Skip to main content

Zatrudnianie i Legalizacja cudzoziemców w Polsce 2024 - Dwudniowy Kurs od podstaw

Termin: 22.05.2024 - 23.05.2024
Cena: 980.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

tel. 22 543 16 06
e-mail: szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

 
Celem kursu jest zapoznanie z systemem legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w Polsce przez kadry w organizacjach i przygotowanie ich do wykonywania funkcji legalizatorów. Kurs od podstaw tłumaczy standardowe zasady legalizacji znajdujące się w Ustawie o cudzoziemcach i Ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z wykorzystaniem przykładów i oficjalnych formularzy. Nie zabraknie także wyjaśnienia modyfikacji systemu zawartych w przepisach szczególnych m. in. Ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Rok 2024 pod względem prawa imigracyjnego będzie nieco nietypowy. Zmiana rządu w Polsce doprowadziła do czasowego przestoju w zmianach prawa imigracyjnego, jako tematu uznawanego jako drugorzędny względem aktualnych problemów politycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiany w prawie będą musiały się pojawić m. in. w wyniku zrewidowanego Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zawiera poważną reformę w zakresie legalizacji zatrudniania cudzoziemców, a także głośnego unijnego paktu migracyjnego (Pakt o azylu
i migracji), który poza kwestiami związanymi z azylem i ochroną międzynarodową obejmuje również pewne zmiany  w zakresie zezwoleń na pobyt czasowy i pracę, a także zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE. To wszystko oznacza, że Polska prędzej czy później będzie musiała realizować uzgodnione reguły i tym samym odpowiednio zmienić przepisy dotyczące legalizacji pracy i pobytu.
Kurs ma przedstawić teoretyczne i praktyczne zasady postępowania z różnymi przypadkami związanymi z legalnym zatrudnieniem obywateli m.in. Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Indii, Nepalu, Filipin, Wietnamu zarówno w kontekście przepisów ogólnych, jak i szczególnych rozwiązań wprowadzonych w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy. Uwzględniając systemowy problem przewlekłości postępowań dotyczących cudzoziemców przedstawione zostaną sposoby radzenia sobie z tym zagadnieniem. Biorący udział zostaną także zapoznani z podstawowymi informacjami dotyczącymi odwołań i skarg do sądu administracyjnego w sprawach legalizacyjnych. Kurs będzie miał charakter interaktywny i będzie realizowany z wykorzystaniem case study z praktyki doradczej wykładowców z wykorzystaniem m. in. orzeczeń sądów, protokołów kontroli, stanowisk SG i PIP w zakresie stosowanych przepisów.
1.    Źródła prawa i podstawowych informacji dotyczących postępowań tzw. cudzoziemskich
a)    Gdzie szukać odpowiedzi w sprawach cudzoziemskich?
b)    Które przepisy prawa stosowane są najczęściej w praktyce spraw cudzoziemskich?
2.    Rola i zadania pracodawcy / pełnomocnika / specjalisty ds. obsługi cudzoziemców w procedurze legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium RP
a)    Audyt statusu prawnego pobytu cudzoziemca
b)    Obowiązek informacyjny
c)    Odpowiedzialność i ryzyka związane z nielegalnym pobytem cudzoziemca
3.    Zasady przekraczania granicy PL / UE przez cudzoziemców
a)    Wymagania, obowiązki, ryzyka
4.    Rodzaje tytułów pobytowych
a)    Decyzja administracyjna a tzw. plastik (karta pobytu)
b)    Dokument podróży cudzoziemca i rodzaje stempli (pieczątek) granicznych
