Powered by Smartsupp
Skip to main content

Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja z dodatkami Power Query i Power Pivot - doskonalenie umiejętności.

Termin: 13.11.2025 - 14.11.2025
Cena: 1180.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Szkolenie warsztatowe przeznaczone jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny w pracy, dobrze znających podstawy Excela i pragnących w praktyce wykorzystać dodatki Power Query oraz Power Pivot. Warsztat wypełnia lukę pomiędzy wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych a zaawansowanym użytkowaniem Microsoft Excel. To dwa dni intensywnych, praktycznych zajęć z dużą ilością ćwiczeń opartych na rzeczywistych przykładach z praktyki biznesowej.

Cele szkolenia:
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie importu, przekształcania i analizy danych.
  • Automatyczny import danych z różnych źródeł (pliki, foldery, bazy danych, Internet).
  • Tworzenie modeli danych i raportów w Power Pivot.
  • Korzystanie z tabel i wykresów przestawnych oraz fragmentatorów i osi czasu.
  • Automatyzacja procesów analizy i raportowania danych.
  • Efektywna prezentacja danych biznesowych w sposób dynamiczny i przejrzysty.
Metody pracy:
Zajęcia prowadzone metodą warsztatową - uczestnicy samodzielnie wykonują ćwiczenia. Wykorzystanie projektora multimedialnego, arkuszy ćwiczeniowych i przykładów z praktyki. Indywidualne konsultacje w trakcie szkolenia. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów (drukowanych i elektronicznych) oraz przykładowe arkusze Excela.

Czas trwania szkolenia:
  • 2 dni szkoleniowe
  • Godziny zajęć: 9:00 - 15:00
  • Forma: warsztaty praktyczne
Korzyści dla uczestników:
  • Usprawnienie codziennej pracy analitycznej.
  • Automatyzacja procesów raportowania.
  • Szybsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji.
  • Oszczędność czasu przy pracy z dużymi zestawami danych.
  • Rozwój umiejętności analitycznych i raportowych.
Adresaci szkolenia:
Analitycy danych, kontrolerzy finansowi, księgowi, pracownicy działów sprzedaży, HR, logistyki oraz osoby dobrze znające podstawy Excela, które chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie analizy i raportowania danych.
 
1. Optymalizacja i personalizacja środowiska pracy:
1.1. Optymalna „personalizacja” programu do pracy
1.2. Zaawansowane opcje ustawień Excela
1.3. Instalacja dodatków

2. Zarządzanie nazwami i zakresami:
2.1. Zarządzanie nazwami
2.2. Deklarowanie nazw dynamicznych
2.3. Szerokie wykorzystanie nazw zakresów

3. Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:
3.1. Klasyczne narzędzia pobierania danych - MS Query
Źródła danych Excela
Kwerendy baz danych
Pobieranie danych z różnych źródeł
Pliki tekstowe
Wykorzystanie Internetu
3.2. Dodatek Power Query

1. Instalacja dodatku, konfiguracja oraz interfejs użytkownika.
2. Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych:
  • Z pliku (Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
  • Z wielu plików jednocześnie (z folderu)
  • Z zasobów sieciowych (strony internetowe)
3. Przygotowanie danych:
  • Filtrowanie i sortowanie danych
  • Usuwanie oraz zachowywanie wierszy i kolumn
  • Przekształcanie kolumn i wierszy
  • Transpozycja danych
  • Przekształcanie informacji tekstowych (przycinanie, zmiana wielkości liter, dodawanie prefiksów/sufiksów, wyodrębnianie tekstu)
  • Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku)
  • Praca na liczbach (operacje, zaokrąglanie itd.)
  • Grupowanie i agregowanie danych
  • Dzielenie i scalanie kolumn
  • Tworzenie własnych kolumn (niestandardowych, warunkowych, z przykładów, opartych na datach/liczbach/tekście)
4. Działania na zapytaniach:
  • Łączenie oraz scalanie zapytań
  • Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
  • Ustawienia ładowania danych
  • Duplikowanie i odwołania do zapytań
  • Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
  • Powrót z Excela do danych w Power Query - dalsza edycja zapytań
Dodatek Power Pivot:
1. Instalacja dodatku, konfiguracja oraz interfejs użytkownika.
2. Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot:
Z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe), klasycznie Ctrl+C / Ctrl+V, z bazy danych
Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
Filtrowanie danych przy imporcie
Wybieranie kolumn przy imporcie
3. Zarządzanie danymi w Power Pivot:
Widoki danych – widok diagramu
Tworzenie modelu danych i hierarchii - budowanie i edycja relacji
Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot

