Akcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2025
Termin: 25.11.2025 - 26.11.2025
Cena: 1180.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego zamknięcia roku obrotowego 2025 - zarówno w aspekcie bilansowym, jak i podatkowym - z uwzględnieniem najnowszych zmian w ustawie o rachunkowości, krajowych standardach rachunkowości oraz w przepisach podatkowych.
Podczas szkolenia uczestnicy:- zapoznają się z aktualnymi regulacjami prawnymi dotyczącymi sporządzania sprawozdań finansowych, w tym z nowymi zasadami uproszczeń, obowiązkami e-sprawozdawczymi i strukturami logicznymi JPK,
- zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie inwentaryzacji, wyceny aktywów i pasywów, ujmowania zdarzeń po dniu bilansowym oraz rozliczania błędów lat ubiegłych,
- przećwiczą prawidłowe ustalanie dochodu podatkowego, przychodów i kosztów uzyskania przychodów, a także rozpoznawanie i stosowanie ulg i zwolnień podatkowych,
- poznają konsekwencje najnowszych zmian podatkowych, w tym w zakresie ulgi na złe długi, podatku u źródła oraz limitów kosztów podatkowych,
- nauczą się unikania najczęstszych błędów i optymalnego wykorzystania dostępnych uproszczeń i preferencji w sprawozdawczości i rozliczeniach podatkowych.
Efektem udziału w szkoleniu będzie przygotowanie uczestników do sprawnego i zgodnego z prawem zamknięcia ksiąg rachunkowych i rozliczenia podatkowego za 2025 rok, co pozwoli ograniczyć ryzyko błędów, sankcji oraz ułatwi pracę w okresie sprawozdawczym.
Program
25.11.2025 - Bilansowe zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2025 rok. Uproszczenia w księgach i w sprawozdawczości finansowej za 2025 rok według nowych zasad!
I. Podstawa prawna sporządzania sprawozdania finansowego z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości:
1. Ustawa o rachunkowości i polityka rachunkowości
2. Nowe definicje jednostek mikro i małych, nowe kategorie jednostek średnich i dużych
3. Uproszczenia w sprawozdawczości oraz przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych według nowych zasad - czy trzeba zmieniać uchwały?
4. Elementy składowe e-sprawozdania finansowego różnych jednostek
5. Obowiązek sporządzenia zestawienia zmian w kapitale własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych - według zmienionych zasad
6. Odpowiedzialność i obowiązki jednostek w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego w odpowiedniej strukturze logicznej, terminy zatwierdzania i przesyłania do odpowiednich rejestrów.
II. Inwentaryzacja składników bilansowych na dzień kończący rok obrotowy:
1. Stanowisko KSR w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury
2. Ustalenie faktycznego stanu poszczególnych aktywów i pasywów
3. Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie
III. Zasady wyceny wybranych składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy oraz ich prezentacja w sprawozdaniu finansowym:
1. Wycena należności - z uwzględnieniem Stanowiska KSR w sprawie rozrachunków z kontrahentami
2. Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe bierne - zakres przedmiotowy, ujmowanie w księgach i prezentacja w sprawozdaniu finansowym (z uwzględnieniem świadczeń na rzecz pracowników) zgodnie z KSR nr 6 „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów i zobowiązania warunkowe”
3. Odpisy aktualizujące wartość aktywów z tytułu utraty wartości, w tym trwałej utraty wartości.
4. Zdarzenia po dacie bilansu oraz błędy lat ubiegłych - według KSR nr 7 „Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dniu bilansowym - ujęcie i prezentacja”.
IV. Nowe obowiązkowe struktury logiczne obejmujące księgi rachunkowe JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR:
1. Harmonogram wdrożenia JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
2. Układ struktury logicznej JPK_KR_PD
3. Zakres dodatkowych danych, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
4. Nowa wyodrębniona struktura logiczna JPK_ST_KR obejmująca ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
26.11.2025 - Podatkowe zamknięcie roku 2025:
I.Zasady ustalania podstawy opodatkowania:
- Dochód stanowiący podstawę opodatkowania.
- Dochód/strata na źródle przychodów.
- Kwalifikacja przychodów oraz kosztów do źródeł przychodów.
- Zasady rozliczania strat z lat ubiegłych.
II.Przychody podatkowe:
- Przychody z tytułu dostawy towarów/świadczenia usług.
- Przychody z tytułu dostaw/usług ciągłych.
- Przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej.
- Zaliczki na poczet dostaw towarów/świadczenia usług.