5.    Legalizacja pobytu cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce – wybrane zagadnienia
a)    Czym jest ruchu bezwizowy i jak z niego korzystać (jak liczyć okres 90/180)?
b)    Jakie rodzaje wiz pozwalają na pracę w Polsce i jak je uzyskać?
c)    Korzystanie z ruchu bezwizowego po pobycie na podstawie wizy krajowej, zezwoleń na pobyt.
d)    Czym jest zezwolenia na pobyt czasowy, a czym karta pobytu?
e)    Jakie istnieją rodzaje zezwoleń pobytowych?
f)    Czy adnotacja “dostęp do rynku pracy” na karcie pobytu pozwala na legalne zatrudnienie cudzoziemca?’
g)    Czym jest “Niebieska karta UE”?
h)    Legalność pobytu w trakcie procesu uzyskiwania zezwolenia na pobyt – „kłopotliwy “stempel”
i)    Obywatele UE i EOG – rejestracja pobytu.
j)    status pobytowy obywateli Ukrainy
6.    Prowadzenie postępowań legalizujących pobyt cudzoziemca – praktyczne aspekty
a)    podstawowe zasady sporządzania wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy i pracę – wymagania formalne i merytoryczne, usuwanie braków formalnych wniosku, skutki niedopełnienia oznaczonych obowiązków przez cudzoziemca
b)    najczęściej popełniane błędy na etapie przygotowania wniosków i prowadzenia postępowań administracyjnych
c)    Jak usprawnić komunikację z urzędami wojewódzkimi?
d)    Czy w obecnym stanie prawnym da się przyśpieszyć postępowanie legalizujące pobyt cudzoziemca?
e)    Nowy wniosek czy zmiana zezwolenia?
f)    Zmiana celu pobytu w trakcie prowadzonego postępowania
g)    Obowiązki cudzoziemców wobec wojewody i skutki ich niezachowania
h)    Przyczyny odmowy udzielenia zezwolenia pobytowego
7.    Legalizacja pracy cudzoziemców na terytorium RP
a)    Czym jest legalizacja pracy cudzoziemców na terytorium RP?
b)    Jakie dokumenty legalizują pracę na terytorium RP i kto powinien je uzyskać?
c)    Jakie warunki muszą być spełnione, aby cudzoziemiec wykonywał pracę na terytorium RP legalnie?
d)    Co należy zrobić w przypadku zmiany warunków pracy na podstawie dokumentu legalizacyjnego?
8.    Uproszczona legalizacja pracy obywateli Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy – oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
a)    Czym jest oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi?
b)    Jak wygląda procedura wpisu oświadczenia do ewidencji?
c)    Jak wypełnić oświadczenie?
d)    Obowiązki związane z zatrudnieniem cudzoziemca na podstawie oświadczenia.
e)    Jak legalizować pracę cudzoziemca po zakończeniu ważności oświadczenia?
f)    Czy warunki pracy cudzoziemca korzystającego z oświadczenia mogą ulec zmianie?
g)    Zwolnienie z konieczności rejestrowania nowego oświadczenia.
h)    Kiedy starosta może odmówić rejestracji oświadczenia?
9.    Zezwolenia na pracę  – zatrudnianie obywateli wszystkich państw świata
a)    Czym jest zezwolenie na pracę?
b)    Jak przeprowadzić procedurę uzyskania zezwolenia na pracę?
c)    Jak wypełnić formularz wniosku o wydanie zezwolenia na pracę?
d)    Obowiązki pracodawcy zatrudniającego na podstawie zezwolenia na pracę
e)    Jak legalizować pracę cudzoziemca po zakończeniu ważności zezwolenia?
f)    Czy warunki pracy cudzoziemca korzystającego z zezwolenia na pracę mogą ulec zmianie?
g)    Jakie są typy zezwoleń i jakie mają znaczenie?
h)    Praca sezonowa – zezwolenie na pracę szczególnego typu
10.    Obowiązki podmiotów delegujących cudzoziemców do Polski w celu wykonywania pracy
11.    Jak legalnie przejąć cudzoziemca od innego pracodawcy? Najczęściej popełniane błędy

