Powered by Smartsupp
Skip to main content

PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r. - podatkowe zamknięcie roku w zakładzie pracy.

Termin: 12.01.2026 - 12.01.2026
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Zapraszamy na szkolenie, którego tematem jest przygotowanie informacji i deklaracji podatkowych za 2025 r. dla pracowników i innych osób zatrudnionych w zakładzie pracy.

Na szkoleniu zostaną omówione zasady przygotowania i wypełniania deklaracji i informacji podatkowych sporządzanych przez pracodawców (płatników) w związku z zakończeniem roku podatkowego. 
Omówione zostaną również rodzaje przychodów osiągnięte przez podatników w 2025 r., sposób ich opodatkowania i rozliczenia przez płatnika oraz podatnika. Wyjaśnimy wątpliwości w zakresie właściwego ustalania adresu zamieszkania podatnika na potrzeby wystawiania przez płatnika informacji PIT-11 oraz omówimy sytuacje w których płatnik (np. zakład pracy) zobowiązany jest do skorygowania rocznych informacji i deklaracji podatkowych.

Cele szkolenia
• poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych, 
• przygotowanie osób odpowiedzialnych za obsługę płacową do przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r. 
I.  Formy opodatkowania przychodów pracowników i innych osób wykonujących pracę  w 2025r. – źródła osiągania przychodów, formy opodatkowania i obowiązek rozliczenia rocznego podatku.
II. Kwota wolna od podatku, ulgi i preferencje podatkowe obowiązujące w 2025r. – informacja PIT-11 sporządzona przez płatnika a zeznanie roczne podatnika - zaliczka a należny podatek.
III. Obowiązki płatnika w zakresie przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT za 2025r. – rodzaje formularzy podatkowych, terminy i forma ich przekazywania.
IV. Obowiązek sporządzenia PIT przy przejęciach pracowników i przekształceniach.
V. Przygotowania do podatkowego zamknięcia roku w zakładzie pracy.

1. Zasady ustalania właściwego identyfikatora podatkowego podatnika. Czy w przypadku podania błędnego identyfikatora w PIT-11 płatnik ma obowiązek sporządzenia korekty PIT-11?
2. Weryfikacja adresów zamieszkania podatników -  na jaki dzień należy ustalić adres zamieszkania podatnika wpisywany do informacji PIT-11?
3. Zasady ustalania właściwości urzędu skarbowego płatnika i podatnika. 
VI. Wynagrodzenie dla płatnika podatku - art.28 Ordynacji podatkowej. Kiedy i w jakiej wysokości płatnik podatku może otrzymać wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie podatku dochodowego? 
VII. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-4R za 2025r. 

