Asertywna komunikacyjna (szkolenie na zamówienie)
Cel szkolenia
Rozwój wiedzy
- Poznanie stylów komunikowania się w zespole
- Poznanie metod radzenia sobie z trudnymi komunikacyjnie sytuacjami w zespole
- Poznanie roli i wpływu zachowań asertywnych na współpracę w zespole
- Poznanie technik przekazywania informacji zwrotnej i krytyki konstruktywnej
- Poznanie technik radzenia sobie ze stresem
Doskonalenie praktycznych umiejętności
- Umiejętność asertywnego komunikowania i budowania relacji
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji adekwatnych do sytuacji
- Rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń tak, aby nie zmniejszały one naszej skuteczności zespołowej
- Nauka przyjmowania informacji zwrotnej, jako bodziec do rozwoju (bez blokowania się, koncentracji na negatywnych stronach itd.)
- Nauka słuchania bez wydawania sądów, umiejętność dziękowania za sugestie, reagowania z wyprzedzeniem
- Nauka opanowywania stresu w trudnych sytuacjach
Rozwój świadomości i budowanie postaw
- Świadomość własnych zachowań i postępowania w sytuacjach zawodowych
- Zrozumienie, jak nasza emocjonalność wpływa na odczuwanie konfliktu – zmiana świadomości i postawy w tym zakresie
- Zmiana nieskutecznych sposobów komunikowania
- Stworzenie własnego, asertywnego stylu komunikacji w zespole
- Zbudowanie postawy „stanowczo i bez lęku”
Program
1. Różnice w sposobie porozumiewania się i bariery w komunikacji (moduł poświęcony różnicom w sposobie komunikowania się ludzi)
- Elementy procesu komunikacji
- Style komunikowania się
- Co wpływa, na jakość komunikacji między ludźmi
- Intencja a interpretacja
- Język faktów a interpretacja
- Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.)
- Bariery komunikacyjne
- Celowość działań komunikacyjnych, cel świadomy i cel nieświadomy
- Jaki mam styl komunikacji, autodiagnoza
- Co wynika z mojego stylu komunikowania się – szanse i zagrożenia
Praktyczne korzyści dla uczestników
- będą radzić sobie z przyczynami przekłamań na linii intencja nadawcy a interpretacja odbiorcy
- poznają przyczyny nieporozumień i błędnych interpretacji słów rozmówców
2. Mini warsztat moderacyjny (moduł poświęcony problemom i trudnościom w komunikacji)
- Identyfikowanie problemów i trudności
- Analiza zdefiniowanych problemów i podział na obszary merytoryczne
- Poszukiwanie rozwiązań na określone wcześniej problemy
- Prezentacja rozwiązań i pomysłów na forum całej grupy
Praktyczne korzyści dla uczestników
- zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji
- usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania
3. Skuteczne porozumiewanie się – główne zasady (moduł poświęcony głównie poznaniu możliwości wpływania na atmosferę poprzez używanie odpowiednich technik werbalnego wpływu: język perswazji, sposób prezentowania informacji, argumentacja)
- Język korzyści a język problemów
- Eliminacja języka egocentrycznego
- Perswazja poprzez słowo
- Techniki zmiany minusów na plusy
- Język wizji i kreowania potrzeb
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź
- Skuteczna argumentacja
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów
- Budowanie wiarygodności słowem
Praktyczne korzyści dla uczestników
- nauczą się budować skuteczne, przekonujące argumenty
- nauczą się wpływać na odbiór składanych propozycji, argumentów oraz wypowiedzi poprzez odpowiednie używanie słów i kolejności podawania informacji
- będą świadomie dobierali odpowiednie słowa do swojej wypowiedzi – zgodnie z celem, jaki zamierzają osiągnąć
- będą potrafili budować odpowiednie wizje, kreować potrzeby
- nauczą się budować wizerunek pewnego i wiarygodnego pracownika
4. Komunikacja asertywna w sytuacjach trudnych (moduł poświęcony ćwiczeniu umiejętności asertywności w czasie komunikacji w sytuacjach mogących rodzić napięcie)
- Komunikacja asertywna i warunki niezbędne w jej zastosowaniu;
- Modelowanie postawy asertywnej;
- Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka).
- Zastosowanie wybranych technik asertywnych
Praktyczne korzyści dla uczestników
- będą budować asertywną postawę podczas procesu komunikacji,
- będą grzecznie acz stanowczo mówić o własnych oczekiwaniach,
- będą potrafili radzić sobie z manipulacjami innych osób.
5. Trudne sytuacje komunikacyjne vs. nieporozumienia. Sposoby rozwiązywania napięć w zespole radzenie sobie ze stresem (moduł poświęcony głównie poznaniu specyfiki trudnych sytuacji i radzenia sobie z nimi)
- Wprowadzenie do specyfiki trudnych sytuacji
- Nieporozumienie, jako szansa na doskonalenie relacji interpersonalnych
- Różnice w stylach reagowania na trudną sytuację
- Identyfikowanie czynników sprzyjających pojawianiu się nerwowych sytuacji
- Bank problemów mogących się pojawić w miejscu pracy
- Analiza zdefiniowanych potencjalnych problemów oraz poszukiwanie rozwiązań
- Komunikacja z „trudnym rozmówcą”
- Techniki antystresowe do wykorzystania
- Indywidualny plan rozwoju uczestników szkolenia – planowanie wdrożenia nabytych umiejętności
Praktyczne korzyści dla uczestników
- nauczą się kierować rozmową,
- nauczą się rozwiązywać trudne, patowe sytuacje dzięki stosowaniu odpowiednich pytań,
- zwiększą skuteczność osiągania swojego celu;
- zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji,
- usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania.
Informacje organizacyjne
Cena ustalana indywidualnie
Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na
Iwona Charzewska
Manager szkolenia in-company
tel: +48 (22) 543 16 99
Newsletter BDO
Aktualności
- Kasowy PIT podpisany przez Prezydenta
- VAT w procedurze SME
- Egzekucja administracyjna z wynagrodzenia za pracę
- Klika słów o urlopie na żądanie
- Cyfryzacja dokumentów księgowych
- Nowa definicja budynku i budowli
- Limit płatności gotówkowych z wątpliwościami
- Amortyzacja łodzi sezonowej
- Ochrona sygnalistów już obowiązuje
- Podatek od budowli wchodzącej w skład przedsiębiorstwa