12.    Test rynku pracy – informacja starosty o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych – niezbędny element procedury uzyskiwania zezwolenia na pracę i niektórych kart pobytu
a)    Co to jest test rynku pracy i do czego służy?
b)    Jak formułować ofertę pracy?
c)    Kiedy nie trzeba przeprowadzać testu rynku pracy?
13.    Wybrane przypadki nie wymagające uzyskiwania dokumentów legalizujących pracę
a)    Kontynuowanie pracy u tego samego pracodawcy po zakończeniu ważności dokumentu legalizacyjnego – czy jest możliwe?
b)    Obywatele UE, EOG i innych Państw korzystający ze swobody przepływu osób
c)    Posiadacze zezwoleń na pobyt stały i zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE
d)    Posiadacze Karty Polaka
e)    Zwolnienia z legalizacji pracy wynikające z ministerialnego rozporządzenia
14.     Nielegalne zatrudnienie – konsekwencje i sposoby obrony.
a)    Czym charakteryzuje się powierzenie nielegalnego wykonywania pracy?
b)    Jakie kary grożą w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
c)    Czy spółka ponosi konsekwencje w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
d)    Czy cudzoziemiec ponosi konsekwencje nielegalnego wykonywania pracy?
e)    Kto ma prawo kontrolować legalność zatrudnienia cudzoziemców i jakie ma uprawnienia? Omówienie przykładowych protokołów kontroli.
f)    Jak się bronić w postępowaniu dotyczącym nielegalnego zatrudnienia?
15.    Bezczynność organu i przewlekłość postępowania w sprawach dotyczących zatrudniania cudzoziemców.
a)    Jak reagować na bezczynność organu administracji i przewlekłość postępowania?
b)    Kiedy możemy wnieść ponaglenie na działanie organu, kto je rozpatruje i w jakim terminie?
16.    W jakich sytuacjach warto odwoływać się od decyzji organu, a kiedy działa sąd administracyjny?
a)    W jaki sposób wnieść odwołanie i kto je rozpatruje?
b)    Jakiej argumentacji można użyć w postępowaniu odwoławczym?
c)    Jakie są skutki wniesienia odwołania?
d)    Czy decyzje wydane w postępowaniu odwoławczym mogą być zaskarżone do sądu?
e)    Jakie są wymogi do złożenia skargi do sądu administracyjnego?
17.    Jak uzyskać numer PESEL dla cudzoziemca?
a)    Jak dokonać zameldowania cudzoziemca w celu uzyskania numeru PESEL?
b)    Uzyskiwanie numeru PESEL poprzez złożenie wniosku w urzędzie.
18.    [NOWOŚCI 2024] KPO i pakt migracyjny UE, a sprawa polska – jakie zmiany przyniesie 2024 rok?
a)    Nowy rząd polski, a prawo imigracyjne – czy zmiana władzy oznacza zmianę polityki migracyjnej?
b)    KPO a prawo imigracyjne – czy prace nad projekt ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców muszą się zakończyć wraz z odejściem poprzedniego rządu?
c)    Pakt migracyjny UE – czy dotyczy tylko azylu i nielegalnej imigracji, czy może wpłynąć również na legalną imigracje do Polski?
19.    Inwazja Rosji na Ukrainę –„specustawa” z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy
a)    Jak wygląda praca obywateli UA na podstawie specustawy? Jakie wymogi muszą być spełnione?
b)    Co to jest PESEL UKR oraz Diia.pl i jakie mają znaczenie?
c)    Kto może korzystać ze specjalnych rozwiązań?
d)    Czy obejmują one każdego obywatela Ukrainy?
e)    Co jeżeli ktoś dostał się do Polski tranzytem przez inne państwo członkowskie UE?
f)    Co jeżeli ktoś znalazł się w Polsce bez żadnych dokumentów albo są one niepełne?
g)    Zezwolenia na pobyt czasowy – rozwiązania dla obywateli UA.
20.    Rządowy projekt nowej ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców – oczekiwanie na zastąpienie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
a)    Rewolucja czy ewolucja zasad zatrudniania cudzoziemców? Jak projektowane przepisy mają się do aktualnych?
b)    Likwidacja przesłanki testu rynku pracy – zezwolenia na pracę bez informacji starosty.
c)    Zaostrzenie kryteriów uzyskiwania zezwoleń na pracę
d)    Pełna digitalizacja postępowań administracyjnych związanych z legalizacją pracy i usprawnienie przekazywania danych organom kontrolnym.

