy w ramach ewidencji czasu pracy,
•    jak sporządzić zgodną z przepisami informację o warunkach zatrudnienia.


 
1. RODO  dokumenty kandydata a pracownika – co może żądać pracodawca:
•    Zakres danych i informacji, których podania można wymagać w takim kwestionariuszu (stanowiska uodo i ministerstwa pracy),
•    Zmiana katalogu danych osobowych, jakich pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o pracę oraz od pracownika.
•    Nowy obowiązek oceny przez pracodawców, czy wszystkie z gromadzonych danych konieczne są do celu, jakim jest zatrudnienie osoby na określonym stanowisku.
•    Zgoda na przetwarzanie innych danych osobowych, brak zgody lub jej wycofanie, a konsekwencje dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie lub pracownika.
•    Informowanie kandydatów do pracy i pracowników o przetwarzaniu ich danych osobowych
•    Kiedy pracodawca może zatrudnić pracownika bez konieczności przeprowadzenie badań profilaktycznych
•    Kiedy kierujemy kandydata na badania profilaktyczne wstępne przed czy po podpisaniu umowy o pracę
•    Szkolenie wstępne ogólne bhp a podpisanie umowy, kiedy należy je przeprowadzić
•    Kiedy  można przyjąć do pracy pracownika bez przeprowadzania wstępnych badań profilaktycznych – rodzaj i postać dokumentów jakie należy w związku z tym zgromadzić,
•    Jak należy przechowywać dokumentację rekrutacyjną i kto ma do niej dostęp?
•    Czy w aktach osobowych przechowujemy CV?
•    Czy można przechowywać dokumenty nadesłane przez kandydata po zakończonym okresie rekrutacyjnym?
•    Co z dokumentami nadesłanymi do pracodawcy przez kandydata w przypadku kiedy nie prowadzimy rekrutacji?
2. Dokumenty pracownika :
•    Zakres danych, których pracodawca może żądać na potrzeby realizowania stosunku pracy z uwzględnieniem:
•    Jakie dane może zawierać kwestionariusz danych osobowych pracownika,
•    Poprawne konstruowanie umowy o pracę, w tym kwestia imienia i nazwiska osoby zastępowanej w umowie na zastępstwo (stanowisko mrpips i uodo),
•    Czy pracodawca może przetwarzać wizerunek pracownika
•    Wyrażanie zgody na przetwarzanie danych przez pracownika na podstawie oświadczenia
•    Kwestionariusz /oświadczenia pracownika zgodnie z RODO
•    Przesłanki zgodnie z RODO legalnego przetwarzania danych pracownika w tym wrażliwych np. orzeczenie o niepełnosprawności?
3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej w tym akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami :
•    Akta osobowe – forma prowadzenia papierowa czy elektroniczna
•    Kiedy i jaka dokumentację pracowniczą może pracodawca prowadzić jednocześnie w formie papierowej i elektronicznej,
•    Obowiązki pracodawcy w przypadku zmiany prowadzenia dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną lub odwrotnie, obowiązek informacyjny i termin realizacji
•    Obowiązek informacyjny pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w przypadku zmiany formy prowadzenia akt osobowych
•    Kidy pracodawca wydaje kopię dokumentacji a kiedy oryginały ?
•    Osoby uprawnione do odbioru dokumentacji pracowniczej , kopii lub oryginału dokumentów?
•    Terminu ustawowe odbioru dokumentacji pracowniczej?
•    Digitalizacja dokumentacji pracowniczej i przechowywanie metadanych,
4. Dokumenty przechowywane w części A i B akt osobowych – nowe dokumenty w części E:
•    Czy w części a akt osobowych przechowujemy świadectwa pracy z poprzednich okresów zatrudnienia pracownika
•    Kiedy należy uzupełnić akta osobowe o dodatkową część E
•    Świadectwa pracy dostarczone w trakcie zatrudnienia przechowujemy w części a czy b akt osobowych pracownika
•    Czy jest obowiązek przechowywania dokumentacji dotyczącej świadczenia pracy zdalnej w aktach osobowych
•    Polecenie pracodawcy pracy zdalnej – w aktach osobowych
•    Wniosek pracownika o świadczenie pracy zdalnej w aktach osobowych
•    Czy dokumenty płacowe przechowujemy w aktach osobowych
•    Dokumentacja komornicza w aktach osobowych pracownika czy oddzielnie
•    Dokumenty i dane gromadzone się na potrzeby ustalenia kwoty wolnej od potrąceń (stanowisko uodo) oraz zasady i miejsce przechowywania dokumentów zebranych w związku z potraceniami komorniczymi (stanowisko mrpips),
•    Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14 i etap zatrudnienia, na którym należy je pozyskiwać od pracowników
•    Czy w poszczególnych częściach akt osobowych przechowywane są tylko takie dokumenty, jakie są wskazane w rozporządzeniu Ministra Rodzony, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej?
•    Czy w aktach osobowych pracownika, prowadzonych w postaci papierowej, przechowuje się wyłącznie odpisy lub kopie dokumentów przedłożonych przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie lub pracownika, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez pracodawcę lub osobę upoważnioną przez pracodawcę?
•    W której części akt osobowych należy przechowywać -    dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej wraz z raportami
•    Do której części akt osobowych wkładamy świadectwa pracy dostarczone przez pracownika a nie kandydata 
•    wniosek o wyrażenie lub nie wyrażenie zgody na pracę w godzinach nadliczbowych osób wychowujących dziecko do 4 lub 8 roku życia w aktach czy pod ewidencją czasu pracy
