Powered by Smartsupp
Skip to main content

KSeF, JPK_CIT, PIT, VAT 2026 - kompleksowe przygotowanie do nowych obowiązków.

Termin: 26.01.2026 - 27.01.2026
Cena: 1450.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Kompleksowe przygotowanie uczestników do wdrożenia KSeF oraz zmian w podatkach (CIT, VAT, PIT). Szkolenie pozwoli zrozumieć nowe regulacje, przeanalizować praktyczne aspekty obsługi e-faktur, poznać obowiązki raportowe (JPK) i wypracować rozwiązania zapewniające zgodność z prawem oraz minimalizację ryzyk.

Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia niezbędne do prawidłowego wdrożenia KSeF, dostosowania procesów księgowych i podatkowych oraz zapewnienia ciągłości i efektywności rozliczeń.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Dowiesz się, jak przygotować firmę do obowiązkowego KSeF i uniknąć błędów w fakturowaniu.
  • Poznasz praktyczne aspekty obsługi e-faktur, w tym w sytuacjach wyjątkowych i offline.
  • Zyskasz wiedzę o nowych obowiązkach raportowych (JPK_CIT, JPK_Środki Trwałe) oraz zmianach w VAT, CIT i PIT.
  • Otrzymasz gotowe wskazówki do dostosowania systemów finansowo-księgowych i procedur wewnętrznych.
  • Nauczysz się minimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne, zapewniając zgodność z prawem.
I Dzień -  Wdrożenie KSeF (Krajowego Systemu e-Faktur): analiza procesów oraz zmiany w zakresie wystawiania i odbioru e-faktur:
 
1. Obecny stan prawny KSeF - etapy:
Co zostało już uchwalone?
Jakich aktów prawnych jeszcze oczekujemy?
Terminy wejścia w życie obowiązku KSeF i ewentualne przesunięcia.
2. Cel i ogólne założenia KSeF - funkcjonalności systemu
3. Podmioty wyłączone z KSeF /Wyznaczenie obligatoryjnego zakresu stosowania:
Podział bazy klientów
Faktury w obrocie międzynarodowym (udostępnianie przez KSeF i poza KSeF)
Faktury konsumenckie (B2C).
Bilety za przejazdy jako faktury uproszczone.
Samofakturowanie w relacjach z kontrahentami zagranicznymi.
Usługi finansowe i ubezpieczeniowe – szczególne przypadki.
Podatnicy zagraniczni bez stałego miejsca prowadzenia działalności.
Wyłączenia czasowe - katalog przypadków.
4. Szczególne przypadki faktur w kontekście KSeF:
Paragony z NIP do 450 zł.
Faktury generowane z kas fiskalnych.
Noty korygujące - możliwość stosowania.
Duplikaty faktur.
Faktury VAT RR.
5. Wysyłanie faktur do KSeF:
Nadawanie uprawnień do wystawiania faktur w KSeF 
Pierwotne uprawnienia właścicielskie
Certyfikaty KSeF typu 1 i typu 2 
Tokeny - uprawnienia tokenowe 
Sposoby wysyłki: interaktywna i wsadowa.
Data wystawienia i jej znaczenie.
Data wytworzenia - data wystawienia a data przesłania do KSeF
Zasady stosowania kursu waluty.
Co w przypadku odrzucenia faktury przez system?
Obowiązek wykazywania nr KSeF w JPK_V7.
Kiedy obowiązek stosowania kodów QR?
Wizualizacja faktur i znaczenie kodów QR.
6. Obieg faktur zakupowych:
Główne ryzyka związane z fakturami zakupowymi.
Optymalizacja procesów obiegu faktur.
Otrzymywanie faktur bez uwierzytelniania
Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
Pozyskiwanie numeru KSeF faktury zakupowej.
Jak liczyć termin płatności?
Konieczność aneksowania umów z dostawcami.
7. Praktyczne logowanie do KSeF:
Metody uwierzytelniania – podpis kwalifikowany, pieczęć, ePUAP.
Nadawanie uprawnień pracownikom, członkom zarządu, współpracownikom B2B.
Generowanie pary kluczy: prywatny/publiczny.
Przeglądanie faktur w systemie.
Proces wystawiania faktury w systemie.
Tworzenie identyfikatora wewnętrznego.
8. Płatności a KSeF:
Nowe zasady przy przelewach z mechanizmem podzielonej płatności (MPP).
Wymóg wskazywania nr KSeF na przelewach MPP i zwykłych.
Zbiorcze przelewy i identyfikatory zbiorcze.
9. Sankcje i kary:
Zakres naruszeń podlegających karom.
Termin wejścia w życie sankcji.
Odpowiedzialność: czy odpowiada spółka czy osoba fizyczna (fakturzysta)?
10. Tryb offline KSeF:
Obsługa zapowiedzianych i niezapowiedzianych przerw.
Tryb offline u podatnika.
Nowość: tryb offline 24.
Data wystawienia i otrzymania faktur w przypadku awarii.
11. Schema FA(3) – omówienie struktury:
Struktura techniczna faktury ustrukturyzowanej – format xml
Zmiany w schemacie FA(3) względem poprzednich wersji.
Załącznik – jako dodatkowy węzeł
12. Korygowanie faktur:
Nowe zasady korekty podatku należnego – faktura korygująca ustrukturyzowana.
Korekta podatku należnego w przypadku wystawiania faktur korygujących poza KSeF
Istotna zmiana w zakresie korekt podatku naliczonego
13.Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF.
14.Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych. 
15.Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
16.Wdrożenie KSef – „mapa drogowa” / wskazówki:
Indywidualizacja oprogramowania lokalnego:
- definiowanie i właściwe mapowanie wykonanych świadczeń;
- „zaciemnienie / zaślepienie” niestosowanych funkcjonalności / pól / węzłów (np. „metoda kasowa”);
- „autouzupełnienie”; 
Efektywna prezentacja numeru KSeF oraz dat normatywnych w systemach podatnika;
Właściwe zdefiniowanie i udzielenia uprawnień;
Komunikacja pomiędzy systemami informatycznymi podatnika
Identyfikacja jednostek podporządkowanych
 
