KSeF 2.0 w praktyce, na co zwrócić uwagę, jak się przygotować.
Termin: 23.01.2026 - 23.01.2026
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
1 lutego 2026 roku ma zacząć obowiązywać obowiązkowy system KSeF.
Co to oznacza dla mojej organizacji? Dlaczego KSeF jest taką rewolucją w fakturowaniu, a z drugiej strony, czy faktycznie jest się czego obawiać?
W trakcie tego szkolenia przedstawimy system KSeF od podszewki, od podstaw jego działania, przez fakturę ustrukturyzowaną, korekty, uwierzytelnienia i uprawnienia, po bezpieczeństwo całego systemu KSeF.
Podpowiemy na co zwrócić szczególną uwagę, co rozważyć przed wejściem KSeF w życie, jakie zmiany w umowach z kontrahentami mogą być konieczne, jakie wymagania stawiać dostawcom naszego systemu finansowo księgowego. Odczarujemy mity o KSeF, wspólnie wyrównamy swoją wiedzę na temat przyszłości fakturowania.
Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas naszego specjalistycznego szkolenia, które poprowadzi
Zbigniew Makowski który pełnił kluczową funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów, gdzie współtworzył koncepcję Krajowego Systemu e-Faktur, a także aktywnie uczestniczył w całym procesie legislacyjnym dotyczącym jego wdrożenia. Jego praktyczne doświadczenie i wiedza "od kuchni" sprawiają, że szkolenie będzie nie tylko merytoryczne, ale i unikalne pod względem eksperckim.
Program
1.Podstawy działania KSeF:
- czym jest system KSeF
- kogo i od kiedy obowiązuje
- okresy przejściowe
- sankcje za nieprzestrzeganie zasad
2.Faktura ustrukturyzowana:
- czym jest faktura ustrukturyzowana, czym różni się od faktury obecnej
- dlaczego faktura jest taka rozbudowana
- co znaczą pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne
- data wystawienia, data odebrania
- załączniki do faktur
- korekty faktur
- posługiwanie się fakturą poza KSeF
3.Tryb on-line, offline24, niedostępność i tryby awaryjne.
4.Uprawnienia i uwierzytelnienie do działania w KSeF.
- jak zacząć korzystać z KSeF
- kto ma uprawnienia właścicielskie i jak je zdobyć
- różne sposoby pracy w KSeF
5.Wyzwania organizacyjne KSeF:
- czemu KSeF wymaga mapowania obiegu faktur
- co KSeF może zmienić w mojej organizacji
- jak wykorzystać zmiany wprowadzane w związku z KSeF
6.Bezpieczeństwo KSeF:
- KSeF jako źródło ataku
- dlaczego powinienem chronić certyfikat
- czy KSeF przepuszcza puste faktury
Prowadzący
Zbigniew Makowski
Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat.
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT.
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej.
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.
Informacje dodatkowe
590 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?:- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.