Skip to main content

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych (szkolenie na zamówienie)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności do przygotowania się do wystąpienia publicznego, budowania intersujących prezentacji oraz przekonywania słuchaczy do swojego stanowiska

Wystąpienia przed audytorium

  • Reguły dopasowania do audytorium
  • Reguły budowania komunikatów
  • Struktura skutecznej wypowiedzi
  • Dobór słów i argumentów


Przygotowanie do wystąpień publicznych

  • Dobór treści – technika trzech kroków: cel + wiedza + doświadczenie;
  • Planowanie przebiegu wystąpienia;
  • Ustalanie priorytetów: zasada MIN-MAX;
  • Przewidywanie trudności;
  • Określanie czasu trwania poszczególnych części wystąpienia – zasady określania czasu, pułapki;
  • Układanie modułów w kolejność;
  • Zapamiętywanie prezentacji – różne techniki.


Budowanie interesujących prezentacji

  • Język perswazji w prezentowaniu – prostota, żargon, wirusy mowy, zmiana języka egocentrycznego na język osobisty, metody aktywnego kierowania uwagą słuchaczy i celowe nadawanie znaczenia
  • Ciekawe metafory i analogie
  • Interesujące sposoby na przedstawianie określonych treści;
  • Dobór obrazowych przykładów dla trudnych fragmentów prezentacji
  • Zasady budowania przekazu wg percepcji półkul mózgowych;
  • Wzbudzanie zainteresowania poprzez odpowiednie techniki podawania informacji – stopniowanie wiedzy, zadawanie pytań, budowanie zaciekawienia


Przekonywanie słuchaczy do swojego stanowiska

  • Stanowisko a interes;
  • Opinie a fakty; 
  • Pytania, czyli motor komunikowania się: rodzaje pytań, zbieranie informacji poprzez pytania, reagowania na pytania;
  • Budowanie i stosowanie argumentów (zasady przedstawiania argumentów, slogan, argument zindywidualizowany, pułapki w argumentacji);
  • Argumenty logiczne: korzyści teraźniejsze, przyszłe;
  • Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby;
  • Strategie przedstawiania argumentów i rozwiązań;
  • Etapy w przekonywaniu;
  • Budowanie wspólnej płaszczyzny z audytorium


Kontakt ze słuchaczami

  • Moduł poświęcony sposobom rozpoczynania i kończenia prezentacji, nawiązywania i budowania satysfakcjonującego kontaktu ze słuchaczami.
  • Korzystanie z pomocy (projektor, flipchart);
  • Techniki wpływania na odbiorców: prawo podobieństwa, prawo wyboru, technika “Robienia w Anioła”, wkładani w pozytywne ramy tożsamości, prawo wzajemności zachowań, itp.;
  • Kończenie prezentacji – wskazówki i najczęściej popełnianie błędy. 

W podsumowaniu uczestnicy mają możliwość sformułowania własnych celów rozwojowych w obszarze tematu szkolenia, oceny przebiegu szkolenia i sprawdzenia nabytej wiedzy

Sesja formułowania celu rozwojowego – podsumowanie pracy z Indywidualnym Planem Działania
Ankieta Ewaluacyjna 

Podczas szkolenia zastosowane zostaną wybrane metody aktywizujące i angażujące uczestników, będą to min.:

  • Analiza przypadku
  • Dyskusje grupowe i międzygrupowe
  • Mini-wykłady
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Projektowanie
  • Kwestionariusze psychologiczne

Cena ustalana indywidualnie

Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podaj: liczbę osób, preferowany termin, miejsce szkolenia (online czy u siebie w firmie) oraz najważniejsze wytyczne do organizacji szkolenia.