- Inne kategorie przychodów.
III.Koszty uzyskania przychodów:
- Definicja.
- Podział na koszty bezpośrednie oraz pośrednie.
- Przyporządkowanie do lat podatkowych.
- Definicja kosztu poniesionego.
- Świadczenia na rzecz pracowników oraz współpracowników.
IV.Korekta przychodów oraz koszty uzyskania przychodów.
V.Warunkowe koszty uzyskania przychodów/Limity na koszty uzyskania przychodów (biała lista, MPP, koszty finansowania dłużnego).
VI.Koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów:
- Reprezentacja a reklama.
- Samochody osobowe.
- Wierzytelności.
- Kary umowne/odszkodowania.
- Straty w składnikach majątku.
VII. Ulga na złe długi:
- Sytuacja prawna wierzyciela.
- Sytuacja prawna dłużnika.
- Ulga na złe długi w ujęciu rocznym.
- Ulga na złe długi w ujęciu miesięcznym.
VIII.Wybrane ulgi oraz zwolnienia:
- Dotacje oraz inne podobne świadczenia.
- Ulga B+R.
- Ulga na prototyp.
- Ulga na ekspansję.
- Ulga na robotyzację.
IX.Podatek u źródła:
- Zakres zastosowania.
- Stawki i zwolnienia.
- Tryb „pay and refund”.
- Znaczenie rzeczywistego właściciela.
- Znaczenie certyfikatu rezydencji.
- Znaczenie oświadczeń.
- Obowiązki informacyjne.
Prowadzący
Elżbieta KidaBiegły rewident | Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem | Ekspert z zakresu rachunkowości finansowej i podatku VAT.
Elżbieta Kida to uznany ekspert specjalizuje się w rachunkowości finansowej oraz podatku od towarów i usług (VAT).
Od 1991 roku prowadzi specjalistyczne kursy i szkolenia skierowane do księgowych, biegłych rewidentów oraz kandydatów na biegłych, kontrolerów finansowych, osób przygotowujących się do pracy w działach finansowo-księgowych. Jej programy edukacyjne wyróżniają się wysoką jakością merytoryczną, przystępną formą przekazu oraz praktycznym podejściem do zagadnień.
Znana z wyjątkowego podejścia do uczestników kursów i szkoleń oraz umiejętności tłumaczenia złożonych zagadnień w przystępny sposób. Jej kursy i szkolenia cieszą się bardzo dobrą opinią wśród klientów – zarówno osób indywidualnych, jak i firm.
Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich firm i instytucji jak:
KPMG, Ernst & Young, Bayer, PwC, TMF Poland, Polpharma, NBP, Telekomunikacja Polska, PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal Warszawa, Polkomtel, Accenture, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja i wielu innych.
Autorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości i podatków, aktywnie wspiera rozwój kompetencji finansowych w firmach i instytucjach publicznych.
Marcin Górski
Adwokat, Doradca Podatkowy.
Edukacja:
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, zdał egzamin na doradcę podatkowego.
Doświadczenie zawodowe:
Pracował dla Artur Andersen Polska sp. z o.o. i Artur Andersen sp. z o.o. - dział podatkowy oraz dla Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o. (ISP). W ramach swojej praktyki doradzał Klientom z punktu widzenia podatkowego i prawnego w skomplikowanych transakcjach gospodarczych (restrukturyzacja prowadzonej działalności gospodarczej) oraz reprezentował Klientów
w spektakularnych sporach z organami podatkowymi.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów podatkowych oraz dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Marcin posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców w takich branżach jak: przemysł ciężki, hutnictwo, wodociągi i gospodarka odpadami, energetyka, branża budowlana i deweloperska, branża auto-moto, branża IT, finanse i ubezpieczenia.
Przeprowadził ponad 2000 szkoleń z zakresu podatków i prawa.
Autor licznych publikacji z zakresu podatków oraz prawa.
Specjalizacja:
- podatek dochodowy od osób prawnych (CIT),
- ceny transferowe,
- przekształcenia, łączenia, podziały jednostek gospodarczych,
- kontrole podatkowe, postępowania podatkowe, postępowania sądowo administracyjne w sprawach podatkowych,
- postępowania karnoskarbowe,
- prawo cywilne,
- prawo handlowe,
- problematyka przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
- prawo obrotu instrumentami finansowymi.
Informacje dodatkowe
Cena* :1 180 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby
590 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby w wybranym dniu szkolenia
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?:- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.