•    gdzie należy przechowywać deklaracji ZUS oraz dokumentów podatkowych (stanowisko MRPiPS),
•    dokumentacja zasiłkowa oraz zwolnienia lekarskie/dokumenty potwierdzające odbycie kwarantanny lub izolacji (okres ich przechowywania),
•    gdzie należy przechowywać dokumentację PPK i jaki jest okres przechowywania.
•    Stanowisko ministerstwa w sprawie przechowywania  PIT w aktach osobowych 
•    Umowy o pracę pracownika po nowelizacji przepisów w 2023 roku
5. Dokumenty gromadzone w części c akt osobowych, ze szczególnym omówieniem świadectwa pracy, w tym:
•    Jaka dokumentację należy przechowywać w aktach osobowych w związku z ustaniem zatrudnienia pracownika,
•    Czy w części C akt osobowych znajdują się wyłącznie oświadczenia i dokumenty związane z rozwiązaniem albo wygaśnięciem stosunku pracy?
•    Czy świadectwa pracy z poprzednich okresów zgodnie z nowym rozporządzeniem przechowujemy w aktach osobowych, a jak tak to w jakich częściach i od czego jest to uzależnione 
•    Dokumenty gromadzone w związku z obowiązkiem wydania świadectwa pracy (wnioski o sprostowanie świadectwa pracy, wnioski o uzupełnienie świadectwa pracy, potwierdzenie wysłania świadectwa pracy pocztą),
•    Gdzie przechowujemy informację dotyczącą długości przechowywania akt osobowych pracownika po ustaniu stosunku pracy
•    Czy jest obowiązek przechowywania informacji dotyczącej niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego pomiędzy rozwiązaniem a nawiązaniem stosunku pracy z tym samym pracodawcą
•    Świadectwo pracy po nowelizacji przepisów
•    Zasady prostowania świadectwa pracy (m.in. Zasady postępowania z kopią nowego i kopią starego świadectwa pracy, dokumenty tworzone w przypadku częściowego uznania wniosku byłego pracownika o sprostowanie świadectwa pracy),
6. Zasady gromadzenia dokumentów w części D akt osobowych (stanowisko MRPIPS), w tym:
•    Zasady przechowywania kar porządkowych wraz z dokumentacją, w przypadku gdy pracownik zostanie ukarany więcej niż jedną karą porządkową w roku nienagannej pracy
•    Obowiązek numeracja części D akt osobowych
7. Nowa część E akt osobowych:
•    Jakie dokumenty należy przechowywać w części E?
•    Czy dokumenty znajdujące się w części E akt osobowych pracownika przechowuje się w częściach dotyczących danej kary, którym przyporządkowuje się odpowiednio numery E1, E2 i kolejne?
8. Zakres dokumentów wchodzących w skład pozostałej dokumentacji pracowniczej
•    wnioski urlopowe gdzie je przechowywać
•    czy mogą być przechowywane w formie papierowej czy elektronicznej
•    jak długo przechowujemy wnioski urlopowe
•    zasady udzielania urlopu wypoczynkowego dla pełnoetatowa i niepełnoetatowca
•    zasady udzielania urlopu dodatkowego
•    wniosek urlopowy o urlop okolicznościowy, urlop bezpłatny – gdzie i jak długo przechowujemy
•    dokumentacja dotycząca rejestrowania czasu pracy
•    czy muszą być listy obecności
•    jak długo należy przechowywać listę obecności – stanowisko ministerstwa
•    jakie elementy musi zawierać ewidencja czasu pracy
•    co rejestrujemy w ewidencji czasu pracy
•    praktyczne aspekty ewidencji czasu pracy
•    jakie dokumenty przechowujemy pod ewidencją czasu pracy
•    czy dla każdego pracownika musimy prowadzić ewidencję czasu pracy
•    jak długo przechowujemy grafiki harmonogramy czasu pracy
9. Szczegółowa informacja o warunkach zatrudnienia:
•    O jakich dodatkowych informacjach należy poinformować pracownika i co powinno się znaleźć w nowej informacji o warunkach zatrudnienia?
•    Czy dla wszystkich pracowników można stworzyć jeden wzór informacji o warunkach zatrudnienia?
•    Czy wszyscy pracownicy powinni otrzymać informację do warunków zatrudnienia w nowej wersji?
•    Czy informacje o warunkach zatrudnienia należy przekazać w formie papierowej, czy elektronicznej i na jakich zasadach?
•    Czy w informacji do umowy można podać zapisy regulaminu tylko w postaci podstawy prawnej?
•    Czy w informacji dodatkowej należy wskazać wszystkie składniki wynagrodzenia, czy można odesłać pracownika do zapisów regulaminu wynagradzania?
10. Nowe nieobecności pracownicze
•    urlop opiekuńczy zasady udzielania urlopu opiekuńczego, gdzie przechowujemy wnioski, zasady udzielania urlopu pracownikowi
•    czy pracodawca jest zobowiązany każdorazowo udzielić pracownikowi urlopu opiekuńczego
•    Zasady i forma udzielania dni wolnych w związku z siłą wyższą. Czy pracodawca może odmówić udzielenia dni wolnych. Termin udzielenia dni wolnych
•    Wynagrodzenia pracownika w trakcie wykorzystywania dwóch dni wolnych w związku z siłą wyższą
•    Urlop opiekuńczy a uprawnienia pracownicze
•    Urlop opiekuńczy a wysokość wynagrodzenia pracownika
11. Zmiany dotyczące mobbingu
•    Nowa definicja mobbingu i większa odpowiedzialność pracodawców
•    Resort pracy chce skuteczniej walczyć z mobbingiem w firmach
•    Czy mobbing może być stosowany nieświadomie? Jakie są tego konsekwencje?
•    Czym różni się mobbing od zwykłego kierowania pracą przez przełożonego?
•    Jakie są  cechy mobbingu?
•    Jak długo musi trwać mobbing, aby można było dochodzić swoich praw?
•    Dyscyplina pracy a mobbing?
•    Jakie prawa i obowiązki mają pracodawcy w związku z przeciwdziałaniem mobbingowi?
•    Kto może być  sprawcą mobbingu?

