Zamknięcie podatkowe roku 2025 – najważniejsze obowiązki i rozliczenia w VAT, CIT i PIT.
Termin:
27.10.2025 - 28.10.2025
Cena:
1490.00 +VAT
Miejsce:
Poznań
Cel szkolenia
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, jak prawidłowo przygotować się do zamknięcia roku podatkowego, uwzględniając zmiany w VAT i podatkach dochodowych obowiązujące w 2025 roku.
Omówione zostaną korekty przychodów i kosztów, rozliczenia VAT na przełomie roku, obowiązki dokumentacyjne oraz najczęstsze błędy wykrywane w kontrolach. Dzięki temu uczestnicy będą mogli bezpiecznie zakończyć rok podatkowy i zminimalizować ryzyko sporu z organami podatkowymi.
Program
I Dzień - Podatek VAT:
1. Zmiany w trakcie 2025 roku:
2. Kaucje a VAT po nowemu
3. Usługi ciągłe – data powstania obowiązku podatkowego
4. Zaliczki w VAT a obowiązek podatkowy,
5. Zaliczki w eksporcie towarów – kiedy i jaki VAT
6.WDT i WNT – data obowiązku podatkowego
7. Refakturowanie zasady i obowiązek podatkowy
8. Zbycie nieruchomości a VAT:
- dylematy związane z rozumieniem pojęcia nieruchomości zabudowanej,
- zbycie samych gruntów
9. Korekty obrotu :
- korekty sprzedaży „in plus” i „in minus” – terminy rozliczeń
- kiedy korygować zawyżone/zaniżone stawki VAT
10. Biała lista a realne konsekwencje w VAT (w tym wykreślenie)
11. Zasady odliczania podatku naliczonego
12. Należyta staranność jako warunek odliczenia podatku naliczonego
13. Odliczanie VAT od zakupów dla pracowników i kontrahentów (prezenty, imprezy integracyjne itp.) – świadczenia darmowe lub częściowo odpłatne
14. Szacowanie obrotu – „transakcje” z pracownikiem
15. Premie / bonusy / rabaty pośrednie / usługi marketingowe a VAT
16.KSEF – zmiany w trakcie 2025 r.
17. Inne zagadnienia w podatku VAT, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych
II Dzień - Podatki dochodowe:
1. Przychody:
- przychody nietypowe
- przychody z rozwiązania odpisów aktualizujących
- zwłoka w płatnościach – czy skutkuje przychodem
- przedpłaty i zaliczki a przychód podatkowy
- przychody powstające na zasadzie kasowej
- przychody powstające w okresach rozliczeniowych
- korygowanie przychodów – zasady (w tym korygowanie przychodów z kar umownych)
2. Koszty uzyskania przychodu:
- związek przyczynowo- skutkowy wydatków z przychodami
- koszty na przełomie roku
- koszty pracownicze i ich rodzaje
- dokumentowanie wydatków, jako warunek zaliczalności wydatków do kosztów podatkowych
- reprezentacja – kiedy realnie występuje
- wydatki związane z odszkodowaniami/karami umownymi
- płatności na białą listę i przez split payment jako warunek dla bytu kosztu podatkowego
3. Hipotetyczna koszty odsetkowe
4. Korekta kosztów – kiedy na bieżąco a kiedy wstecz? (oczywista omyłka/błąd rachunkowy)
5. Ulga na złe długi w podatku dochodowym
6. Estoński CIT – istota, zalety i wady
7.Podatek u źródła:
- kiedy występuje, co do zasady
- korzystanie z urządzenia przemysłowego i licencji a podatek u źródła
- wyłączenia z poboru podatku u źródła,
8. Opodatkowanie fundacji rodzinnych
9. Mały podatnik – do kiedy i jakie zasady
10. Dokumentacja cen transferowych – dla kogo, jakie zasady
11. Obowiązki roczne w kontekście dokumentacji cen transferowych (CIT-TP)
12. Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników a podatek PIT
13. Wybór formy opodatkowania podatkiem PIT
14. Inne zagadnienia w podatkach dochodowych, w tym omówienie ważnych wyroków sądowych.
Prowadzący
Janusz PietrzykowskiDoradca podatkowy, specjalizuje się w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Urzędzie Kontroli Skarbowej oraz w Spółce Doradztwa Podatkowego Ernst & Young w charakterze doradcy podatkowego na stanowisku kierownika sekcji. Obecnie prowadzi własną kancelarię podatkową.
Informacje dodatkowe
Koszty udziału w szkoleniu:1 490 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej osoby
760 zł+ 23% VAT - koszt udziału jednej osoby w wybranym dniu szkolenia
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, lunch oraz serwis kawowy, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO w wersji elektronicznej.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.