5. Tabele przestawne
5.1. Zasady tworzenia tabel przestawnych
5.2. Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej w Excelu
5.3. Tabele przestawne - różnice między Power Pivot a arkuszem Excel
5.4. Łączenie pól z różnych źródeł (spłaszczona tabela przestawna)
5.5. Powrót i edycja aktywnego modelu w Power Pivot
5.6. Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych
5.7. Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
5.8. Wykorzystanie fragmentatorów i osi czasu do zaawansowanej prezentacji danych
5.9. Tworzenie, formatowanie i filtrowanie wykresów przestawnych

6. Inne narzędzia analizy danych:
6.1. Sumy częściowe
6.2. Funkcje bazodanowe - przykłady zastosowań praktycznych
  • Dobór kryteriów
  • Alternatywa i koniunkcja kryteriów
6.3. Automatyzacja obliczeń - funkcje budowane przez użytkownika
6.4. Tworzenie własnych dodatków


Janusz Gach

doświadczony wykładowca, trener. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autor kilku podręczników z zakresu pracy w systemach MS Windows, obsłudze arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsłudze edytora MS Word


Cena*:  1 180 zł + 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby 
   
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?: 

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3–5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
13.11.2025 - 14.11.2025 Transmisja ONLINE 4967625 1180.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem e-mail szkolenia@bdo.pl

Pobierz formularz zgłoszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Import i porządkowanie danych, automatyczne ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja z dodatkami Power Query i Power Pivot - doskonalenie umiejętności.

Termin: 13.11.2025 - 14.11.2025
Cena: 1180.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Szkolenie warsztatowe przeznaczone jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny w pracy, dobrze znających podstawy Excela i pragnących w praktyce wykorzystać dodatki Power Query oraz Power Pivot. Warsztat wypełnia lukę pomiędzy wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych a zaawansowanym użytkowaniem Microsoft Excel. To dwa dni intensywnych, praktycznych zajęć z dużą ilością ćwiczeń opartych na rzeczywistych przykładach z praktyki biznesowej.

Cele szkolenia:
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie importu, przekształcania i analizy danych.
  • Automatyczny import danych z różnych źródeł (pliki, foldery, bazy danych, Internet).
  • Tworzenie modeli danych i raportów w Power Pivot.
  • Korzystanie z tabel i wykresów przestawnych oraz fragmentatorów i osi czasu.
  • Automatyzacja procesów analizy i raportowania danych.
  • Efektywna prezentacja danych biznesowych w sposób dynamiczny i przejrzysty.
Metody pracy:
Zajęcia prowadzone metodą warsztatową - uczestnicy samodzielnie wykonują ćwiczenia. Wykorzystanie projektora multimedialnego, arkuszy ćwiczeniowych i przykładów z praktyki. Indywidualne konsultacje w trakcie szkolenia. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów (drukowanych i elektronicznych) oraz przykładowe arkusze Excela.

Czas trwania szkolenia:
  • 2 dni szkoleniowe
  • Godziny zajęć: 9:00 - 15:00
  • Forma: warsztaty praktyczne
Korzyści dla uczestników:
  • Usprawnienie codziennej pracy analitycznej.
  • Automatyzacja procesów raportowania.
  • Szybsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji.
  • Oszczędność czasu przy pracy z dużymi zestawami danych.
  • Rozwój umiejętności analitycznych i raportowych.
Adresaci szkolenia:
Analitycy danych, kontrolerzy finansowi, księgowi, pracownicy działów sprzedaży, HR, logistyki oraz osoby dobrze znające podstawy Excela, które chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie analizy i raportowania danych.
 