 

Piotr Raczak
jest adwokatem i członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie obsługi procesowej sporów cywilnych, pracowniczych i ubezpieczeniowych. Reprezentował z sukcesem klientów przed większością instytucji wymiaru sprawiedliwości nie wyłączając Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie.

Łukasz Bańkowski
jest radcą prawnym w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek oraz członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie. Świadczy kompleksowe doradztwo prawne oraz obsługę gospodarczą przedsiębiorców, w szczególności agencji zatrudnienia i organizacji sportowych. Jego doświadczenie obejmuje bieżącą obsługę i doradztwo prawno-gospodarcze klubów sportowych w zakresie m.in. opiniowania umów, negocjowania kontraktów piłkarskich, prawnych aspektów organizacji imprez sportowych, a także sporów majątkowych dotyczących kontraktów o profesjonalne uprawianie piłki nożnej. Uczestniczy jako pełnomocnik w postępowaniach administracyjnych, przed organami administracji publicznej wszystkich stopni, we wszelkich sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych wymagających kontroli działalności organów ww. sprawach. Zajmuje się projektami doradczymi i szkoleniowymi związanymi z zatrudnieniem cudzoziemców na terytorium RP oraz wsparciem pracodawców w procesach kontroli legalności zatrudnienia cudzoziemców prowadzonych przez SG i PIP. Był konsultantem prawnym w ramach programu rządowego „Poland Business Harbour”.

TRANSMISJA ONLINE*: w trosce o szeroką dostępność naszych usług  oraz Państwa wygodę, uruchomiliśmy również powyższe zajęcia w formule online. Oznacza to, że bez konieczności wychodzenia z domu, możecie Państwo uczestniczyć w powyższym szkoleniu.

Transmisję można odbierać z każdego urządzenia mobilnego, co oznacza, że uczestnikiem naszego kursu można być niemal z każdego miejsca na ziemi, wystarczy posiadać chociażby telefon z dostępem do Internetu.

Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli ograniczyć czas oraz koszty transportu uczestnikom mieszkającym w dalszej odległości od miejsc realizacji zajęć stacjonarnych.
Jak to działa?

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań

Cena: 980 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe oraz certyfikat BDO Academy przesłany w wersji elektronicznej

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
22.05.2024 - 23.05.2024 Transmisja ONLINE 4749124 980.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Zatrudnianie i Legalizacja cudzoziemców w Polsce 2024 - Dwudniowy Kurs od podstaw

Termin: 22.05.2024 - 23.05.2024
Cena: 980.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

 
Celem kursu jest zapoznanie z systemem legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w Polsce przez kadry w organizacjach i przygotowanie ich do wykonywania funkcji legalizatorów. Kurs od podstaw tłumaczy standardowe zasady legalizacji znajdujące się w Ustawie o cudzoziemcach i Ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z wykorzystaniem przykładów i oficjalnych formularzy. Nie zabraknie także wyjaśnienia modyfikacji systemu zawartych w przepisach szczególnych m. in. Ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Rok 2024 pod względem prawa imigracyjnego będzie nieco nietypowy. Zmiana rządu w Polsce doprowadziła do czasowego przestoju w zmianach prawa imigracyjnego, jako tematu uznawanego jako drugorzędny względem aktualnych problemów politycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiany w prawie będą musiały się pojawić m. in. w wyniku zrewidowanego Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zawiera poważną reformę w zakresie legalizacji zatrudniania cudzoziemców, a także głośnego unijnego paktu migracyjnego (Pakt o azylu
i migracji), który poza kwestiami związanymi z azylem i ochroną międzynarodową obejmuje również pewne zmiany  w zakresie zezwoleń na pobyt czasowy i pracę, a także zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE. To wszystko oznacza, że Polska prędzej czy później będzie musiała realizować uzgodnione reguły i tym samym odpowiednio zmienić przepisy dotyczące legalizacji pracy i pobytu.
Kurs ma przedstawić teoretyczne i praktyczne zasady postępowania z różnymi przypadkami związanymi z legalnym zatrudnieniem obywateli m.in. Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Indii, Nepalu, Filipin, Wietnamu zarówno w kontekście przepisów ogólnych, jak i szczególnych rozwiązań wprowadzonych w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy. Uwzględniając systemowy problem przewlekłości postępowań dotyczących cudzoziemców przedstawione zostaną sposoby radzenia sobie z tym zagadnieniem. Biorący udział zostaną także zapoznani z podstawowymi informacjami dotyczącymi odwołań i skarg do sądu administracyjnego w sprawach legalizacyjnych. Kurs będzie miał charakter interaktywny i będzie realizowany z wykorzystaniem case study z praktyki doradczej wykładowców z wykorzystaniem m. in. orzeczeń sądów, protokołów kontroli, stanowisk SG i PIP w zakresie stosowanych przepisów.

