Powered by Smartsupp
Skip to main content

KSeF 2.0 – gdzie jesteśmy, co się zmieniło, jak się przygotować.

Termin: 13.06.2025 - 13.06.2025
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Warszawa
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre
Towarowa 2

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Od 1 lutego lub kwietnia 2026 roku ma zacząć obowiązywać obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF). Obecnie trwają konsultacje społeczne nowelizacji ustawy, która wprowadza istotne zmiany w zakresie KSeF.

Na jakim etapie jesteśmy wdrażania KSeF w Polsce? Co zmienia się w nowej wersji ustawy? Czy konieczne będzie dostosowanie już rozpoczętych wdrożeń? Jakie korzyści może przynieść KSeF Twojej organizacji? I wreszcie – jak Polska wypada na tle innych krajów UE w zakresie e-fakturowania?

Odpowiedzi na te i inne pytania poznasz podczas naszego szkolenia, które poprowadzi współtwórca KSeF, ekspert VAT. Pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów, gdzie współtworzył koncepcję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) i uczestniczył w procesie legislacyjnym jego wdrażania.
1. Zacznijmy od przypomnienia:
  • czym jest system KSeF
  • czemu nie wszedł w życie
  • co się wydarzyło od tamtego czasu
2. Gdzie jesteśmy z KSeF:
  • kiedy system KSeF będzie musiał być obowiązkowo używany w mojej organizacji
  • na jakim etapie są ustawy, rozporządzenia
  • na jakim etapie są schemy e-faktury
3. KSeF 2.0 – co nowego w KSeF:
  • korzystanie z systemu off-line
  • identyfikacja przedsiębiorcy
  • faktury z kas, paragony jako faktury
  • załączniki do faktur
  • faktury dla konsumentów
  • nowa schema faktury
4. Jak KSeF będzie funkcjonował w praktyce:
  • Wystawianie faktur, obowiązkowe i nieobowiązkowe dane do faktur
  • Data wystawienia, data nadania numeru KSeF, data sprzedaży, data odebrania faktury
  • Odebranie faktury
  • Kto może wystawiać faktury i odbierać faktury w organizacji
  • Identyfikacja faktur otrzymywanych w KSeF
  • Załączniki do faktur – kto i jak może przesyłać przez KSeF
  • Czy KSeF rodzi ryzyka oszustw?
5. Kiedy powinienem zacząć wdrażać KSeF w mojej organizacji:
  • zmiany procesów fakturowania i obiegu dokumentów
  • czas dla informatyków
  • problemy praktyczne z wdrożeniem KSeF
  • procedury zabezpieczające przed KKS
6. Czy KSeF to tylko koszt:
  • zmiana w organizacji a nowe szanse
  • automatyzacja procesów
  • uporządkowanie procesów
  • faktury korygujące
7. Jak wygląda proces wdrażania KSeF w dużej organizacji od strony praktycznej:
  • interdyscyplinarny zespół
  • doradca podatkowy
  • inwentaryzacja procesów i systemów
  • planowanie zmian
  • testy
8. A może jednak KSeF nie wejdzie?
  • KSeF a przepisy unijne
  • KSeF-y w innych państwach UE
  • Stanowisko MF 
9. Podsumowanie – gdzie jesteśmy, kiedy i co musimy wdrażać.

Zbigniew Makowski

Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat.
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT.
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej.
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.
Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł +23% VAT - za osobę
720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
13.06.2025 - 13.06.2025 Warszawa 4909125 760.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KSeF 2.0 – gdzie jesteśmy, co się zmieniło, jak się przygotować.

Termin: 13.06.2025 - 13.06.2025
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Warszawa

Cel szkolenia

Od 1 lutego lub kwietnia 2026 roku ma zacząć obowiązywać obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF). Obecnie trwają konsultacje społeczne nowelizacji ustawy, która wprowadza istotne zmiany w zakresie KSeF.

Na jakim etapie jesteśmy wdrażania KSeF w Polsce? Co zmienia się w nowej wersji ustawy? Czy konieczne będzie dostosowanie już rozpoczętych wdrożeń? Jakie korzyści może przynieść KSeF Twojej organizacji? I wreszcie – jak Polska wypada na tle innych krajów UE w zakresie e-fakturowania?

Odpowiedzi na te i inne pytania poznasz podczas naszego szkolenia, które poprowadzi współtwórca KSeF, ekspert VAT. Pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów, gdzie współtworzył koncepcję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) i uczestniczył w procesie legislacyjnym jego wdrażania.

Program

1. Zacznijmy od przypomnienia:
  • czym jest system KSeF
  • czemu nie wszedł w życie
  • co się wydarzyło od tamtego czasu
2. Gdzie jesteśmy z KSeF:
  • kiedy system KSeF będzie musiał być obowiązkowo używany w mojej organizacji
  • na jakim etapie są ustawy, rozporządzenia
  • na jakim etapie są schemy e-faktury
3. KSeF 2.0 – co nowego w KSeF:
  • korzystanie z systemu off-line
  • identyfikacja przedsiębiorcy
  • faktury z kas, paragony jako faktury
  • załączniki do faktur
  • faktury dla konsumentów
  • nowa schema faktury
4. Jak KSeF będzie funkcjonował w praktyce:
  • Wystawianie faktur, obowiązkowe i nieobowiązkowe dane do faktur
  • Data wystawienia, data nadania numeru KSeF, data sprzedaży, data odebrania faktury
  • Odebranie faktury
  • Kto może wystawiać faktury i odbierać faktury w organizacji
  • Identyfikacja faktur otrzymywanych w KSeF
  • Załączniki do faktur – kto i jak może przesyłać przez KSeF
  • Czy KSeF rodzi ryzyka oszustw?
5. Kiedy powinienem zacząć wdrażać KSeF w mojej organizacji:
  • zmiany procesów fakturowania i obiegu dokumentów
  • czas dla informatyków
  • problemy praktyczne z wdrożeniem KSeF
  • procedury zabezpieczające przed KKS
6. Czy KSeF to tylko koszt:
  • zmiana w organizacji a nowe szanse
  • automatyzacja procesów
  • uporządkowanie procesów
  • faktury korygujące
7. Jak wygląda proces wdrażania KSeF w dużej organizacji od strony praktycznej:
  • interdyscyplinarny zespół
  • doradca podatkowy
  • inwentaryzacja procesów i systemów
  • planowanie zmian
  • testy
8. A może jednak KSeF nie wejdzie?
  • KSeF a przepisy unijne
  • KSeF-y w innych państwach UE
  • Stanowisko MF 
9. Podsumowanie – gdzie jesteśmy, kiedy i co musimy wdrażać.

Prowadzący

Zbigniew Makowski

Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat.
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT.
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej.
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.

Informacje dodatkowe

Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł +23% VAT - za osobę
720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.