Skip to main content

Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych

Termin: 17.05.2024 - 17.05.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Wrocław
Hotel Scandic ****
ul. Piłsudskiego 50-57

Masz pytanie – skontaktuj się:

tel. 22 543 16 06
e-mail: szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Do kogo skierowane szkolenie?
•    Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
•    Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
•    Kontrolerzy danych płacowych,
•    pracownicy biur rachunkowych.

Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.

Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela
1.    wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
•    potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
•    potrafię skopiować komórki,
•    rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
•    umiem przełączyć się między arkuszami,
•    potrafię sumować dane w komórkach,
•    umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
2.    wymagane jest posiadanie komputera (laptopa lub stacjonarnego) z zainstalowanym programem Excel, na którym uczestnik będzie mógł jednocześnie z trenerem wykonywać praktyczne ćwiczenia

Czego się nauczą uczestnicy szkolenia
•    Przygotowywać dane źródłowe do dalszej obróbki w celu sporządzenia raportów kadrowo – płacowych
•    Kontrolować poprawność wprowadzanych, raportowanych danych
•    Tworzyć i obrabiać dane pod kątem specyfiki tworzonych zestawień kadrowo – płacowych
•    Stosować techniki wizualizacji zestawień danych na podstawie tworzonych raportów
•    Wykorzystywać narzędzia formatowania warunkowego, prostych tabel przestawnych, sum częściowych przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych
•    Poprawnie stosować funkcje wyszukiwania danych przy tworzeniu zestawień
•    Podsumowywać zbiory danych z użyciem funkcji sumujących

 
1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w Excelu
Przygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) - sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.
•    Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
•    Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
•    Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
•    Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
•    Excel – Formatowanie danych wejściowych.
•    Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
•    Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
•    Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
•    Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
•    Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
•    Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
•    Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
•    Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.

2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawień
Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.
•    Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
•    Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
•    Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
•    Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
•    Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
•    Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
•    Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.

3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo - płacowych
•    Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
•    Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo - płacowych

4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( )
Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.
•    Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
•    Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
•    Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
•    Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
•    Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.
 
5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych
Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.
•    Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
•    Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
•    Wykorzystanie sum częściowych.
•    Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.

 

Maciej Derwisz
prowadzi warsztaty komputerowe związane z obsługą programów: Płatnik, Symfonia i Excel. Ekspert w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej, rachunku kosztów, rozliczania płac i obsługi programów finansowo – księgowych. Posiada ponad 25-lat doświadczenia w pracy oraz w praktyce szkoleniowej. Zajęcia prowadzi w interesujący sposób, jasno i przystępnie przekazuje wiedzę, umiejętnie łączy teorię z praktyką.

Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.


Więcej informacji o hotelu:
https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-wroclaw



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.






 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
17.05.2024 - 17.05.2024 Wrocław 4556123 720.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych

Termin: 17.05.2024 - 17.05.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Wrocław

Cel szkolenia

Do kogo skierowane szkolenie?
•    Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
•    Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
•    Kontrolerzy danych płacowych,
•    pracownicy biur rachunkowych.

Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.

Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela
1.    wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
•    potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
•    potrafię skopiować komórki,
•    rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
•    umiem przełączyć się między arkuszami,
•    potrafię sumować dane w komórkach,
•    umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
2.    wymagane jest posiadanie komputera (laptopa lub stacjonarnego) z zainstalowanym programem Excel, na którym uczestnik będzie mógł jednocześnie z trenerem wykonywać praktyczne ćwiczenia

Czego się nauczą uczestnicy szkolenia
•    Przygotowywać dane źródłowe do dalszej obróbki w celu sporządzenia raportów kadrowo – płacowych
•    Kontrolować poprawność wprowadzanych, raportowanych danych
•    Tworzyć i obrabiać dane pod kątem specyfiki tworzonych zestawień kadrowo – płacowych
•    Stosować techniki wizualizacji zestawień danych na podstawie tworzonych raportów
•    Wykorzystywać narzędzia formatowania warunkowego, prostych tabel przestawnych, sum częściowych przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych
•    Poprawnie stosować funkcje wyszukiwania danych przy tworzeniu zestawień
•    Podsumowywać zbiory danych z użyciem funkcji sumujących

 

Program

1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w Excelu
Przygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) - sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.
•    Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
•    Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
•    Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
•    Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
•    Excel – Formatowanie danych wejściowych.
•    Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
•    Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
•    Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
•    Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
•    Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
•    Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
•    Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
•    Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.

2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawień
Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.
•    Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
•    Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
•    Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
•    Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
•    Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
•    Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
•    Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.

3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo - płacowych
•    Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
•    Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo - płacowych

4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( )
Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.
•    Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
•    Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
•    Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
•    Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
•    Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.
 
5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych
Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.
•    Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
•    Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
•    Wykorzystanie sum częściowych.
•    Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.

 

Prowadzący

Maciej Derwisz
prowadzi warsztaty komputerowe związane z obsługą programów: Płatnik, Symfonia i Excel. Ekspert w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej, rachunku kosztów, rozliczania płac i obsługi programów finansowo – księgowych. Posiada ponad 25-lat doświadczenia w pracy oraz w praktyce szkoleniowej. Zajęcia prowadzi w interesujący sposób, jasno i przystępnie przekazuje wiedzę, umiejętnie łączy teorię z praktyką.

Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.


Więcej informacji o hotelu:
https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-wroclaw



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.