Skip to main content

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce 2024 – nowy rząd, KPO i pakt migracyjny UE

Termin: 24.05.2024 - 24.05.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Warszawa
Hotel Novotel Warszawa Centrum ****
ul. Marszałkowska 94/98

Masz pytanie – skontaktuj się:

tel. 22 543 16 06
e-mail: szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Rok 2024 pod względem prawa imigracyjnego będzie nieco nietypowy. Zmiana rządu w Polsce doprowadziła do czasowego przestoju w zmianach prawa imigracyjnego, jako tematu uznawanego jako drugorzędny względem aktualnych problemów politycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiany w prawie będą musiały się pojawić m. in. w wyniku zrewidowanego Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zawiera poważną reformę w zakresie legalizacji zatrudniania cudzoziemców, a także głośnego unijnego paktu migracyjnego (Pakt o azylu i migracji), który poza kwestiami związanymi z azylem i ochroną międzynarodową obejmuje również pewne zmiany  w zakresie zezwoleń na pobyt czasowy i pracę, a także zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE. To wszystko oznacza, że Polska prędzej czy później będzie musiała realizować uzgodnione reguły i tym samym odpowiednio zmienić przepisy dotyczące legalizacji pracy i pobytu.

Nacisk położony jest na analizę poszczególnych elementów systemu prawa imigracyjnego w taki sposób, aby po odbyciu szkolenia uczestnicy dysponowali narzędziami pozwalającymi im prawidłowo oceniać możliwość legalnego zatrudnienia cudzoziemców w różnych sytuacjach spotykanych w praktyce. Szkolenie prowadzone w sposób interaktywny z wykorzystaniem przykładów z praktyki doradczej Kancelarii

 
1.    [NOWOŚCI 2024] KPO i pakt migracyjny UE, a sprawa polska – jakie zmiany przyniesie 2024 rok?
a)    Nowy rząd polski, a prawo imigracyjne – czy zmiana władzy oznacza zmianę polityki migracyjnej?
b)    KPO a prawo imigracyjne – czy prace nad projekt ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców muszą się zakończyć wraz z odejściem poprzedniego rządu?
c)    Pakt migracyjny UE – czy dotyczy tylko azylu i nielegalnej imigracji, czy może wpłynąć również na legalną imigracje do Polski?
2.    Dalsze stosowanie przedłużeń wojennych dla obywateli Ukrainy korzystających z przedłużeń covidowych
3.    Pobyt do 4.03.2024 – kogo dotyczy
4.    Specustawa wojenna i pobyt po 4.03.2024
5.    Blokada outsourcingu we wszczynanych postępowaniach – jak sobie z nią poradzić
6.    Rządowy projekt nowej ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców – kolejna próba zastąpienia ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

a)    Rewolucja czy ewolucja zasad zatrudniania cudzoziemców? Jak projektowane przepisy mają się do aktualnych?
b)    Likwidacja przesłanki testu rynku pracy – zezwolenia na pracę bez informacji starosty.
c)    Zaostrzenie kryteriów uzyskiwania zezwoleń na pracę.
d)    Zmiany w zakresie umów zawieranych z cudzoziemcami.
e)    Doprecyzowanie reguł zatrudniania cudzoziemców oraz wymierzania kar pracodawcom.
f)    Pełna digitalizacja postępowań administracyjnych związanych z legalizacją pracy i usprawnienie przekazywania danych organom kontrolnym.
7.    Legalizacja pobytu cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce
a)    Jakie rodzaje wiz pozwalają na pracę w Polsce i jak je uzyskać?
b)    Jak korzystać z ruchu bezwizowego?
c)    Korzystanie z ruchu bezwizowego po pobycie na podstawie wizy krajowej, zezwoleń na pobyt
d)    Zezwolenia na pobyt czasowy – najpopularniejsze karty pobytu
e)    Czy adnotacja "dostęp do rynku pracy" na karcie pobytu pozwala na legalne zatrudnienie cudzoziemca?'
f)    Kłopotliwy "stempel" – czy cudzoziemiec oczekujący na decyzję w sprawie zezwolenia na pobyt ma zawsze gwarantowaną legalność zatrudnienia?
8.    Uproszczona legalizacja pracy obywateli Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy – oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
a)    Czy oświadczenia mogą być wykorzystane przy delegowaniu do Polski z zagranicy?
b)    Na czym polegają ułatwienia względem legalizacji pracy obywateli innych państw?
c)    Kontynuowanie legalnego zatrudnienia po końcu ważności oświadczenia – co po oświadczeniu?
d)    Zwolnienie z konieczności rejestrowania nowego oświadczenia
9.    Wybrane przypadki nie wymagające dodatkowej legalizacji pracy
a)    Obywatele UE, EOG i innych Państw korzystający ze swobody przepływu osób
b)    Zwolnienia wynikające z rozporządzenia w sprawie wykonywania pracy przez cudzoziemców bez konieczności uzyskania zezwolenia na pracę
c)    Studenci studiujący w Polsce – czy każdy student jest zwolniony?
10.    Klasyczne zezwolenia na pracę (typu A, B, C, D, E) – zatrudnianie obywateli wszystkich państw świata – m. in. Ameryka Łacińska, Chiny, Indie, Bangladesz, Filipiny.
11.    Jak legalnie przejąć cudzoziemca od innego pracodawcy? Jakie błędy można popełnić?
12.    Skutki zatrudnienia cudzoziemców przebywającym na terytorium Polski nielegalnie

