Dowiedz się więcej i poznaj szkolenia cash flow - rachunek przepływów pieniężnych! Czym jest przepływ środków pieniężnych? Jakie ma znaczenie? W jaki sposób ująć cash flow w raportach? Jaką metodologię i techniki sporządzania rachunku przepływów pieniężnych zastosować? Z czego składa się rachunek przepływu środków pieniężnych? Jak sporządza się cash flow? Sprawozdanie cash flow w praktyce – kto powinien je sporządzić?
Zapraszamy na specjalistyczne warsztaty z zakresu przepływów pieniężnych.
Eksperci BDO specjalizują się w badaniu sprawozdań spółek giełdowych, które od 2005 obowiązkowo stosują MSR/MSSF w swojej sprawozdawczości. Praktyczne wskazówki udzielane podczas wykładów stosowania MSR/MSSF opierają na zdobytym doświadczeniu w pracy z bardzo zróżnicowaną grupą spółek giełdowych oraz podmiotami, w których standardy te zostały już zastosowane. Nasi prelegenci to praktycy, którzy na co dzień spotykają się z omawianymi zagadnieniami. Materiał kursu prezentowany jest w formie autorskiego wykładu popartego przykładami praktycznymi ilustrującymi omawiane zagadnienia oraz ćwiczeniami wymagającymi dużej interakcji ze strony Kursantów.
Wiele miejsca w trakcie kursu poświęcimy wykorzystaniu MSR/MSSF w polskich warunkach – czyli jak zrozumieć, zinterpretować i zastosować wspomniane standardy rachunkowości w praktyce. Ponadto, szczegółowo omówimy różnice pomiędzy MSR/MSSF a polskimi zasadami rachunkowości. Ćwiczenia będą miały formę testów, zadań poświęconych poszczególnym MSR/MSSF, jak również „case studies”. W trakcie całego kursu Uczestnicy będą mogli skonfrontować omawiane zagadnienia, w tym zakres wymaganych ujawnień, z przykładowym wzorcowym sprawozdaniem finansowym wg MSR/MSSF opracowanym przez ekspertów BDO.
Program kursu został podzielony na moduły, których celem jest:
praktyczne przybliżenie Uczestnikom treści zawartych w obowiązujących MSR/MSSF oraz interpretacjach SKI (SIC) oraz KIMSF (IFRIC)
pokazanie Uczestnikom konsekwencji planowanych lub już opublikowanych zmian w MSR/MSSF,
zdobycie przez Uczestników umiejętności zastosowania MSR/MSSF w praktyce,
ułatwienie przygotowania spółek do wymogów sprawozdawczości finansowej wg MSR/MSSF.
Akademia MSR/MSSF organizowany przez BDO pozwoli Państwu usystematyzować i uzupełnić wiedzę z zakresu MSR/MSSF.
Nasza Akademia z zakresu MSR/MSSF to moduły obejmujące dwa dni szkoleniowe. Istnieje również możliwość uczestnictwa w pojedyńcych modułach Akademii MSR/MSSF.
Akademia MSR/MSSF - wybrane moduły
Po ukończeniu wszystkich modułów i zdaniu egzaminu uzyskają Państwo Certyfikat ukończenia Akademii MSR/MSSF. Dla osób, które ukończyły poszczególne moduły wystawiamy Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Zobacz jak w praktyce wyglądą nasza Akademia MSR/MSSF w wersji online. Ponizej przedstawiamy wybrane zagadnienia z udziałem ekspertów BDO.
Akademia MSR/MSSF BDO - Utrata wartości aktywów - Adam Fornalik
Napisane przez Łukasz Praszek dnia . Wysłane Szkolenia.