II Dzień - Planowane i obowiązujące zmiany w przepisach podatkowych CIT, VAT, PIT (2025 –2026):
1. Nowe obowiązki JPK_KR_PD:
Terminy wejścia w życie JPK_KR_PD i JPK_ST_KR.
Wyłączenia podmiotowe z obowiązku raportowania.
Szczegółowy zakres danych w JPK_KR_PD.
Nowe słownikowe oznaczenia kont.
Węzeł RPD – przejście z wyniku bilansowego na podatkowy.
Konieczność dostosowania planu kont?
JPK_Środki Trwałe – od kiedy i jakie dane?
Ewidencja środków trwałych – uzupełnienia danych.
Kwestia środków trwałych nabytych przed i po 2025 r.
Wartość początkowa, dotacje i leasingi.
2. Procedura SME – nowe zasady w VAT od 01.01.2025:
Założenia i cel procedury SME.
Warunki i tryb uzyskania zwolnienia.
Możliwość odliczenia VAT w ramach procedury.
Wpływ na firmy kupujące od SME.
Portal SME on the Web – nowy system weryfikacyjny.
3. Nowe zasady określania miejsca świadczenia usług dla celów VAT:
Zmiany dotyczące wybranych kategorii usług.
Wpływ na rozliczenia transgraniczne.
4. Wprowadzenie systemu kaucyjnego w VAT:
Zakres podmiotów objętych nowymi przepisami.
Zmiany w podstawie opodatkowania.
Nowe obowiązki ewidencyjne i dokumentacyjne.
Zasady opodatkowania zwrotów opakowań.
5. Zmiany w podatkach dochodowych od 2025 r.:
Modyfikacje przepisów CIT i PIT.
Nowe limity, progi i ulgi podatkowe.
6. Deregulacja podatkowa:
Przegląd planowanych uproszczeń w przepisach.
Redukcja obowiązków sprawozdawczych.
7. Zmiany w zakresie właściwości urzędów skarbowych:
Nowe zasady przypisania podatników do urzędów.
8. Wprowadzone i planowane zmiany w CIT i PIT od 2026 r.:
Zmiany w limitach kosztów dotyczących samochodów osobowych
Globalny podatek minimalny
Zmiany w CIT-estońskim
Podatek minimalny
Wstępne założenia reformy podatków dochodowych.
Uproszczenia dla MŚP.
Potencjalne zmiany w opodatkowaniu zysków kapitałowych.


Mariusz Nowak

Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.


Koszty udziały w szkoleniu:

1 450 zł +23% VAT- koszt udziału za osobę
   750 zł +23% VAT
koszt udziału jednej osoby w wybranym dniu szkolenia

Uwaga - liczba miejsc ograniczona.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
26.01.2026 - 27.01.2026 Poznań 4993325 1450.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem e-mail szkolenia@bdo.pl

Pobierz formularz zgłoszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KSeF, JPK_CIT, PIT, VAT 2026 - kompleksowe przygotowanie do nowych obowiązków.