 

Kalina Kaczmarek
Ekspert prawa pracy z 20 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie "twardego HR". W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.
 

Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:Hotel Scandic


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
22.08.2025 - 22.08.2025 Gdańsk 4925825 720.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

TECZKA PRACOWNICZA w 2025r Obowiązki pracodawców związane z prowadzeniem akt osobowych

Termin: 22.08.2025 - 22.08.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Gdańsk

Cel szkolenia


Szkolenia z zakresu prowadzenia dokumentacji kadrowej skierowane są do:
•    pracowników działów kadr i HR,
•    osób odpowiedzialnych za administrowanie dokumentacją pracowniczą w firmach i jednostkach administracji publicznej,
•    przedsiębiorców samodzielnie prowadzących akta osobowe pracowników.

Szkolenie szczególnie polecane dla osób, które chcą:
•    poznać obowiązujące przepisy prawa pracy w 2025 roku,
•    zrozumieć wymagania wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych,
•    unikać błędów mogących skutkować nieprawidłowościami podczas kontroli Państwowej Inspekcji Pracy,
•    stosować w praktyce wzory dokumentów oraz procedury opracowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Czego się nauczysz?
Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:
•    jakich dokumentów można wymagać od kandydata do pracy i jak przestrzegać zasad RODO podczas rekrutacji,
•    jakie są aktualne zasady przechowywania dokumentacji pracowniczej,
•    jak prowadzić akta osobowe w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika,
•    jak postępować, gdy ten sam pracownik zostaje zatrudniony na drugą umowę o pracę,
•    czy i kiedy można przechowywać kopię dowodu osobistego w aktach osobowych,
•    gdzie należy umieszczać skierowania na badania lekarskie i orzeczenia lekarskie,
•    gdzie powinna znajdować się kopia wydanego świadectwa pracy,
•    jak postępować z dokumentacją w trakcie 50-letniego okresu przechowywania, gdy pracownik zostaje ponownie zatrudniony,
•    w jakich przypadkach możliwe jest skrócenie okresu przechowywania dokumentacji,
•    jakie obowiązki ciążą na pracodawcy przy przejściu z dokumentacji papierowej na elektroniczną,
•    jak układać dokumenty w przypadku nałożenia na pracownika więcej niż jednej kary porządkowej,
•    jakie dokumenty dotyczące czasu pracy przechowujemy w ramach ewidencji czasu pracy,
•    jak sporządzić zgodną z przepisami informację o warunkach zatrudnienia.


 