Pomożemy każdej firmie w zrozumieniu i korzystaniu z pakietu pomocy od państwa
Rząd w ramach łagodzenia skutków pandemii koronawirusa opracował dwie specustawy. Pierwsza obowiązuje od 31 marca, druga została uchwalona 9 kwietnia. Duża część obu ustaw to pakiet wsparcia dla przedsiębiorstw, które mają kłopoty w związku z obowiązującym stanem pandemii. Dla szybkiego i prawidłowego skorzystania z dostępnych rozwiązań kluczowa jest właściwa interpretacja poszczególnych przepisów.
Chcemy Państwu pomóc w skorzystaniu z nowych regulacji. Dlatego też Eksperci BDO Academy przygotowali pakiet szkoleń on-line w formule zamkniętej. Wszystko po to, aby szczegółowo i w zakresie odpowiadającym danej firmie omówić poszczególne rozwiązania i krok po kroku podpowiedzieć, jak z nich skorzystać.
Jakie szkolenia możemy dla Państwa przeprowadzić? Wszystko zależy od Państwa potrzeb. Jesteśmy gotowi omówić dla Państwa wybrane zagadnienia z następujących obszarów:
Prawa Pracy
stosowanie odmiennych niż wprowadzone w Regulaminie pracy rozwiązania dotyczące organizacji czasu pracy w czasie epidemii, adekwatnych do panującej sytuacji
dodatkowy zasiłek opiekuńczy
wynagrodzenia pracownicze – obowiązek wypłaty za pracę w czasie epidemii, za czas postoju
czas pracy (m.in. przestój, praca zdalna, elastyczny czas pracy)
urlopy pracownicze w czasie epidemii – uprawnienia pracodawców i pracowników
badania profilaktyczne pracowników w czasie epidemii
legalność pobytu i pracy cudzoziemców w związku z epidemią
Podatki dochodowe
przedłużenie terminu złożenia zeznania CIT-8 i zapłaty podatku
przedłużenie terminu do sporządzenia i przesłania ORD-U oraz IFT-2R
przedłużenie terminu złożenia zeznania PIT
nowe zwolnienia przedmiotowe w PIT / nowe limity kwotowe
nowa metoda rozliczenia straty PIT/CIT
odliczanie darowizn na cele związane z walką z COVID PIT/CIT
zaliczki pobrane przez płatników – termin wpłaty
podatek minimalny – przesunięcie terminu PIT/CIT
ulga na złe długi po stronie dłużnika PIT/CIT
rezygnacja z uproszczonej formy wpłacania zaliczek PIT/CIT
jednorazowy odpis amortyzacyjny od wybranych składników majątku PIT/CIT
B+R – rozliczanie ulgi w zaliczkach PIT/CIT
IP BOX – stawka 5% w zaliczkach PIT/CIT
nowy termin zgłoszenia płatności na rachunek spoza tzw. białej listy
Podatek od towarów i usług
przesunięcie terminu stosowania nowej matrycy PKWiU
odroczenie terminu składania nowego JPK_VAT (deklaracja wraz z ewidencją)
przesunięcie terminów w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych
paragon w formie papierowej lub elektronicznej
Ordynacja podatkowa
wnioski o udzielenie ulg w zapłacie podatków i zaległości podatkowych
wnioski o wydanie interpretacji podatkowych – wydłużony termin ich uzyskania
nowe terminy raportowania o schematach podatkowych (MDR-ach)
zawieszenie biegu terminów postępowań podatkowych
Pozostałe zmiany
składanie informacji dotyczących cen transferowych – nowe terminy
podatek od nieruchomości – uprawnienia jednostek samorządu terytorialnego/możliwe ulgi do wprowadzenia i skorzystania przez przedsiębiorców
Czas trwania szkleń będzie wynikał z indywidualnych potrzeb, niemniej nie przekracza zwykle 2-3 godzin.
Zdrowie i bezpieczeństwo naszych Pracowników i Państwa są dla nas priorytetem. Pracujemy w trybie zdalnym, a nasze warsztaty prowadzone są w trybie telekonferencji – bez konieczności wychodzenia z domu lub biura.