Program

1.    Źródła prawa i podstawowych informacji dotyczących postępowań tzw. cudzoziemskich
a)    Gdzie szukać odpowiedzi w sprawach cudzoziemskich?
b)    Które przepisy prawa stosowane są najczęściej w praktyce spraw cudzoziemskich?
2.    Rola i zadania pracodawcy / pełnomocnika / specjalisty ds. obsługi cudzoziemców w procedurze legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium RP
a)    Audyt statusu prawnego pobytu cudzoziemca
b)    Obowiązek informacyjny
c)    Odpowiedzialność i ryzyka związane z nielegalnym pobytem cudzoziemca
3.    Zasady przekraczania granicy PL / UE przez cudzoziemców
a)    Wymagania, obowiązki, ryzyka
4.    Rodzaje tytułów pobytowych
a)    Decyzja administracyjna a tzw. plastik (karta pobytu)
b)    Dokument podróży cudzoziemca i rodzaje stempli (pieczątek) granicznych
5.    Legalizacja pobytu cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce – wybrane zagadnienia
a)    Czym jest ruchu bezwizowy i jak z niego korzystać (jak liczyć okres 90/180)?
b)    Jakie rodzaje wiz pozwalają na pracę w Polsce i jak je uzyskać?
c)    Korzystanie z ruchu bezwizowego po pobycie na podstawie wizy krajowej, zezwoleń na pobyt.
d)    Czym jest zezwolenia na pobyt czasowy, a czym karta pobytu?
e)    Jakie istnieją rodzaje zezwoleń pobytowych?
f)    Czy adnotacja “dostęp do rynku pracy” na karcie pobytu pozwala na legalne zatrudnienie cudzoziemca?’
g)    Czym jest “Niebieska karta UE”?
h)    Legalność pobytu w trakcie procesu uzyskiwania zezwolenia na pobyt – „kłopotliwy “stempel”
i)    Obywatele UE i EOG – rejestracja pobytu.
j)    status pobytowy obywateli Ukrainy
6.    Prowadzenie postępowań legalizujących pobyt cudzoziemca – praktyczne aspekty
a)    podstawowe zasady sporządzania wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy i pracę – wymagania formalne i merytoryczne, usuwanie braków formalnych wniosku, skutki niedopełnienia oznaczonych obowiązków przez cudzoziemca
b)    najczęściej popełniane błędy na etapie przygotowania wniosków i prowadzenia postępowań administracyjnych
c)    Jak usprawnić komunikację z urzędami wojewódzkimi?
d)    Czy w obecnym stanie prawnym da się przyśpieszyć postępowanie legalizujące pobyt cudzoziemca?
e)    Nowy wniosek czy zmiana zezwolenia?
f)    Zmiana celu pobytu w trakcie prowadzonego postępowania
g)    Obowiązki cudzoziemców wobec wojewody i skutki ich niezachowania
h)    Przyczyny odmowy udzielenia zezwolenia pobytowego
7.    Legalizacja pracy cudzoziemców na terytorium RP
a)    Czym jest legalizacja pracy cudzoziemców na terytorium RP?
b)    Jakie dokumenty legalizują pracę na terytorium RP i kto powinien je uzyskać?
c)    Jakie warunki muszą być spełnione, aby cudzoziemiec wykonywał pracę na terytorium RP legalnie?
d)    Co należy zrobić w przypadku zmiany warunków pracy na podstawie dokumentu legalizacyjnego?
8.    Uproszczona legalizacja pracy obywateli Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy – oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
a)    Czym jest oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi?
b)    Jak wygląda procedura wpisu oświadczenia do ewidencji?
c)    Jak wypełnić oświadczenie?
d)    Obowiązki związane z zatrudnieniem cudzoziemca na podstawie oświadczenia.
e)    Jak legalizować pracę cudzoziemca po zakończeniu ważności oświadczenia?
f)    Czy warunki pracy cudzoziemca korzystającego z oświadczenia mogą ulec zmianie?
g)    Zwolnienie z konieczności rejestrowania nowego oświadczenia.
h)    Kiedy starosta może odmówić rejestracji oświadczenia?
9.    Zezwolenia na pracę  – zatrudnianie obywateli wszystkich państw świata
a)    Czym jest zezwolenie na pracę?
b)    Jak przeprowadzić procedurę uzyskania zezwolenia na pracę?
c)    Jak wypełnić formularz wniosku o wydanie zezwolenia na pracę?
d)    Obowiązki pracodawcy zatrudniającego na podstawie zezwolenia na pracę
e)    Jak legalizować pracę cudzoziemca po zakończeniu ważności zezwolenia?
f)    Czy warunki pracy cudzoziemca korzystającego z zezwolenia na pracę mogą ulec zmianie?
g)    Jakie są typy zezwoleń i jakie mają znaczenie?
h)    Praca sezonowa – zezwolenie na pracę szczególnego typu
10.    Obowiązki podmiotów delegujących cudzoziemców do Polski w celu wykonywania pracy
11.    Jak legalnie przejąć cudzoziemca od innego pracodawcy? Najczęściej popełniane błędy