Termin: 26.01.2026 - 27.01.2026
Cena: 1450.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

Kompleksowe przygotowanie uczestników do wdrożenia KSeF oraz zmian w podatkach (CIT, VAT, PIT). Szkolenie pozwoli zrozumieć nowe regulacje, przeanalizować praktyczne aspekty obsługi e-faktur, poznać obowiązki raportowe (JPK) i wypracować rozwiązania zapewniające zgodność z prawem oraz minimalizację ryzyk.

Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia niezbędne do prawidłowego wdrożenia KSeF, dostosowania procesów księgowych i podatkowych oraz zapewnienia ciągłości i efektywności rozliczeń.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Dowiesz się, jak przygotować firmę do obowiązkowego KSeF i uniknąć błędów w fakturowaniu.
  • Poznasz praktyczne aspekty obsługi e-faktur, w tym w sytuacjach wyjątkowych i offline.
  • Zyskasz wiedzę o nowych obowiązkach raportowych (JPK_CIT, JPK_Środki Trwałe) oraz zmianach w VAT, CIT i PIT.
  • Otrzymasz gotowe wskazówki do dostosowania systemów finansowo-księgowych i procedur wewnętrznych.
  • Nauczysz się minimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne, zapewniając zgodność z prawem.


Program

I Dzień -  Wdrożenie KSeF (Krajowego Systemu e-Faktur): analiza procesów oraz zmiany w zakresie wystawiania i odbioru e-faktur:
 
1. Obecny stan prawny KSeF - etapy:
Co zostało już uchwalone?
Jakich aktów prawnych jeszcze oczekujemy?
Terminy wejścia w życie obowiązku KSeF i ewentualne przesunięcia.
2. Cel i ogólne założenia KSeF - funkcjonalności systemu
3. Podmioty wyłączone z KSeF /Wyznaczenie obligatoryjnego zakresu stosowania:
Podział bazy klientów
Faktury w obrocie międzynarodowym (udostępnianie przez KSeF i poza KSeF)
Faktury konsumenckie (B2C).
Bilety za przejazdy jako faktury uproszczone.
Samofakturowanie w relacjach z kontrahentami zagranicznymi.
Usługi finansowe i ubezpieczeniowe – szczególne przypadki.
Podatnicy zagraniczni bez stałego miejsca prowadzenia działalności.
Wyłączenia czasowe - katalog przypadków.
4. Szczególne przypadki faktur w kontekście KSeF:
Paragony z NIP do 450 zł.
Faktury generowane z kas fiskalnych.
Noty korygujące - możliwość stosowania.
Duplikaty faktur.
Faktury VAT RR.
5. Wysyłanie faktur do KSeF:
Nadawanie uprawnień do wystawiania faktur w KSeF 
Pierwotne uprawnienia właścicielskie
Certyfikaty KSeF typu 1 i typu 2 
Tokeny - uprawnienia tokenowe 
Sposoby wysyłki: interaktywna i wsadowa.
Data wystawienia i jej znaczenie.
Data wytworzenia - data wystawienia a data przesłania do KSeF
Zasady stosowania kursu waluty.
Co w przypadku odrzucenia faktury przez system?
Obowiązek wykazywania nr KSeF w JPK_V7.
Kiedy obowiązek stosowania kodów QR?
Wizualizacja faktur i znaczenie kodów QR.
6. Obieg faktur zakupowych:
Główne ryzyka związane z fakturami zakupowymi.
Optymalizacja procesów obiegu faktur.
Otrzymywanie faktur bez uwierzytelniania
Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
Pozyskiwanie numeru KSeF faktury zakupowej.
Jak liczyć termin płatności?
Konieczność aneksowania umów z dostawcami.
7. Praktyczne logowanie do KSeF:
Metody uwierzytelniania – podpis kwalifikowany, pieczęć, ePUAP.
Nadawanie uprawnień pracownikom, członkom zarządu, współpracownikom B2B.
Generowanie pary kluczy: prywatny/publiczny.
Przeglądanie faktur w systemie.
Proces wystawiania faktury w systemie.
Tworzenie identyfikatora wewnętrznego.
8. Płatności a KSeF:
Nowe zasady przy przelewach z mechanizmem podzielonej płatności (MPP).
Wymóg wskazywania nr KSeF na przelewach MPP i zwykłych.
Zbiorcze przelewy i identyfikatory zbiorcze.
9. Sankcje i kary:
Zakres naruszeń podlegających karom.
Termin wejścia w życie sankcji.
Odpowiedzialność: czy odpowiada spółka czy osoba fizyczna (fakturzysta)?
10. Tryb offline KSeF:
Obsługa zapowiedzianych i niezapowiedzianych przerw.
Tryb offline u podatnika.
Nowość: tryb offline 24.
Data wystawienia i otrzymania faktur w przypadku awarii.
11. Schema FA(3) – omówienie struktury:
Struktura techniczna faktury ustrukturyzowanej – format xml
Zmiany w schemacie FA(3) względem poprzednich wersji.
Załącznik – jako dodatkowy węzeł
12. Korygowanie faktur:
Nowe zasady korekty podatku należnego – faktura korygująca ustrukturyzowana.
Korekta podatku należnego w przypadku wystawiania faktur korygujących poza KSeF
Istotna zmiana w zakresie korekt podatku naliczonego
13.Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF.
14.Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych. 
15.Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
16.Wdrożenie KSef – „mapa drogowa” / wskazówki:
Indywidualizacja oprogramowania lokalnego:
- definiowanie i właściwe mapowanie wykonanych świadczeń;
- „zaciemnienie / zaślepienie” niestosowanych funkcjonalności / pól / węzłów (np. „metoda kasowa”);
- „autouzupełnienie”; 
Efektywna prezentacja numeru KSeF oraz dat normatywnych w systemach podatnika;
Właściwe zdefiniowanie i udzielenia uprawnień;
Komunikacja pomiędzy systemami informatycznymi podatnika
Identyfikacja jednostek podporządkowanych
 