Program

1. RODO  dokumenty kandydata a pracownika – co może żądać pracodawca:
•    Zakres danych i informacji, których podania można wymagać w takim kwestionariuszu (stanowiska uodo i ministerstwa pracy),
•    Zmiana katalogu danych osobowych, jakich pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o pracę oraz od pracownika.
•    Nowy obowiązek oceny przez pracodawców, czy wszystkie z gromadzonych danych konieczne są do celu, jakim jest zatrudnienie osoby na określonym stanowisku.
•    Zgoda na przetwarzanie innych danych osobowych, brak zgody lub jej wycofanie, a konsekwencje dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie lub pracownika.
•    Informowanie kandydatów do pracy i pracowników o przetwarzaniu ich danych osobowych
•    Kiedy pracodawca może zatrudnić pracownika bez konieczności przeprowadzenie badań profilaktycznych
•    Kiedy kierujemy kandydata na badania profilaktyczne wstępne przed czy po podpisaniu umowy o pracę
•    Szkolenie wstępne ogólne bhp a podpisanie umowy, kiedy należy je przeprowadzić
•    Kiedy  można przyjąć do pracy pracownika bez przeprowadzania wstępnych badań profilaktycznych – rodzaj i postać dokumentów jakie należy w związku z tym zgromadzić,
•    Jak należy przechowywać dokumentację rekrutacyjną i kto ma do niej dostęp?
•    Czy w aktach osobowych przechowujemy CV?
•    Czy można przechowywać dokumenty nadesłane przez kandydata po zakończonym okresie rekrutacyjnym?
•    Co z dokumentami nadesłanymi do pracodawcy przez kandydata w przypadku kiedy nie prowadzimy rekrutacji?
2. Dokumenty pracownika :
•    Zakres danych, których pracodawca może żądać na potrzeby realizowania stosunku pracy z uwzględnieniem:
•    Jakie dane może zawierać kwestionariusz danych osobowych pracownika,
•    Poprawne konstruowanie umowy o pracę, w tym kwestia imienia i nazwiska osoby zastępowanej w umowie na zastępstwo (stanowisko mrpips i uodo),
•    Czy pracodawca może przetwarzać wizerunek pracownika
•    Wyrażanie zgody na przetwarzanie danych przez pracownika na podstawie oświadczenia
•    Kwestionariusz /oświadczenia pracownika zgodnie z RODO
•    Przesłanki zgodnie z RODO legalnego przetwarzania danych pracownika w tym wrażliwych np. orzeczenie o niepełnosprawności?
3. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej w tym akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami :
•    Akta osobowe – forma prowadzenia papierowa czy elektroniczna
•    Kiedy i jaka dokumentację pracowniczą może pracodawca prowadzić jednocześnie w formie papierowej i elektronicznej,
•    Obowiązki pracodawcy w przypadku zmiany prowadzenia dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną lub odwrotnie, obowiązek informacyjny i termin realizacji
•    Obowiązek informacyjny pracodawcy w stosunku do pracowników i byłych pracowników w przypadku zmiany formy prowadzenia akt osobowych
•    Kidy pracodawca wydaje kopię dokumentacji a kiedy oryginały ?
•    Osoby uprawnione do odbioru dokumentacji pracowniczej , kopii lub oryginału dokumentów?
•    Terminu ustawowe odbioru dokumentacji pracowniczej?
•    Digitalizacja dokumentacji pracowniczej i przechowywanie metadanych,
4. Dokumenty przechowywane w części A i B akt osobowych – nowe dokumenty w części E:
•    Czy w części a akt osobowych przechowujemy świadectwa pracy z poprzednich okresów zatrudnienia pracownika
•    Kiedy należy uzupełnić akta osobowe o dodatkową część E
•    Świadectwa pracy dostarczone w trakcie zatrudnienia przechowujemy w części a czy b akt osobowych pracownika
•    Czy jest obowiązek przechowywania dokumentacji dotyczącej świadczenia pracy zdalnej w aktach osobowych