Program

1. Optymalizacja i personalizacja środowiska pracy:
1.1. Optymalna „personalizacja” programu do pracy
1.2. Zaawansowane opcje ustawień Excela
1.3. Instalacja dodatków

2. Zarządzanie nazwami i zakresami:
2.1. Zarządzanie nazwami
2.2. Deklarowanie nazw dynamicznych
2.3. Szerokie wykorzystanie nazw zakresów

3. Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:
3.1. Klasyczne narzędzia pobierania danych - MS Query
Źródła danych Excela
Kwerendy baz danych
Pobieranie danych z różnych źródeł
Pliki tekstowe
Wykorzystanie Internetu
3.2. Dodatek Power Query

1. Instalacja dodatku, konfiguracja oraz interfejs użytkownika.
2. Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych:
  • Z pliku (Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
  • Z wielu plików jednocześnie (z folderu)
  • Z zasobów sieciowych (strony internetowe)
3. Przygotowanie danych:
  • Filtrowanie i sortowanie danych
  • Usuwanie oraz zachowywanie wierszy i kolumn
  • Przekształcanie kolumn i wierszy
  • Transpozycja danych
  • Przekształcanie informacji tekstowych (przycinanie, zmiana wielkości liter, dodawanie prefiksów/sufiksów, wyodrębnianie tekstu)
  • Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku)
  • Praca na liczbach (operacje, zaokrąglanie itd.)
  • Grupowanie i agregowanie danych
  • Dzielenie i scalanie kolumn
  • Tworzenie własnych kolumn (niestandardowych, warunkowych, z przykładów, opartych na datach/liczbach/tekście)
4. Działania na zapytaniach:
  • Łączenie oraz scalanie zapytań
  • Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
  • Ustawienia ładowania danych
  • Duplikowanie i odwołania do zapytań
  • Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
  • Powrót z Excela do danych w Power Query - dalsza edycja zapytań
Dodatek Power Pivot:
1. Instalacja dodatku, konfiguracja oraz interfejs użytkownika.
2. Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot:
Z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe), klasycznie Ctrl+C / Ctrl+V, z bazy danych
Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
Filtrowanie danych przy imporcie
Wybieranie kolumn przy imporcie
3. Zarządzanie danymi w Power Pivot:
Widoki danych – widok diagramu
Tworzenie modelu danych i hierarchii - budowanie i edycja relacji
Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot

5. Tabele przestawne
5.1. Zasady tworzenia tabel przestawnych
5.2. Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej w Excelu
5.3. Tabele przestawne - różnice między Power Pivot a arkuszem Excel
5.4. Łączenie pól z różnych źródeł (spłaszczona tabela przestawna)
5.5. Powrót i edycja aktywnego modelu w Power Pivot
5.6. Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych
5.7. Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
5.8. Wykorzystanie fragmentatorów i osi czasu do zaawansowanej prezentacji danych
5.9. Tworzenie, formatowanie i filtrowanie wykresów przestawnych

6. Inne narzędzia analizy danych:
6.1. Sumy częściowe
6.2. Funkcje bazodanowe - przykłady zastosowań praktycznych
  • Dobór kryteriów
  • Alternatywa i koniunkcja kryteriów
6.3. Automatyzacja obliczeń - funkcje budowane przez użytkownika
6.4. Tworzenie własnych dodatków


Prowadzący

Janusz Gach

doświadczony wykładowca, trener. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autor kilku podręczników z zakresu pracy w systemach MS Windows, obsłudze arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsłudze edytora MS Word



Informacje dodatkowe

Cena*:  1 180 zł + 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby 
   
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?: 

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3–5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.