II Dzień - Planowane i obowiązujące zmiany w przepisach podatkowych CIT, VAT, PIT (2025 –2026):
1. Nowe obowiązki JPK_KR_PD:
Terminy wejścia w życie JPK_KR_PD i JPK_ST_KR.
Wyłączenia podmiotowe z obowiązku raportowania.
Szczegółowy zakres danych w JPK_KR_PD.
Nowe słownikowe oznaczenia kont.
Węzeł RPD – przejście z wyniku bilansowego na podatkowy.
Konieczność dostosowania planu kont?
JPK_Środki Trwałe – od kiedy i jakie dane?
Ewidencja środków trwałych – uzupełnienia danych.
Kwestia środków trwałych nabytych przed i po 2025 r.
Wartość początkowa, dotacje i leasingi.
2. Procedura SME – nowe zasady w VAT od 01.01.2025:
Założenia i cel procedury SME.
Warunki i tryb uzyskania zwolnienia.
Możliwość odliczenia VAT w ramach procedury.
Wpływ na firmy kupujące od SME.
Portal SME on the Web – nowy system weryfikacyjny.
3. Nowe zasady określania miejsca świadczenia usług dla celów VAT:
Zmiany dotyczące wybranych kategorii usług.
Wpływ na rozliczenia transgraniczne.
4. Wprowadzenie systemu kaucyjnego w VAT:
Zakres podmiotów objętych nowymi przepisami.
Zmiany w podstawie opodatkowania.
Nowe obowiązki ewidencyjne i dokumentacyjne.
Zasady opodatkowania zwrotów opakowań.
5. Zmiany w podatkach dochodowych od 2025 r.:
Modyfikacje przepisów CIT i PIT.
Nowe limity, progi i ulgi podatkowe.
6. Deregulacja podatkowa:
Przegląd planowanych uproszczeń w przepisach.
Redukcja obowiązków sprawozdawczych.
7. Zmiany w zakresie właściwości urzędów skarbowych:
Nowe zasady przypisania podatników do urzędów.
8. Wprowadzone i planowane zmiany w CIT i PIT od 2026 r.:
Zmiany w limitach kosztów dotyczących samochodów osobowych
Globalny podatek minimalny
Zmiany w CIT-estońskim
Podatek minimalny
Wstępne założenia reformy podatków dochodowych.
Uproszczenia dla MŚP.
Potencjalne zmiany w opodatkowaniu zysków kapitałowych.


Prowadzący

Mariusz Nowak

Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.



Informacje dodatkowe

Koszty udziały w szkoleniu:

1 450 zł +23% VAT- koszt udziału za osobę
   750 zł +23% VAT
koszt udziału jednej osoby w wybranym dniu szkolenia

Uwaga - liczba miejsc ograniczona.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.