Skip to main content

PIBR 2. Przygotowanie do egzaminów państwowych dla kandydatów na biegłych rewidentów sem. I „Ekonomia i kontrola wewnętrzna”.

Termin: 25.05.2024 - 30.06.2024
Cena: 1700.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

tel. 22 543 16 06
e-mail: szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem kursu jest przygotowanie kandydatów na biegłych rewidentów do egzaminu z "Ekonomii i kontroli wewnętrznej" (PIBR 2), poprzez przekazanie słuchaczom teoretycznej i praktycznej wiedzy opartej na ustalonych przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów wymaganiach, dotyczących zakresu tematycznego egzaminu.
Zajęcia prowadzą doświadczeni wykładowcy, którzy znają specyfikę tego egzaminu, wiedzą jak najlepiej się do niego przygotować, oraz wykładowcy, którzy z powodzeniem przeszli przez egzamin - teraz chcąc podzielić się tą wiedzą, przekażą praktyczne wskazówki, zrealizują z kursantami liczne ćwiczenia, testy i kazusy, nauczą jak sprawnie posługiwać się aktami prawnymi.

Szczegóły na temat egzaminów PIBR:
https://www.pibr.org.pl/pl/egzaminy
Ekonomia
Narzędzia analizy ekonomicznej
Podstawowe pojęcia i kategorie ekonomiczne
Rynek - mechanizm funkcjonowania
Teoria wyboru konsumenta
Mikroekonomiczna analiza przedsiębiorstwa
Struktury rynku
Efektywność i nieefektywność rynku
Rachunek dochodu narodowego i determinanty dochodu narodowego
Polityka monetarna (pieniężna)
Polityka budżetowa (fiskalna)
Bilans płatniczy, handel zagraniczny i kurs walutowy
 
Rynek finansowy
Elementy rynku finansowego i jego instrumenty
Rodzaje instytucji finansowych i ich funkcje i zasady działania
System nadzoru nad rynkiem finansowym

Zarządzanie i strategie biznesowe
Przedsiębiorstwo i jego otoczenie
Zarządzanie przedsiębiorstwem
Kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie
Podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie
Społeczna odpowiedzialność biznesu
 
Kontrola wewnętrzna
Ryzyko w działalności gospodarczej
System kontroli wewnętrznej
Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej a jakość ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych
Zasady i elementy ładu organizacyjnego, w tym prawa i obowiązki właścicieli, inwestorów oraz osób sprawujących nadzór.
Rola interesariuszy w określaniu wymagań z zakresu zarządzania, ujawnień informacji i przejrzystości.


Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.




INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa:  1700 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.
 
Prosimy o dokonywanie płatności przed rozpoczęciem zajęć po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma.
Istnieje możliwość dokonania zapłaty w II ratach: pierwsza wpłata przed rozpoczęciem szkolenia (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia i faktury proforma), druga płatna do momentu zakończenia zajęć.
 
TERMINY ZJAZDÓW:
zjazd 1: 25-26.05.2024 r.;
zjazd 2: 15-16.06.2024 r;
zjazd 3: 29-30.06.2024 r.

​FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ: 
Szkolenie będzie się odbywać przy pomocy jednej z popularnych platform służących do szkolenia online: Clickmeeting, Zoom, MS Teams. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować. W czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.
 
Zajęcia realizowane będą w godzinach: 09:00 – 16:00

 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
25.05.2024 - 30.06.2024 Transmisja ONLINE 4744724 1700.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

PIBR 2. Przygotowanie do egzaminów państwowych dla kandydatów na biegłych rewidentów sem. I „Ekonomia i kontrola wewnętrzna”.

Termin: 25.05.2024 - 30.06.2024
Cena: 1700.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem kursu jest przygotowanie kandydatów na biegłych rewidentów do egzaminu z "Ekonomii i kontroli wewnętrznej" (PIBR 2), poprzez przekazanie słuchaczom teoretycznej i praktycznej wiedzy opartej na ustalonych przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów wymaganiach, dotyczących zakresu tematycznego egzaminu.
Zajęcia prowadzą doświadczeni wykładowcy, którzy znają specyfikę tego egzaminu, wiedzą jak najlepiej się do niego przygotować, oraz wykładowcy, którzy z powodzeniem przeszli przez egzamin - teraz chcąc podzielić się tą wiedzą, przekażą praktyczne wskazówki, zrealizują z kursantami liczne ćwiczenia, testy i kazusy, nauczą jak sprawnie posługiwać się aktami prawnymi.

Szczegóły na temat egzaminów PIBR:
https://www.pibr.org.pl/pl/egzaminy

Program

Ekonomia
Narzędzia analizy ekonomicznej
Podstawowe pojęcia i kategorie ekonomiczne
Rynek - mechanizm funkcjonowania
Teoria wyboru konsumenta
Mikroekonomiczna analiza przedsiębiorstwa
Struktury rynku
Efektywność i nieefektywność rynku
Rachunek dochodu narodowego i determinanty dochodu narodowego
Polityka monetarna (pieniężna)
Polityka budżetowa (fiskalna)
Bilans płatniczy, handel zagraniczny i kurs walutowy
 
Rynek finansowy
Elementy rynku finansowego i jego instrumenty
Rodzaje instytucji finansowych i ich funkcje i zasady działania
System nadzoru nad rynkiem finansowym

Zarządzanie i strategie biznesowe
Przedsiębiorstwo i jego otoczenie
Zarządzanie przedsiębiorstwem
Kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie
Podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie
Społeczna odpowiedzialność biznesu
 
Kontrola wewnętrzna
Ryzyko w działalności gospodarczej
System kontroli wewnętrznej
Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej a jakość ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych
Zasady i elementy ładu organizacyjnego, w tym prawa i obowiązki właścicieli, inwestorów oraz osób sprawujących nadzór.
Rola interesariuszy w określaniu wymagań z zakresu zarządzania, ujawnień informacji i przejrzystości.


Prowadzący

Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.



Informacje dodatkowe



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa:  1700 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.
 
Prosimy o dokonywanie płatności przed rozpoczęciem zajęć po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma.
Istnieje możliwość dokonania zapłaty w II ratach: pierwsza wpłata przed rozpoczęciem szkolenia (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia i faktury proforma), druga płatna do momentu zakończenia zajęć.
 
TERMINY ZJAZDÓW:
zjazd 1: 25-26.05.2024 r.;
zjazd 2: 15-16.06.2024 r;
zjazd 3: 29-30.06.2024 r.

​FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ: 
Szkolenie będzie się odbywać przy pomocy jednej z popularnych platform służących do szkolenia online: Clickmeeting, Zoom, MS Teams. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować. W czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.
 
Zajęcia realizowane będą w godzinach: 09:00 – 16:00