•    Polecenie pracodawcy pracy zdalnej – w aktach osobowych
•    Wniosek pracownika o świadczenie pracy zdalnej w aktach osobowych
•    Czy dokumenty płacowe przechowujemy w aktach osobowych
•    Dokumentacja komornicza w aktach osobowych pracownika czy oddzielnie
•    Dokumenty i dane gromadzone się na potrzeby ustalenia kwoty wolnej od potrąceń (stanowisko uodo) oraz zasady i miejsce przechowywania dokumentów zebranych w związku z potraceniami komorniczymi (stanowisko mrpips),
•    Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14 i etap zatrudnienia, na którym należy je pozyskiwać od pracowników
•    Czy w poszczególnych częściach akt osobowych przechowywane są tylko takie dokumenty, jakie są wskazane w rozporządzeniu Ministra Rodzony, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej?
•    Czy w aktach osobowych pracownika, prowadzonych w postaci papierowej, przechowuje się wyłącznie odpisy lub kopie dokumentów przedłożonych przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie lub pracownika, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez pracodawcę lub osobę upoważnioną przez pracodawcę?
•    W której części akt osobowych należy przechowywać -    dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej wraz z raportami
•    Do której części akt osobowych wkładamy świadectwa pracy dostarczone przez pracownika a nie kandydata 
•    wniosek o wyrażenie lub nie wyrażenie zgody na pracę w godzinach nadliczbowych osób wychowujących dziecko do 4 lub 8 roku życia w aktach czy pod ewidencją czasu pracy
•    gdzie należy przechowywać deklaracji ZUS oraz dokumentów podatkowych (stanowisko MRPiPS),
•    dokumentacja zasiłkowa oraz zwolnienia lekarskie/dokumenty potwierdzające odbycie kwarantanny lub izolacji (okres ich przechowywania),
•    gdzie należy przechowywać dokumentację PPK i jaki jest okres przechowywania.
•    Stanowisko ministerstwa w sprawie przechowywania  PIT w aktach osobowych 
•    Umowy o pracę pracownika po nowelizacji przepisów w 2023 roku
5. Dokumenty gromadzone w części c akt osobowych, ze szczególnym omówieniem świadectwa pracy, w tym:
•    Jaka dokumentację należy przechowywać w aktach osobowych w związku z ustaniem zatrudnienia pracownika,
•    Czy w części C akt osobowych znajdują się wyłącznie oświadczenia i dokumenty związane z rozwiązaniem albo wygaśnięciem stosunku pracy?
•    Czy świadectwa pracy z poprzednich okresów zgodnie z nowym rozporządzeniem przechowujemy w aktach osobowych, a jak tak to w jakich częściach i od czego jest to uzależnione 
•    Dokumenty gromadzone w związku z obowiązkiem wydania świadectwa pracy (wnioski o sprostowanie świadectwa pracy, wnioski o uzupełnienie świadectwa pracy, potwierdzenie wysłania świadectwa pracy pocztą),
•    Gdzie przechowujemy informację dotyczącą długości przechowywania akt osobowych pracownika po ustaniu stosunku pracy
•    Czy jest obowiązek przechowywania informacji dotyczącej niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego pomiędzy rozwiązaniem a nawiązaniem stosunku pracy z tym samym pracodawcą
•    Świadectwo pracy po nowelizacji przepisów
•    Zasady prostowania świadectwa pracy (m.in. Zasady postępowania z kopią nowego i kopią starego świadectwa pracy, dokumenty tworzone w przypadku częściowego uznania wniosku byłego pracownika o sprostowanie świadectwa pracy),
6. Zasady gromadzenia dokumentów w części D akt osobowych (stanowisko MRPIPS), w tym:
•    Zasady przechowywania kar porządkowych wraz z dokumentacją, w przypadku gdy pracownik zostanie ukarany więcej niż jedną karą porządkową w roku nienagannej pracy