12.    Test rynku pracy – informacja starosty o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych – niezbędny element procedury uzyskiwania zezwolenia na pracę i niektórych kart pobytu
a)    Co to jest test rynku pracy i do czego służy?
b)    Jak formułować ofertę pracy?
c)    Kiedy nie trzeba przeprowadzać testu rynku pracy?
13.    Wybrane przypadki nie wymagające uzyskiwania dokumentów legalizujących pracę
a)    Kontynuowanie pracy u tego samego pracodawcy po zakończeniu ważności dokumentu legalizacyjnego – czy jest możliwe?
b)    Obywatele UE, EOG i innych Państw korzystający ze swobody przepływu osób
c)    Posiadacze zezwoleń na pobyt stały i zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE
d)    Posiadacze Karty Polaka
e)    Zwolnienia z legalizacji pracy wynikające z ministerialnego rozporządzenia
14.     Nielegalne zatrudnienie – konsekwencje i sposoby obrony.
a)    Czym charakteryzuje się powierzenie nielegalnego wykonywania pracy?
b)    Jakie kary grożą w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
c)    Czy spółka ponosi konsekwencje w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
d)    Czy cudzoziemiec ponosi konsekwencje nielegalnego wykonywania pracy?
e)    Kto ma prawo kontrolować legalność zatrudnienia cudzoziemców i jakie ma uprawnienia? Omówienie przykładowych protokołów kontroli.
f)    Jak się bronić w postępowaniu dotyczącym nielegalnego zatrudnienia?
15.    Bezczynność organu i przewlekłość postępowania w sprawach dotyczących zatrudniania cudzoziemców.
a)    Jak reagować na bezczynność organu administracji i przewlekłość postępowania?
b)    Kiedy możemy wnieść ponaglenie na działanie organu, kto je rozpatruje i w jakim terminie?
16.    W jakich sytuacjach warto odwoływać się od decyzji organu, a kiedy działa sąd administracyjny?
a)    W jaki sposób wnieść odwołanie i kto je rozpatruje?
b)    Jakiej argumentacji można użyć w postępowaniu odwoławczym?
c)    Jakie są skutki wniesienia odwołania?
d)    Czy decyzje wydane w postępowaniu odwoławczym mogą być zaskarżone do sądu?
e)    Jakie są wymogi do złożenia skargi do sądu administracyjnego?
17.    Jak uzyskać numer PESEL dla cudzoziemca?
a)    Jak dokonać zameldowania cudzoziemca w celu uzyskania numeru PESEL?
b)    Uzyskiwanie numeru PESEL poprzez złożenie wniosku w urzędzie.
18.    [NOWOŚCI 2024] KPO i pakt migracyjny UE, a sprawa polska – jakie zmiany przyniesie 2024 rok?
a)    Nowy rząd polski, a prawo imigracyjne – czy zmiana władzy oznacza zmianę polityki migracyjnej?
b)    KPO a prawo imigracyjne – czy prace nad projekt ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców muszą się zakończyć wraz z odejściem poprzedniego rządu?
c)    Pakt migracyjny UE – czy dotyczy tylko azylu i nielegalnej imigracji, czy może wpłynąć również na legalną imigracje do Polski?
19.    Inwazja Rosji na Ukrainę –„specustawa” z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy
a)    Jak wygląda praca obywateli UA na podstawie specustawy? Jakie wymogi muszą być spełnione?
b)    Co to jest PESEL UKR oraz Diia.pl i jakie mają znaczenie?
c)    Kto może korzystać ze specjalnych rozwiązań?
d)    Czy obejmują one każdego obywatela Ukrainy?
e)    Co jeżeli ktoś dostał się do Polski tranzytem przez inne państwo członkowskie UE?
f)    Co jeżeli ktoś znalazł się w Polsce bez żadnych dokumentów albo są one niepełne?
g)    Zezwolenia na pobyt czasowy – rozwiązania dla obywateli UA.
20.    Rządowy projekt nowej ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców – oczekiwanie na zastąpienie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
a)    Rewolucja czy ewolucja zasad zatrudniania cudzoziemców? Jak projektowane przepisy mają się do aktualnych?
b)    Likwidacja przesłanki testu rynku pracy – zezwolenia na pracę bez informacji starosty.
c)    Zaostrzenie kryteriów uzyskiwania zezwoleń na pracę
d)    Pełna digitalizacja postępowań administracyjnych związanych z legalizacją pracy i usprawnienie przekazywania danych organom kontrolnym.