a)    Jakie kary grożą w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
b)    Czy cudzoziemiec ponosi konsekwencje bycia nielegalnie zatrudnionym?
c)    Czy ukaranie prezesa spółki za nielegalne zatrudnianie cudzoziemców może skutkować konsekwencjami dla spółki?
d)    Kto ma prawo kontrolować legalność zatrudnienia cudzoziemców i jakie ma uprawnienia? Omówienie przykładowych protokołów kontroli.

 

R.pr. Przemysław Ciszek

radca prawny i wykładowca prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Współtworzył Departament Prawa Pracy i Prawa Europejskiego w międzynarodowej kancelarii w Warszawie. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje współpracę z Departamentem Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy oraz szkolenia dla inspektorów pracy. Specjalizuje się w tematyce indywidualnego prawa pracy, a w szczególności w problematyce czasu pracy. Realizuje projekty z zakresu szeroko pojętej optymalizacji czasu pracy głównie w branży produkcyjnej i energetyce. Jest autorem wielu publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy.



Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://all.accor.com/hotel/3383/index.pl.shtml


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.





 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
24.05.2024 - 24.05.2024 Warszawa 4749024 720.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce 2024 – nowy rząd, KPO i pakt migracyjny UE

Termin: 24.05.2024 - 24.05.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Warszawa

Cel szkolenia

Rok 2024 pod względem prawa imigracyjnego będzie nieco nietypowy. Zmiana rządu w Polsce doprowadziła do czasowego przestoju w zmianach prawa imigracyjnego, jako tematu uznawanego jako drugorzędny względem aktualnych problemów politycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiany w prawie będą musiały się pojawić m. in. w wyniku zrewidowanego Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zawiera poważną reformę w zakresie legalizacji zatrudniania cudzoziemców, a także głośnego unijnego paktu migracyjnego (Pakt o azylu i migracji), który poza kwestiami związanymi z azylem i ochroną międzynarodową obejmuje również pewne zmiany  w zakresie zezwoleń na pobyt czasowy i pracę, a także zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE. To wszystko oznacza, że Polska prędzej czy później będzie musiała realizować uzgodnione reguły i tym samym odpowiednio zmienić przepisy dotyczące legalizacji pracy i pobytu.

Nacisk położony jest na analizę poszczególnych elementów systemu prawa imigracyjnego w taki sposób, aby po odbyciu szkolenia uczestnicy dysponowali narzędziami pozwalającymi im prawidłowo oceniać możliwość legalnego zatrudnienia cudzoziemców w różnych sytuacjach spotykanych w praktyce. Szkolenie prowadzone w sposób interaktywny z wykorzystaniem przykładów z praktyki doradczej Kancelarii

 