Jeśli potrzebujecie Państwo więcej informacji o zakresie proponowanej przez nas pomocy, Eksperci BDO odpowiedzą na każde pytanie. Zapraszamy do kontaktu.
Napisane przez Łukasz Praszek dnia . Wysłane Szkolenia.
Pomożemy każdej firmie w zrozumieniu i korzystaniu z pakietu pomocy od państwa
Usługi doradcze
Rząd w ramach łagodzenia skutków pandemii koronawirusa opracował dwie specustawy. Pierwsza obowiązuje od 31 marca, druga została uchwalona 9 kwietnia. Duża część obu ustaw to pakiet wsparcia dla przedsiębiorstw, które mają kłopoty w związku z obowiązującym stanem pandemii. Aby szybko i możliwie jak najszerzej skorzystać z dostępnych w ramach tarczy antykryzysowej – pierwszej i drugiej – rozwiązań zapewnimy Państwu kompleksowe doradztwo. W jego ramach zapewnimy precyzyjne ustalenie z jakiej formy dofinansowania Państwa firma może skorzystać, a następnie przygotujemy komplet stosowanych dokumentów.
Specjalizujemy się szczególności w następujących wnioskach:
wprowadzenie w przedsiębiorstwie przestoju ekonomicznego lub obniżenie wymiaru czasu pracy dla pracowników
wypłata świadczenia postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz osób wykonujących pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej
zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców oraz tzw. samozatrudnionych
Konsultacje
Oferujemy także konsultacje on-line z naszymi ekspertami, którzy udzielą wszelkich niezbędnych informacji oraz wskażą precyzyjnie z jakiej formy dofinansowania Państwa firma może skorzystać.
Konsultacje prowadzone są za pomocą narzędzi umożliwiających wideokonferencje. Podczas spotkania mają Państwo szansę uzyskać odpowiedź na wszystkie pytania z zakresu tarczy antykryzysowej.
Przy wycenie usługi obowiązuje stawka godzinowa.
Aktualizacja wiedzy
Regulacje dotyczące wsparcia przedsiębiorców w celu łagodzenia skutków koronawirusa ewaluują i są wielokrotnie zmieniane. Wszystko po to, aby na bieżąco reagować na pojawiające się potrzeby firm. Nasi Eksperci stale śledzą zmiany w obowiązujących przepisach. Analizują projekty przedstawianych ustaw, obserwują ich zmiany na etapie prac parlamentarnych, a także wiedzą, jak z nich skorzystać po ich wejściu w życie.
Jeśli zdecydujecie się Państwo skorzystać z doradztwa naszych Ekspertów w tym zakresie, w jego ramach gwarantujemy dostęp do aktualnej wiedzy z zakresu przepisów, które mają pomóc w łagodzeniu ekonomicznych i gospodarczych skutków COVID-19. Wszelkie nasze analizy będą dostosowane do każdego przedsiębiorstwa indywidualnie po to, aby móc od razu wskazać, z których rozwiązań można i warto skorzystać jak najszybciej i jak najszerzej.
Zdrowie i bezpieczeństwo naszych Pracowników i Państwa są dla nas priorytetem. Pracujemy w trybie zdalnym, a nasze usługi doradcze prowadzone są w trybie telekonferencji – bez konieczności wychodzenia z domu lub biura.
Jeśli potrzebujecie Państwo więcej informacji o zakresie proponowanej przez nas pomocy, Eksperci BDO odpowiedzą na każde pytanie. Zapraszamy do kontaktu.
Napisane przez Łukasz Praszek dnia . Wysłane Szkolenia.
W trosce o szeroką dostępność naszych usług oraz Państwa wygodę, uruchomiliśmy możliwość udziału w naszych szkoleniach w formule online. Jeżeli chcesz uczestniczyć w naszych kursach online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli ograniczyć czas oraz koszty transportu uczestnikom mieszkającym w dalszej odległości od miejsc realizacji zajęć stacjonarnych.
Najbliższe szkolenia online z zakresu rachunkowości