 

Prowadzący

Piotr Raczak
jest adwokatem i członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie obsługi procesowej sporów cywilnych, pracowniczych i ubezpieczeniowych. Reprezentował z sukcesem klientów przed większością instytucji wymiaru sprawiedliwości nie wyłączając Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie.


Łukasz Bańkowski
jest radcą prawnym w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek oraz członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie. Świadczy kompleksowe doradztwo prawne oraz obsługę gospodarczą przedsiębiorców, w szczególności agencji zatrudnienia i organizacji sportowych. Jego doświadczenie obejmuje bieżącą obsługę i doradztwo prawno-gospodarcze klubów sportowych w zakresie m.in. opiniowania umów, negocjowania kontraktów piłkarskich, prawnych aspektów organizacji imprez sportowych, a także sporów majątkowych dotyczących kontraktów o profesjonalne uprawianie piłki nożnej. Uczestniczy jako pełnomocnik w postępowaniach administracyjnych, przed organami administracji publicznej wszystkich stopni, we wszelkich sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych wymagających kontroli działalności organów ww. sprawach. Zajmuje się projektami doradczymi i szkoleniowymi związanymi z zatrudnieniem cudzoziemców na terytorium RP oraz wsparciem pracodawców w procesach kontroli legalności zatrudnienia cudzoziemców prowadzonych przez SG i PIP. Był konsultantem prawnym w ramach programu rządowego „Poland Business Harbour”.

Informacje dodatkowe

TRANSMISJA ONLINE*: w trosce o szeroką dostępność naszych usług  oraz Państwa wygodę, uruchomiliśmy również powyższe zajęcia w formule online. Oznacza to, że bez konieczności wychodzenia z domu, możecie Państwo uczestniczyć w powyższym szkoleniu.

Transmisję można odbierać z każdego urządzenia mobilnego, co oznacza, że uczestnikiem naszego kursu można być niemal z każdego miejsca na ziemi, wystarczy posiadać chociażby telefon z dostępem do Internetu.

Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli ograniczyć czas oraz koszty transportu uczestnikom mieszkającym w dalszej odległości od miejsc realizacji zajęć stacjonarnych.
Jak to działa?

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań

Cena: 980 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe oraz certyfikat BDO Academy przesłany w wersji elektronicznej

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.