Program

1.    [NOWOŚCI 2024] KPO i pakt migracyjny UE, a sprawa polska – jakie zmiany przyniesie 2024 rok?
a)    Nowy rząd polski, a prawo imigracyjne – czy zmiana władzy oznacza zmianę polityki migracyjnej?
b)    KPO a prawo imigracyjne – czy prace nad projekt ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców muszą się zakończyć wraz z odejściem poprzedniego rządu?
c)    Pakt migracyjny UE – czy dotyczy tylko azylu i nielegalnej imigracji, czy może wpłynąć również na legalną imigracje do Polski?
2.    Dalsze stosowanie przedłużeń wojennych dla obywateli Ukrainy korzystających z przedłużeń covidowych
3.    Pobyt do 4.03.2024 – kogo dotyczy
4.    Specustawa wojenna i pobyt po 4.03.2024
5.    Blokada outsourcingu we wszczynanych postępowaniach – jak sobie z nią poradzić
6.    Rządowy projekt nowej ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców – kolejna próba zastąpienia ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

a)    Rewolucja czy ewolucja zasad zatrudniania cudzoziemców? Jak projektowane przepisy mają się do aktualnych?
b)    Likwidacja przesłanki testu rynku pracy – zezwolenia na pracę bez informacji starosty.
c)    Zaostrzenie kryteriów uzyskiwania zezwoleń na pracę.
d)    Zmiany w zakresie umów zawieranych z cudzoziemcami.
e)    Doprecyzowanie reguł zatrudniania cudzoziemców oraz wymierzania kar pracodawcom.
f)    Pełna digitalizacja postępowań administracyjnych związanych z legalizacją pracy i usprawnienie przekazywania danych organom kontrolnym.
7.    Legalizacja pobytu cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce
a)    Jakie rodzaje wiz pozwalają na pracę w Polsce i jak je uzyskać?
b)    Jak korzystać z ruchu bezwizowego?
c)    Korzystanie z ruchu bezwizowego po pobycie na podstawie wizy krajowej, zezwoleń na pobyt
d)    Zezwolenia na pobyt czasowy – najpopularniejsze karty pobytu
e)    Czy adnotacja "dostęp do rynku pracy" na karcie pobytu pozwala na legalne zatrudnienie cudzoziemca?'
f)    Kłopotliwy "stempel" – czy cudzoziemiec oczekujący na decyzję w sprawie zezwolenia na pobyt ma zawsze gwarantowaną legalność zatrudnienia?
8.    Uproszczona legalizacja pracy obywateli Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy – oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
a)    Czy oświadczenia mogą być wykorzystane przy delegowaniu do Polski z zagranicy?
b)    Na czym polegają ułatwienia względem legalizacji pracy obywateli innych państw?
c)    Kontynuowanie legalnego zatrudnienia po końcu ważności oświadczenia – co po oświadczeniu?
d)    Zwolnienie z konieczności rejestrowania nowego oświadczenia
9.    Wybrane przypadki nie wymagające dodatkowej legalizacji pracy
a)    Obywatele UE, EOG i innych Państw korzystający ze swobody przepływu osób
b)    Zwolnienia wynikające z rozporządzenia w sprawie wykonywania pracy przez cudzoziemców bez konieczności uzyskania zezwolenia na pracę
c)    Studenci studiujący w Polsce – czy każdy student jest zwolniony?
10.    Klasyczne zezwolenia na pracę (typu A, B, C, D, E) – zatrudnianie obywateli wszystkich państw świata – m. in. Ameryka Łacińska, Chiny, Indie, Bangladesz, Filipiny.
11.    Jak legalnie przejąć cudzoziemca od innego pracodawcy? Jakie błędy można popełnić?
12.    Skutki zatrudnienia cudzoziemców przebywającym na terytorium Polski nielegalnie

a)    Jakie kary grożą w przypadku nielegalnego zatrudniania cudzoziemców?
b)    Czy cudzoziemiec ponosi konsekwencje bycia nielegalnie zatrudnionym?
c)    Czy ukaranie prezesa spółki za nielegalne zatrudnianie cudzoziemców może skutkować konsekwencjami dla spółki?
d)    Kto ma prawo kontrolować legalność zatrudnienia cudzoziemców i jakie ma uprawnienia? Omówienie przykładowych protokołów kontroli.

 

Prowadzący

R.pr. Przemysław Ciszek

radca prawny i wykładowca prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Współtworzył Departament Prawa Pracy i Prawa Europejskiego w międzynarodowej kancelarii w Warszawie. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje współpracę z Departamentem Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy oraz szkolenia dla inspektorów pracy. Specjalizuje się w tematyce indywidualnego prawa pracy, a w szczególności w problematyce czasu pracy. Realizuje projekty z zakresu szeroko pojętej optymalizacji czasu pracy głównie w branży produkcyjnej i energetyce. Jest autorem wielu publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy.



Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://all.accor.com/hotel/3383/index.pl.shtml


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.