1. Kiedy zakład pracy zobowiązany jest do złożenia PIT-4R za 2025r.? – którzy płatnicy są zwolnieni z obowiązku złożenia tej deklaracji? 
2. Wykazywanie w PIT-4R pobranych zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłaconych wynagrodzeń z umów o pracę i zasiłków z ubezpieczenia społecznego wypłaconych przez zakłady pracy. Zasady ustalania liczby podatników. 
3. Zaliczki na podatek w PIT-4R:
• od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu zatrudnienia na umowy cywilnoprawne,
• od przychodów otrzymywanych przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich,
• od przychodów otrzymywanych przez członków zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.
5. Ograniczenie poboru zaliczki w PIT-4R.
6. Kiedy płatnik ma obowiązek złożenia korekty deklaracji PIT-4R? - zasady korygowania. 
VIII. Przygotowanie informacji PIT-11 za 2025r.
1. Czy płatnik zobowiązany jest posiadać potwierdzenie odbioru PIT-11 przez podatnika?
2. Wystawianie informacji PIT-11 w przypadku zatrudnienia pracownika w ramach kilku umów – kiedy należy pracownikowi wystawić więcej niż jedną informację PIT-11 za dany rok podatkowy? 
3. Koszty uzyskania przychodu w PIT-11. – możliwość skorygowania wysokości KUP przez podatnika w zeznaniu rocznym. Błędna kwota KUP w PIT-11 a obowiązek sporządzenia korekty przez płatnika.
4. Których przychodów płatnik nie wykazuje w PIT-11.
5. Przychody z umów o pracę w informacji PIT-11 (m.in. przychody objęte ulgami w ramach PIT-0 – ulga dla młodych, dla seniora, 4+; wykazywanie przychodów po przekroczeniu limitu 85.528 zł, przychody wypłacone po ustaniu zatrudnienia)
6. Przychody z umów zlecenia i umów o dzieło w PIT-11( m.in. zróżnicowanie przychodów z tytułu umów cywilnoprawnych ze względu na wysokość KUP, przychody podatników korzystających z ulg w ramach PIT-0).
7. Wykazywanie zasiłków w PIT-11( m.in. zasiłków macierzyńskich opodatkowanych i zwolnionych).
8. Przychody z działalności wykonywanej osobiście w PIT -11 ( m.in. przychody członków rad nadzorczych, członków zarządów, menadżerów itp.).
9. Pozostałe przychody podatników w PIT-11 ( w tym przychody z innych źródeł): 
• świadczenia z ZFŚS,
• odprawy i odszkodowania,
• inne świadczenia pracownicze i benefity.
10. Zasady wykazywania w PIT-11 składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne opłaconych w 2025r. 
11. Składki członkowskie do związków zawodowych w PIT-11 za 2025r. 
12. Przychody spadkobierców a PIT-11– przychody z praw majątkowych za 2025r.
IX. Obowiązek skorygowania informacji PIT-11 przez płatnika – które błędy wymagają skorygowania a w jakich sytuacjach płatnik nie sporządza korekty PIT-11? W jakim terminie należy przekazać skorygowaną informację PIT-11 do urzędu skarbowego? 
X. Informacja PIT-R jako załącznik do PIT-11. 
XI. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-8AR za 2025r. – zasady wypełniania deklaracji. 
XII. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.



Katarzyna Sobieszczańska
niezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z dużych banków. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów.
Cena:  540 zł + 23% VAT*

490 zł + 23% VAT za osobę - przy zgłoszeniu dwóch  lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
12.01.2026 - 12.01.2026 Transmisja ONLINE 4987925 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem e-mail szkolenia@bdo.pl

Pobierz formularz zgłoszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r. - podatkowe zamknięcie roku w zakładzie pracy.

Termin: 12.01.2026 - 12.01.2026
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Zapraszamy na szkolenie, którego tematem jest przygotowanie informacji i deklaracji podatkowych za 2025 r. dla pracowników i innych osób zatrudnionych w zakładzie pracy.

Na szkoleniu zostaną omówione zasady przygotowania i wypełniania deklaracji i informacji podatkowych sporządzanych przez pracodawców (płatników) w związku z zakończeniem roku podatkowego. 
Omówione zostaną również rodzaje przychodów osiągnięte przez podatników w 2025 r., sposób ich opodatkowania i rozliczenia przez płatnika oraz podatnika. Wyjaśnimy wątpliwości w zakresie właściwego ustalania adresu zamieszkania podatnika na potrzeby wystawiania przez płatnika informacji PIT-11 oraz omówimy sytuacje w których płatnik (np. zakład pracy) zobowiązany jest do skorygowania rocznych informacji i deklaracji podatkowych.

Cele szkolenia
• poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych, 
• przygotowanie osób odpowiedzialnych za obsługę płacową do przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR za 2025r. 


Program

I.  Formy opodatkowania przychodów pracowników i innych osób wykonujących pracę  w 2025r. – źródła osiągania przychodów, formy opodatkowania i obowiązek rozliczenia rocznego podatku.
II. Kwota wolna od podatku, ulgi i preferencje podatkowe obowiązujące w 2025r. – informacja PIT-11 sporządzona przez płatnika a zeznanie roczne podatnika - zaliczka a należny podatek.
III. Obowiązki płatnika w zakresie przygotowania informacji i deklaracji rocznych PIT za 2025r. – rodzaje formularzy podatkowych, terminy i forma ich przekazywania.
IV. Obowiązek sporządzenia PIT przy przejęciach pracowników i przekształceniach.
V. Przygotowania do podatkowego zamknięcia roku w zakładzie pracy.

