Biuletyn Prawo Pracy i HR: Farmacja otwiera się na pracowników spoza branży
Branża farmaceutyczna, dotychczas uważana za hermetyczną, zaczyna otwierać się na pracowników spoza sektora, licząc na ich świeże spojrzenie i nowe podejście do pracy.
Biorąc pod lupę branżę farmaceutyczną daje się zauważyć poszukiwany profil idealnego kandydata. Zazwyczaj jest to osoba posiadająca wykształcenie medyczne lub okołomedyczne (np. farmacja, biotechnologia oraz pokrewne), z kilkuletnim doświadczeniem w branży oraz wysokim poziomem wiedzy merytorycznej w danym obszarze. Charakteryzująca się wysoką motywacją, dużym poziomem determinacji do poszukiwania nowych wyzwań oraz innymi kompetencjami z kategorii tych „miękkich”, jak np. umiejętność pracy w zespole. Powiedzmy sobie szczerze - w praktyce ciężko o takich pracowników. Coraz bardziej świadoma jest tego sama branża, dotychczas uważana przez kandydatów za hermetyczną, obecnie otwiera się na „nowe”. Widoczne jest to np. w ogłoszeniach na stanowiska sprzedażowe (np. Przedstawiciel Farmaceutyczny, Key Account Manager) oraz marketingowe (np. Product Manager) w obszarze OTC. Osoby pracujące na stanowiskach sprzedażowych na co dzień zajmują się promocją produktów bez recepty i suplementów diety na rynku aptecznym oraz w tzw. mass markecie. Mniej istotne jest tu wykształcenie czy branżowe doświadczenie kandydata, co sprawia, że idealnie na tych stanowiskach sprawdzą się pracownicy sektora FMCG, na co dzień współpracujący z klientami mass marketu oraz posiadający doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych. Przykład ten pokazuje, że dynamiczny rozwój branży wymusił na pracodawcach większą elastyczność, a w zakresie kompetencji przedłożenie wysokorozwiniętych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych ponad te nazywane twardymi, jak np. wykształcenie.
Newsletter BDO
Aktualności
- Gmina nie odliczy podatku VAT za usunięcie azbestu
- Usługi beauty z niższym Vatem a żywność drożeje
- Przejęcie zakładu pracy i obowiązki wobec ZUS
- Masaż tajski nie zawsze zwolniony z VAT
- Obowiązek przesyłania JPK_KR coraz bliżej
- Nowa interpretacja ogólna w sprawie ulgi B+R
- „Profit Trigger” to nie zawsze nieodpłatne świadczenie
- Jak przygotować strategię ESG w firmie?
- Faktury w KSeF przy przemieszczaniu własnych towarów
- VAT od towarów przekazanych w zamian za reklamę