PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r. - podatkowe zamknięcie roku w zakładzie pracy.
Termin: 12.01.2026 - 12.01.2026
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Zapraszamy na szkolenie, którego tematem jest przygotowanie informacji i deklaracji podatkowych za 2025 r. dla pracowników i innych osób zatrudnionych w zakładzie pracy.
Na szkoleniu zostaną omówione zasady przygotowania i wypełniania deklaracji i informacji podatkowych sporządzanych przez pracodawców (płatników) w związku z zakończeniem roku podatkowego.
Omówione zostaną również rodzaje przychodów osiągnięte przez podatników w 2025 r., sposób ich opodatkowania i rozliczenia przez płatnika oraz podatnika. Wyjaśnimy wątpliwości w zakresie właściwego ustalania adresu zamieszkania podatnika na potrzeby wystawiania przez płatnika informacji PIT-11 oraz omówimy sytuacje w których płatnik (np. zakład pracy) zobowiązany jest do skorygowania rocznych informacji i deklaracji podatkowych.
Cele szkolenia• poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych,
• przygotowanie osób odpowiedzialnych za obsługę płacową do przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r.
Program
I. Formy opodatkowania przychodów pracowników i innych osób wykonujących pracę w 2025r. – źródła osiągania przychodów, formy opodatkowania i obowiązek rozliczenia rocznego podatku.
II. Kwota wolna od podatku, ulgi i preferencje podatkowe obowiązujące w 2025r. – informacja PIT-11 sporządzona przez płatnika a zeznanie roczne podatnika - zaliczka a należny podatek.
III. Obowiązki płatnika w zakresie przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT za 2025r. – rodzaje formularzy podatkowych, terminy i forma ich przekazywania.
IV. Obowiązek sporządzenia PIT przy przejęciach pracowników i przekształceniach.
V. Przygotowania do podatkowego zamknięcia roku w zakładzie pracy.1. Zasady ustalania właściwego identyfikatora podatkowego podatnika. Czy w przypadku podania błędnego identyfikatora w PIT-11 płatnik ma obowiązek sporządzenia korekty PIT-11?
2. Weryfikacja adresów zamieszkania podatników - na jaki dzień należy ustalić adres zamieszkania podatnika wpisywany do informacji PIT-11?
3. Zasady ustalania właściwości urzędu skarbowego płatnika i podatnika.
VI. Wynagrodzenie dla płatnika podatku - art.28 Ordynacji podatkowej. Kiedy i w jakiej wysokości płatnik podatku może otrzymać wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie podatku dochodowego?
VII. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-4R za 2025r. 1. Kiedy zakład pracy zobowiązany jest do złożenia PIT-4R za 2025r.? – którzy płatnicy są zwolnieni z obowiązku złożenia tej deklaracji?
2. Wykazywanie w PIT-4R pobranych zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłaconych wynagrodzeń z umów o pracę i zasiłków z ubezpieczenia społecznego wypłaconych przez zakłady pracy. Zasady ustalania liczby podatników.
3. Zaliczki na podatek w PIT-4R:
• od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu zatrudnienia na umowy cywilnoprawne,
• od przychodów otrzymywanych przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich,
• od przychodów otrzymywanych przez członków zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.
5. Ograniczenie poboru zaliczki w PIT-4R.
6. Kiedy płatnik ma obowiązek złożenia korekty deklaracji PIT-4R? - zasady korygowania.
VIII. Przygotowanie informacji PIT-11 za 2025r.1. Czy płatnik zobowiązany jest posiadać potwierdzenie odbioru PIT-11 przez podatnika?
2. Wystawianie informacji PIT-11 w przypadku zatrudnienia pracownika w ramach kilku umów – kiedy należy pracownikowi wystawić więcej niż jedną informację PIT-11 za dany rok podatkowy?
3. Koszty uzyskania przychodu w PIT-11. – możliwość skorygowania wysokości KUP przez podatnika w zeznaniu rocznym. Błędna kwota KUP w PIT-11 a obowiązek sporządzenia korekty przez płatnika.
4. Których przychodów płatnik nie wykazuje w PIT-11.
5. Przychody z umów o pracę w informacji PIT-11 (m.in. przychody objęte ulgami w ramach PIT-0 – ulga dla młodych, dla seniora, 4+; wykazywanie przychodów po przekroczeniu limitu 85.528 zł, przychody wypłacone po ustaniu zatrudnienia)
6. Przychody z umów zlecenia i umów o dzieło w PIT-11( m.in. zróżnicowanie przychodów z tytułu umów cywilnoprawnych ze względu na wysokość KUP, przychody podatników korzystających z ulg w ramach PIT-0).
7. Wykazywanie zasiłków w PIT-11( m.in. zasiłków macierzyńskich opodatkowanych i zwolnionych).
8. Przychody z działalności wykonywanej osobiście w PIT -11 ( m.in. przychody członków rad nadzorczych, członków zarządów, menadżerów itp.).
9. Pozostałe przychody podatników w PIT-11 ( w tym przychody z innych źródeł):
• świadczenia z ZFŚS,
• odprawy i odszkodowania,
• inne świadczenia pracownicze i benefity.
10. Zasady wykazywania w PIT-11 składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne opłaconych w 2025r.
11. Składki członkowskie do związków zawodowych w PIT-11 za 2025r.
12. Przychody spadkobierców a PIT-11– przychody z praw majątkowych za 2025r.
IX. Obowiązek skorygowania informacji PIT-11 przez płatnika – które błędy wymagają skorygowania a w jakich sytuacjach płatnik nie sporządza korekty PIT-11? W jakim terminie należy przekazać skorygowaną informację PIT-11 do urzędu skarbowego?
X. Informacja PIT-R jako załącznik do PIT-11.
XI. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-8AR za 2025r. – zasady wypełniania deklaracji.
XII. Pytania – czas dla uczestników szkolenia. Prowadzący
Katarzyna Sobieszczańskaniezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z dużych banków. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów.
Informacje dodatkowe
Cena: 540 zł + 23% VAT*
490 zł + 23% VAT za osobę - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Cena obejmuje:• uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
• materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
• dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
• możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
• wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Jak to działa?• Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
• Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
• Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
• Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.