1. Zasady ustalania właściwego identyfikatora podatkowego podatnika. Czy w przypadku podania błędnego identyfikatora w PIT-11 płatnik ma obowiązek sporządzenia korekty PIT-11?
2. Weryfikacja adresów zamieszkania podatników -  na jaki dzień należy ustalić adres zamieszkania podatnika wpisywany do informacji PIT-11?
3. Zasady ustalania właściwości urzędu skarbowego płatnika i podatnika. 
VI. Wynagrodzenie dla płatnika podatku - art.28 Ordynacji podatkowej. Kiedy i w jakiej wysokości płatnik podatku może otrzymać wynagrodzenie za terminowe odprowadzanie podatku dochodowego? 
VII. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-4R za 2025r. 

1. Kiedy zakład pracy zobowiązany jest do złożenia PIT-4R za 2025r.? – którzy płatnicy są zwolnieni z obowiązku złożenia tej deklaracji? 
2. Wykazywanie w PIT-4R pobranych zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłaconych wynagrodzeń z umów o pracę i zasiłków z ubezpieczenia społecznego wypłaconych przez zakłady pracy. Zasady ustalania liczby podatników. 
3. Zaliczki na podatek w PIT-4R:
• od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu zatrudnienia na umowy cywilnoprawne,
• od przychodów otrzymywanych przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich,
• od przychodów otrzymywanych przez członków zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.
5. Ograniczenie poboru zaliczki w PIT-4R.
6. Kiedy płatnik ma obowiązek złożenia korekty deklaracji PIT-4R? - zasady korygowania. 
VIII. Przygotowanie informacji PIT-11 za 2025r.
1. Czy płatnik zobowiązany jest posiadać potwierdzenie odbioru PIT-11 przez podatnika?
2. Wystawianie informacji PIT-11 w przypadku zatrudnienia pracownika w ramach kilku umów – kiedy należy pracownikowi wystawić więcej niż jedną informację PIT-11 za dany rok podatkowy? 
3. Koszty uzyskania przychodu w PIT-11. – możliwość skorygowania wysokości KUP przez podatnika w zeznaniu rocznym. Błędna kwota KUP w PIT-11 a obowiązek sporządzenia korekty przez płatnika.
4. Których przychodów płatnik nie wykazuje w PIT-11.
5. Przychody z umów o pracę w informacji PIT-11 (m.in. przychody objęte ulgami w ramach PIT-0 – ulga dla młodych, dla seniora, 4+; wykazywanie przychodów po przekroczeniu limitu 85.528 zł, przychody wypłacone po ustaniu zatrudnienia)
6. Przychody z umów zlecenia i umów o dzieło w PIT-11( m.in. zróżnicowanie przychodów z tytułu umów cywilnoprawnych ze względu na wysokość KUP, przychody podatników korzystających z ulg w ramach PIT-0).
7. Wykazywanie zasiłków w PIT-11( m.in. zasiłków macierzyńskich opodatkowanych i zwolnionych).
8. Przychody z działalności wykonywanej osobiście w PIT -11 ( m.in. przychody członków rad nadzorczych, członków zarządów, menadżerów itp.).
9. Pozostałe przychody podatników w PIT-11 ( w tym przychody z innych źródeł): 
• świadczenia z ZFŚS,
• odprawy i odszkodowania,
• inne świadczenia pracownicze i benefity.
10. Zasady wykazywania w PIT-11 składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne opłaconych w 2025r. 
11. Składki członkowskie do związków zawodowych w PIT-11 za 2025r. 
12. Przychody spadkobierców a PIT-11– przychody z praw majątkowych za 2025r.
IX. Obowiązek skorygowania informacji PIT-11 przez płatnika – które błędy wymagają skorygowania a w jakich sytuacjach płatnik nie sporządza korekty PIT-11? W jakim terminie należy przekazać skorygowaną informację PIT-11 do urzędu skarbowego? 
X. Informacja PIT-R jako załącznik do PIT-11. 
XI. Przygotowanie deklaracji rocznej PIT-8AR za 2025r. – zasady wypełniania deklaracji. 
XII. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.



Prowadzący

Katarzyna Sobieszczańska
niezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z dużych banków. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów.

Informacje dodatkowe

Cena:  540 zł + 23% VAT*

490 zł + 23% VAT za osobę - przy zgłoszeniu dwóch  lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.