•    Obowiązek numeracja części D akt osobowych
7. Nowa część E akt osobowych:
•    Jakie dokumenty należy przechowywać w części E?
•    Czy dokumenty znajdujące się w części E akt osobowych pracownika przechowuje się w częściach dotyczących danej kary, którym przyporządkowuje się odpowiednio numery E1, E2 i kolejne?
8. Zakres dokumentów wchodzących w skład pozostałej dokumentacji pracowniczej
•    wnioski urlopowe gdzie je przechowywać
•    czy mogą być przechowywane w formie papierowej czy elektronicznej
•    jak długo przechowujemy wnioski urlopowe
•    zasady udzielania urlopu wypoczynkowego dla pełnoetatowa i niepełnoetatowca
•    zasady udzielania urlopu dodatkowego
•    wniosek urlopowy o urlop okolicznościowy, urlop bezpłatny – gdzie i jak długo przechowujemy
•    dokumentacja dotycząca rejestrowania czasu pracy
•    czy muszą być listy obecności
•    jak długo należy przechowywać listę obecności – stanowisko ministerstwa
•    jakie elementy musi zawierać ewidencja czasu pracy
•    co rejestrujemy w ewidencji czasu pracy
•    praktyczne aspekty ewidencji czasu pracy
•    jakie dokumenty przechowujemy pod ewidencją czasu pracy
•    czy dla każdego pracownika musimy prowadzić ewidencję czasu pracy
•    jak długo przechowujemy grafiki harmonogramy czasu pracy
9. Szczegółowa informacja o warunkach zatrudnienia:
•    O jakich dodatkowych informacjach należy poinformować pracownika i co powinno się znaleźć w nowej informacji o warunkach zatrudnienia?
•    Czy dla wszystkich pracowników można stworzyć jeden wzór informacji o warunkach zatrudnienia?
•    Czy wszyscy pracownicy powinni otrzymać informację do warunków zatrudnienia w nowej wersji?
•    Czy informacje o warunkach zatrudnienia należy przekazać w formie papierowej, czy elektronicznej i na jakich zasadach?
•    Czy w informacji do umowy można podać zapisy regulaminu tylko w postaci podstawy prawnej?
•    Czy w informacji dodatkowej należy wskazać wszystkie składniki wynagrodzenia, czy można odesłać pracownika do zapisów regulaminu wynagradzania?
10. Nowe nieobecności pracownicze
•    urlop opiekuńczy zasady udzielania urlopu opiekuńczego, gdzie przechowujemy wnioski, zasady udzielania urlopu pracownikowi
•    czy pracodawca jest zobowiązany każdorazowo udzielić pracownikowi urlopu opiekuńczego
•    Zasady i forma udzielania dni wolnych w związku z siłą wyższą. Czy pracodawca może odmówić udzielenia dni wolnych. Termin udzielenia dni wolnych
•    Wynagrodzenia pracownika w trakcie wykorzystywania dwóch dni wolnych w związku z siłą wyższą
•    Urlop opiekuńczy a uprawnienia pracownicze
•    Urlop opiekuńczy a wysokość wynagrodzenia pracownika
11. Zmiany dotyczące mobbingu
•    Nowa definicja mobbingu i większa odpowiedzialność pracodawców
•    Resort pracy chce skuteczniej walczyć z mobbingiem w firmach
•    Czy mobbing może być stosowany nieświadomie? Jakie są tego konsekwencje?
•    Czym różni się mobbing od zwykłego kierowania pracą przez przełożonego?
•    Jakie są  cechy mobbingu?
•    Jak długo musi trwać mobbing, aby można było dochodzić swoich praw?
•    Dyscyplina pracy a mobbing?
•    Jakie prawa i obowiązki mają pracodawcy w związku z przeciwdziałaniem mobbingowi?
•    Kto może być  sprawcą mobbingu?

 

Prowadzący

Kalina Kaczmarek
Ekspert prawa pracy z 20 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo - szkoleniową w zakresie "twardego HR". W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.
 

Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:Hotel Scandic


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty